Autor Wątek: [Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6  (Przeczytany 34672 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KAROL208

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Marzec 2013, 22:38:24 »
Jeżeli wtryski Pb puszczają przy pracy na lpg to raczej wina emulatora wtrysków a nie regulatora paliwa. odłącz całkowicie lpg najlepiej zakręć butle i doprowadz auto do poprawnego stanu na PB. Często instalacja LPG przy rozwalonych wtryskach gazowych zmienia korekty tak że auto właśnie łapie muła i ledwo pracuje.
Ja bym zaczął od :
1. odczepic zasilanie zaworów gazowych
2. odczepić wąż gumowy  zasilający listwe wtryskową LPG (jeżeli to sekwencja)
3.odpiąć sterowanie podciśnieniowe reduktora i zaślepić wężyk oby lewego powietrza nie łapał
4. Reset kompa PB
5. odpalenie auta na PB i  sprawdzenie odczytów z sond

Podpowiedz: jeżeli masz dostęp do sprzetu diagnostycznego to dla rozgrzanego silnika
wartość podcisnienia kolektora  wolnych obrotów 0.2-0.3 bar wartości wyższe oznaczają lewizne, wskazania sondy przed katalizatorem oscylowanie ok 0.2-0.9 V. czas wtrysku benzyny na wolnych obrotach 2.5-3.5 ms.

Jeżeli sonda stoi na 0.2 bądź niżej to znaczy że jest uwalona,  ale zaobserwujesz to po czasach wtrysku bo sterownik będzie zwiększał czasy.

Lukas6751

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Marzec 2013, 22:20:24 »
Czyli rozumiem, że to nie może być wina regulatora ciśnienia:( A chociaż może on tłumaczyć wysokie spalanie benzyny?
Zapytam nieśmiało, czy jest ktoś z okolic Zagłębia Dąbrowskiego, kto miały chęć powalczyć z moim krnąbrnym Santa Fe, bo ewidentnie nie mam szczęścia do mechaników.

Ps.Czy w takim wypadku wymiana czujnika ciśnienia paliwa jest sensowna, jeżeli po prostu mechanik pomyślał sobie "a może to regulator"?


Jestem właśnie po rozmowie z mechanikiem. Wytłumaczył to tak: regulator przepuszcza paliwo do kolektora ssącego, który to z kolei zalewa szósty cylinder.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

KAROL208

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Marzec 2013, 22:49:17 »
Cytat: "Lukas6751"

Jestem właśnie po rozmowie z mechanikiem. Wytłumaczył to tak: regulator przepuszcza paliwo do kolektora ssącego, który to z kolei zalewa szósty cylinder.

Czy sprawdził że regulator przecieka?
I dlaczego tylko 6 cylinder?

Lukas6751

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Marzec 2013, 23:11:35 »
Mechanik powiedział, że jest pewny przeciekającego regulatora. Dodał, że przepuszcza paliwo do kolektora ssącego, a 6 cylinder jest tam najbliżej żeby go zalać.
Nie wiem co o tym myśleć, ale na chwilę obecną tak auto jest u niego w warsztacie i czeka na sprowadzoną część. W takim wypadku wolę uczepić się tego regulatora i myśleć, że to to.

cząstek

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Marzec 2013, 20:01:13 »
witam mam dokładnie to samo, regulator przepuszcza, może ktoś wie gdzie można go dostać i za ile?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Marzec 2013, 20:45:24 »
35301-37100



http://www.fox.rzeszow.pl/REGULATOR-

Część używana wraz z listwą wtryskową

 

Lukas6751

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Marzec 2013, 10:06:55 »
Cytat: "cząstek"
witam mam dokładnie to samo, regulator przepuszcza, może ktoś wie gdzie można go dostać i za ile?




Mechanik kupił nowy w cenie 270zł, hurtownia w Gliwicach. Jeżeli będzie trzeba mogę konkretnie zapytać gdzie. Jeżeli masz dokładnie to samo, to jak do tego doszedłeś i co wymieniłeś już po drodze?

cząstek

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Marzec 2013, 22:58:48 »
zoriętowałem się całkiem przypadkiem bo popękał ten przewodzik co do kolektora ssącego dochodzi i zaczeło kapać, zamówiłem nowy w serwisie cena 248 zł, wg. kompa - wypadanie zapłonu a wymieniłem : świece, przewody, cewki.

