Autor Wątek: [i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C  (Przeczytany 11854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pawelzielony

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« dnia: 21 Styczeń 2013, 10:03:01 »
Witam Wszystkich!

Mam problem z moim I30 Crdi 115km.
Mianowicie od kilku dni moje ukochane autko mnie zawodzi :/ co do tego co zaobserwowałem:
1. Przy obrotach ponad 2000 zaczyna mi skakać jak kangór
2. poniżej tych obrotów jakoś jedzie.
3. samoczynne gaśnięcie silnika
4. rozgrzanie motoru do 90 st. C niemożliwe na jałowcu
5. nagrzanie na jałowcu do 50 st. C obroty zaczynają wariować...(między 600       a 1000)

6. nagrzanie autka do 75 st. C auto gaśnie.
7. Na kilka min zapaliła się kontrolka silnika ale sama zgasło po ostudzeniu motora...

Co robiłem przez ostatnie kilka dni:
Nic oprócz zatankowania paliwa pod korek + dolewka uzdatniacza wg. zaleceń na opakowaniu. (złe paliwo???? raczej nie bo tankuje je przez pół roku i nigdy się nic nie działo)
Pierwszy raz dolałem uzdatniacza do baku....

Maci jakieś pomysły co to może być????

NieAmator

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Styczeń 2013, 19:46:25 »
co do szarpania to obstawiał bym wtryski świece lub przewody można gdybać jaki masz przebieg?

pawelzielony

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Styczeń 2013, 07:43:49 »
raptem 95000 km.
Szarpania miałem przez krótką chwilę i ustały, ale napisałem bo może to być coś ważnego... niestety pierwszy raz mam diesla i nie za bardzo wiem co gdzie kiedy i jak....

NieAmator

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Styczeń 2013, 17:17:14 »
jedź kolego na komputer jakiś czujnik musi być walnięty

pawelzielony

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Styczeń 2013, 07:48:09 »
Czołem Panowie!

Teraz nowe objawy :/

Musiałem na 24h odłączyć akumulator i zanieś go do kolegi do ładowania... Po tym czasie wsadziłem go z powrotem i tak został na noc. Z rana odpalił przejechałem kilka km mniej więcej około 4-6 i silnik rozgrzał się do 90 st. C i nie zgasł ale na prawie każdym biegu jak obroty dochodziły do 1500 dławił się  na 1 sekundę i jechał dalej normalnie....

NieAmator

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Styczeń 2013, 08:58:48 »
musisz jechać na komputer nie zgadniemy co mu jest teraz to wiadomo że problem leży w elektryce wyjmują akusia skasowało jakiś błędy musisz je ściągnąć  i dopiero możemy działać szkoda męczyć auto komputer to koszt 50 100zł

Leszek_S.

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Styczeń 2013, 10:43:23 »
Mantra: CRDi CRDi CRDi.... a na jakiej stacji i jakie paliwo tankujesz :?:

pawelzielony

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Styczeń 2013, 11:07:14 »
Tankuje oczywiście ON na jednej i tej samej stacji od pół roku (auchan w Warszawie na ul.Modlińskiej) Do tej pory nigdy nie narzekałem na to paliwo...
W tankowaniu miałem tylko 2 wyjątki - zatankowałem na Statoil Winter Super Gold czy jakoś tak...

Leszek_S.

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Styczeń 2013, 11:26:59 »
Sieciówka ... hmmmm... nic nie powinni kombinować przy paliwie... ale nie kupujesz przypadkiem tego lepszego :?: typu verva, dynamiic... :?: Bo jeśli tankujesz toś przepadł... znaczy się pompa i wtryski zarżnięte a dodatkowo niskie temperatury..... robią swoje a nie dymi ci na czarno :?:

weldon

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Styczeń 2013, 11:35:33 »
No popatrz, a mnie dziś przekonywali, ze względu na nadciągające mrozy, właśnie na te Vervy  i inne Orleny :D

U mnie się ciekawostka zrobiła - miałem robić wtryski, bo jak było ciepło, to na zimnym silniku jakby lekko nierówno pracował i zdarzało mu się lekko kopcić, ale ponieważ mi rozrząd poszedł i ważniejsze rzeczy w kryzysie musiałem wykonać, to dotrwałem do pierwszych mrozów i okazało się, że ... mu przeszło :D

pawelzielony

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Styczeń 2013, 13:02:09 »
Cytat: "Leszek_S."
Sieciówka ... hmmmm... nic nie powinni kombinować przy paliwie... ale nie kupujesz przypadkiem tego lepszego :?: typu verva, dynamiic... :?: Bo jeśli tankujesz toś przepadł... znaczy się pompa i wtryski zarżnięte a dodatkowo niskie temperatury..... robią swoje a nie dymi ci na czarno :?:


2 Razy zatankowałem te "lepsze" paliwo na Statoil Winter Gold czy jakoś tak i tyle ale po nich nic mu nie było... I bankowo autko nie dymiło... Nie wiem o co kaman .... za 2 godzinki będę w ASO i komputerkiem sprawdzą co się dzieje ...

Leszek_S.

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Styczeń 2013, 13:09:49 »
No i co by nie powiedzieć toś właśnie zrobił najlepszą rzecz jaką mogłeś - ustalić usterkę w ASO :-D

Piotrek rozmawiałem z gościem, który regeneruje wtryski... to są dobre paliwa do pompowtrysków, które nie są tak precyzyjne jak commonrail ;-) commonrail daje ciśnienie rzędu 1500 bar :shock: w związku z tym pompa musi być BARDZO precyzyjna a przy okazji jest smarowana paliwem i jak jest za suche to szlag ją trafia - cała filozofia ;-) poprostu się zaciera, a te lepsze paliwa są suchsze. ;-)

pawelzielony

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Styczeń 2013, 13:20:54 »
wiecie gdzie można przeczytać (testy, opinie, itp. rzeczy) o silnikach i podzespołowych mojego motoru (1,6 CRDi 115km)??

Leszek_S.

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Styczeń 2013, 13:31:12 »
Wiesz wydawałoby się, że TO jest najwłaściwsze miejsce, ale przypomniala mi się pewna historyjka, którą powtarzaja sobie w w ASO ładnych kilka lat...
Sytuacja w ASO Hyundaia ze świeżym serwisantem:

klient: no to co może się tutaj dziać :?:
serwisant: Panie, nie wiem ... trzeba by było pojechać do serwisu Hyundaia
klient: :shock:
serwisant: :lol:

pawelzielony

  • Gość
[i30] Gasnący silnik po zagrzaniu do 75 st.C
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Styczeń 2013, 08:27:01 »
I jest diagnoza.

Komputerek pokazał, ze jest za małe ciśnienie paliwa na listwie.

Opis mechanika:
1. Zapchany filtr paliwa (najbardziej prawdopodobne)
2. Pompa paliwowa (mało prawdopodobne)

Mój pomysł:
Przewody paliwowe jeszcze mogą dojść...

Dziś mam wymieniamy filtr na oryginalny i zobaczymy co będzie dalej...