Autor Wątek: [Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6  (Przeczytany 39545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #30 dnia: 17 Marzec 2015, 21:49:28 »
Wpisz w google "jak zrobić screen".

Świece oryginał to Champion RC10PYPB4 lub zamiennik PFR5N-11.

gto.ferrari.599

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Marzec 2015, 00:02:44 »
Tutaj masz takie zdjęcie poglądowe...
Dolot

Kotły i ekogroszek Jelcz

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Marzec 2015, 12:49:39 »
Cytat: "kosmos2011"
Wpisz w google "jak zrobić screen".

Świece oryginał to Champion RC10PYPB4 lub zamiennik PFR5N-11.


Zgadza się, ale NGK nie znalazłem w Fox-ie a jedynie np. tu:

http://fims.bazarek.pl/opis/3024838/swieca-zaplonowa-ngk-pfr5g-11-cena-4600-pln98079-5514hswieca-iskr-hondadodgechrysler.html


Trochę duże mają odstępy bo 1,1 a przy LPG raczej około 0,9 powinno być - chyba pozostanie je od razu delikatnie zmniejszyć.

Obecnie zmniejszyłem w starych 3 szt z około 1,4 do 0,9 i auto już lepiej jeździ.

[ Dodano: 2015-03-18, 12:51 ]
Cytat: "gto.ferrari.599"
Tutaj masz takie zdjęcie poglądowe...
Dolot


Niestety inaczej to trochę wygląda - chyba jednak faktycznie cały kolektor będzie trzeba zdjąć bo do kilku śrub w jego połowie nie ma dojścia.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Marzec 2015, 19:32:50 »
W przypadku świece platynowych nie można regulować przerwy.

Kotły i ekogroszek Jelcz

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Marzec 2015, 21:43:59 »
Tam tylko elektroda środkowa jest platynowa, a masowa jest normalna.

Co ciekawe świece platynowe do LPG mają 0,8 mm

http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_LPG/HYUNDAI/SANTA%2520FE%2520II%2520%2528CM%2529/ILFR6B/11891/


Rozmawiałem z fachowcem od LPG - stwierdził, że nowe świece mogę na 0,9 ustawić.

lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] błąd P0302
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Wrzesień 2015, 01:47:07 »
Jadąc dziś do pracy zaczął szarpać, po podpięciu OBD wykazało brak zapłonu na 2 cylindrze. Cewka daje iskrę na 2 cylinder, zmiana świec miejscami nie pomaga- ciągle brak zapłonu na 2 cylindrze. To samo dzieje się na benzynie i LPG. Co może być przyczyną?

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Wrzesień 2015, 14:08:49 »
A wtryskiwacz daje paliwo? Wtryskiwacze jeszcze zamień.

lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #37 dnia: 22 Wrzesień 2015, 14:47:32 »
być może, ale to samo jest na lpg. zamieniłem też cewki i tak samo, żadnej zmiany. Ciągle ten sam cylinder

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 234
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Wrzesień 2015, 16:41:54 »
A przewody wysokiego napięcia? Może ten z 2 cylindra ma przebicie i nie daje iskry?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Wrzesień 2015, 18:25:32 »
Lotarr popraw tytuł tematu powinno być P0302. Używaj opcji sukaj bo jest już temat wypadania zapłonu w G6BA.

Sprawdź ciśnienie sprężania.


lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #40 dnia: 22 Wrzesień 2015, 20:34:40 »
Czytałem temat kolegi o wypadaniu zapłonu na 6 cylindrze, gdzie usterką był regulator ciśnienia paliwa. U mnie wypada zapłon na 2 cylindrze na lpg i pb. Na 99% będzie inna przyczyna awarii.
Sprawdziłem:
-przewody
-cewkę
-z uwagi na lpg pomijam wtrysk
Do sprawdzenia:
-kompresja (jutro jestem umówiony),
-sondy lambda
-zawory
-katalizator

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Wrzesień 2015, 10:30:05 »
To nie pomijaj wtrysku z uwagi na LPG. Zwróć uwagę, że wtryski LPG są zwykle sparowane z wtryskami PB czyli jak PB nie żyje, to ten na LPG może też nie pracować. Potwierdziłoby to podłączenie do sterownika LPG, albo właśnie zamiana wtrysków PB miejscami, albo chociaż wtyczkami (ale nie pamiętam czy kable na tyle długie). Szukaj od prostych rzeczy najpierw, bo wypisujesz bez zastanowienia katalizator, sondy lambda... które nie mają wpływu na jeden cylinder tylko cały BANK. Kompresja też warta kontroli. Ale IMHO - nie pomijaj wtrysków.

ANIOŁ

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #42 dnia: 23 Wrzesień 2015, 12:08:09 »
Miałem podobny problem w poprzednim autku - pewnego pięknego dnia podczas jazdy pierwszy cylinder przestał palić. Problemem okazał się komputer od LPG (wymienili mi na nowy i jak ręką odjął).

lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #43 dnia: 23 Wrzesień 2015, 14:06:02 »
Jestem po sprawdzeniu kompresji. 230k przebiegu a kompresja od 1,17 do 1,2 kPa. Dobrze, że skasowano mnie tylko na 30 zł. Szukam dalej.... Dziś dla pewności jak będzie ciemno sprawdzę jeszcze przewody WN.

[ Dodano: 2015-09-23, 20:30 ]
Jestem po sprawdzeniu przewodów WN. Na drugim cylindrze jak przewód był trochę zagięty doszło do przebicia. Kiedy świeca leżała na bloku z podpiętym przewodem iskra normalnie była na świecy, kiedy przewód był lekko zgięty dochodziło do przebicia. Doraźnie założony przewód od Fiata naprawił problem. Przewody już zamówione.  Auto zrobiło się bardziej żwawe, nic nie poszarpuje. Wygląda na to, że problem był wcześniej, tylko bagatelizowałem sporadyczne szarpnięcia i strzały w kolektor. Mój temat zamknięty. Dzięki chłopaki, przede wszystkim Martinez i Wydmianin, miło czasem kogoś mądrego posłuchać. Przy tej usterce okazało się także, że brak zapłonu na cylindrze wyłączał wtrysk  pb i lpg.

Offline ololysy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 222
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #44 dnia: 19 Sierpień 2017, 14:26:32 »
Wypadanie zapłonu dopadło i mnie. Komputer powiedział, że na 5 cylindrze. Wymieniłem dzisiaj świece. Ta na 5 była brudna...inna niż pozostałe. Niestety na próbnej jeździe to samo. Czy można dowolnie zamienić przewody na cewkach, żeby wykluczyć lub potwierdzić problemy z nimi?

[ Dodano: 2017-08-19, 15:16 ]
A do tego, po skasowaniu błędu i kolejnej jeździe próbnej, tylko na benzynie, wyskoczył błąd P0102. Przy demontażu kolektora ssącego zdejmowałem rury od powietrza...,może przez to?