Lukas6751

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Marzec 2013, 00:07:44 »
Oficjalnie mogę zakończyć temat- problem rozwiązany!!! Okazało się, że winowajcą był regulator ciśnienia paliwa. Konkludując; regulator nie zawracał części niespalonego paliwa z powrotem do baku, tylko przepuszczał paliwo. Niespalone paliwo przeciekało do kolektora ssącego. Tam też wraz z powietrzem dostawało się na cylindry zalewając najbliższy sobie 6 cylinder. Objawy:
- nierówna praca na biegu jałowym
- odpalanie po 5- 10 sekundach kręcenia
Dalej:
- wypadający zapłon na szóstym cylindrze - mułowaty silnik i spalanie rzędu 20l/ 100km
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie pomocne sugestie

Kotły i ekogroszek Jelcz

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Marzec 2015, 22:49:07 »
U mnie także świeci check engine, lecz z diagnostyki komp. wynika, że błąd powoduje zawór podciśnienia - po nr na zaworku znalazłem w Allegro taki sam - jakby ktoś do 3.5 szukał:

http://allegro.pl/hyundai-xg30-zaworek-podcisnieniowy-39460-38650-i4609262544.html#tabsAnchor


Chodzi o numer 39460-38650

Mam pytanie gdzie kupić kable do wersji 3.5 - są tam 3 szt a gdy będę zdejmował kolektor, żeby świece wymienić [wykręciłem 3 z przodu i mają mocno ponadpalane masy - chyba od nowości nie były wymieniane a auto ma już 140 tys km] to bym je od razu wymienił ?

Czy w połowie kolektora tj. tam, gdzie go trzeba rozkręcić, żeby się dostać do fajek świec jest jakaś uszczelka którą trzeba kupić czy składa się to na silikon ?

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Marzec 2015, 14:43:02 »
Cytat: "Kotły i ekogroszek Jelcz"

Czy w połowie kolektora tj. tam, gdzie go trzeba rozkręcić, żeby się dostać do fajek świec jest jakaś uszczelka którą trzeba kupić czy składa się to na silikon ?

Na pewno żaden silikon. Można zamordować sondy oparami. Albo nowa uszczelka albo delikatnie na starą uszczelkę. To tylko metalowa blaszka. Ja kilkukrotnie ściągałem górny kolektor u siebie i nieszczelności nie ma.

gto.ferrari.599

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Marzec 2015, 15:17:04 »
Witam... Delikatnie gęstym smarem ja zawsze smaruje (żeby tylko była tłusta) i nigdy żadnej nieszczelności nie było...
Kup oryginalne kable... Moje mają 180 tys i żadnych wypadających zapłonów... Świece ok 90 tys... Więc za niedługo wymiana...(od 15 tys gaz)...
Pozdrawiam


Kotły i ekogroszek Jelcz

  • Gość
[Santa Fe SM] Wypadanie zapłonu 2.7 V6
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Marzec 2015, 21:42:27 »
Cytat: "gto.ferrari.599"
Witam... Delikatnie gęstym smarem ja zawsze smaruje (żeby tylko była tłusta) i nigdy żadnej nieszczelności nie było...
Kup oryginalne kable... Moje mają 180 tys i żadnych wypadających zapłonów... Świece ok 90 tys... Więc za niedługo wymiana...(od 15 tys gaz)...
Pozdrawiam


Dzięki za info Martinez i Ferrari  :-) .

W takim razie skoro nie mam problemu z wypadającymi zapłonami a przebieg auta to zaledwie 140 tys km nie będę na razie wymieniał kabli tylko świece bo ewidentnie mają ponadpalane elektrody masowe.

Rozumiem, że rozkręca się kolektor w połowie tam, gdzie są śruby na  imbus jedne w poziomie a drugie pod skosem skierowane otworem na klucz skośnie w dół ?

[ Dodano: 2015-03-17, 21:44 ]
Cytat: "kosmos2011"
Cytat: "Kotły i ekogroszek Jelcz"
Allegro taki sam - jakby ktoś do 3.5 szukał:

http://allegro.pl/hyundai-xg30-zaworek-podcisnieniowy-39460-38650-i4609262544.html#tabsAnchor





Grzegorz dodaj czytelny screen aukcji z allegro.

Cytat: "Kotły i ekogroszek Jelcz"
Mam pytanie gdzie kupić kable do wersji 3.5 - są tam 3 szt


http://www.fox.rzeszow.pl/KOMPLET-PRZEWODOW-ZAPLONOWYCH-HYUNDAI-CENTENNIAL-2(4,253800,27095).aspx


Dzięki za link - jeśli okażą się padnięte będę wiedział gdzie zamówić  :-)