Autor Wątek: i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów  (Przeczytany 6910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szymonmtb

  • Gość
Witam

Mam pytanie: czy w Waszych i30 przy komplecie pasażerów tzn. 5-osób tylne zawieszenie mocno nurkuje na dół??
5 osób (uśredniając wagę) to ok 5x90kg=450kg, dodatkowym obciążeniem jest: koło dojazdowe, pompka, podnośnik itp. ok 30kg, co łącznie po zsumowaniu daje masę całkowitą samochodu 1673kg. Podczas gdy, dopuszczalna Max. masa całkowita i30 CVVT 1,6 122KM = 1720kg

Mój samochód na przy takim obciążeniu i prędkości ok 90km/h zaczyna pływać na prostej i równej drodze, nie wspominając o tym że tylne sprężyny okazały się tak podatne na odkształcenie - powstałe po 2-tygodniowej jeździe z takim ciężarem, iż tylne nadkola w stosunku do górnej krawędzi koła, opadły o 3 cm porównując do wartości nowego samochodu ;(

Słyszałem już głosy, że Hyundai posiada cytatuje: "SYSTEM PODNOSZENIA PODWOZIA" - czyli gdy, wysiada z niego 5-osób tylne zawieszenie - tak wysoko unosi się/podskakuje do góry ;/


Czy jest to normalne i czy można z tym "walczyć" tzn.: wymienić na twardsze sprężyny, skrócić=zmniejszyć "skok" sprężyn przez podłożenie gumy między sprężyny lub coś w tym rodzaju, zastanawiam się nawet nad kwestią gwarancji w tej sytuacji ?? <pomocy>

szymonmtb

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Marzec 2009, 23:46:06 »
Brak jakichkolwiek odpowiedzi/porad ... - czy to oznacza, że powyżej opisane:
zachowanie samochodu i tak kiepskie sprężyny w tylnym zawieszeniu (ich odkształcenie) u Was nie występuje <co?> ??

grzech

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Marzec 2009, 06:58:40 »
Chyba nikt nie zwrócił na to uwagi.. stąd brak info w tym temacie.
Pływanie auta może też świadczyć o zużytych bieżnikach tylnej osi.. ale myśle że to w tym przypadku jeszcze nie nastąpiło ;)

szymonmtb

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Marzec 2009, 20:23:42 »
Trudno się mówi, teraz już za późno aby "odstawić zabawkę na półkę" ;/
grzech - dzięki za próbę wyjaśnienia, braku odp. na ten "dziwny" problem.

PS. Do całkowitej masy samochodu, muszę jeszcze doliczyć wagę "pełnego" tankowania paliwa :-| Jednak i tak nie powinno to powodować tak szybkiej zmiany, odkształcenia sprężyn. Pozostaje mieć nadzieję, że może pod wpływem dalszej pracy - sprężyny częściowo powrócą trochę do poprzednich parametrów.

Uważam, że jest to chyba jedyny (jak do tej pory - oby tak pozostało) minus tego samochodu :>

gt115pssss

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marzec 2009, 10:25:19 »
Cytat: "szymonmtb"
zastanawiam się nawet nad kwestią gwarancji w tej sytuacji ??
na co czekasz ? juz dawno bym to zrobil.

ewentualnie sprawdzales czy te sprezyny sa cale?
moze tez sie troche przesunely na mocowaniu, ma to wplyw na wysokosc auta.
co do gum na litosc boska
to nie polonez ze resory sie doklada ;)

szymonmtb

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Czerwiec 2009, 15:43:47 »
Wiem – że temat, nie widocznego zawieszenia jest nudny!!

Więc powiem tylko, iż udało mi się w końcu doczekać GWARANCYJNEJ WYMIANY SPRĘŻYN W TYLNYM ZAWIESZENIU.
Po ok. 6-wizytach w serwisie (w przeciągu dwóch miesięcy) i początkowo dziwnych tylko wizualnych pomiarach (zamiast od razu ściągnąć je i zmierzyć suwmiarką), wymieniono sprężyny tylnego zawieszenia, ze sprężyn standardowo oznaczonych kolorami ŻÓŁTYM & ZIELONYM, na twardsze ZIELONO-CZERWONE.
Co prawda tył samochód podniósł się tylko ok. 1cm, ale teraz może nie będzie aż tak mocno siadał :) - przy komplecie pasażerów :/

grzech

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Czerwiec 2009, 11:40:47 »
Więc napisz po testach czy to coś zmieniło... oprócz 1 cm

szymonmtb

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Lipiec 2009, 17:40:11 »
he - 7tys na liczniku i można zaryzykować stwierdzenie "jest jak w polityce - i nie zmienia się NIC..."

Osobiście nie odczuwam żadnych zmian, wysokość zawieszenia ciągle ta sama.

Cóż, sprężyny chyba nie mają wpływu na tylne zawieszenie - w systemie wielowahaczowym <co?>

kml

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Lipiec 2009, 21:43:53 »
Cytat: "szymonmtb"
Cóż, sprężyny chyba nie mają wpływu na tylne zawieszenie - w systemie wielowahaczowym


Zawsze mają wpływ. To one ustalają wysokość samochodu a najwazniejsze jest czy te teraz też usiądą.

Co do kwesti max załadunku to stawiam, ze KAZDY samochó obciążony 5 osób i pełen zbiornik będzie "zdołowany" To jest prawidłowość, którą można zaobserwować praktycznie w każdym damochodzie, że ta niby max ładowność powoduje uziemienie.

Założenie twardych spreżyn np jamexów czy jakiś ultratwardych rozwiąze problem tyle, że w czasie jazdy na lekko może dojść do sytuacji że samochód zacznie skakać no i duzo tracisz na komforcie jazdy.

Sprawa denerwująca ale nie jest to nic szczególnego, niestety :( Pilnuj, czy zwiecha nie klapnęła znowu a jeżeli cokolwiek będzie na to wskazywać to walcz o nowe spręzyny najlepiej przed końcem gwarancji tak zeby mieć potem spokój na czas jakiś :)

szymonmtb

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Lipiec 2009, 16:10:48 »
Cytat: "kml"

...
Sprawa denerwująca ale nie jest to nic szczególnego, niestety :( Pilnuj, czy zwiecha nie klapnęła znowu a jeżeli cokolwiek będzie na to wskazywać to walcz o nowe spręzyny najlepiej przed końcem gwarancji tak zeby mieć potem spokój na czas jakiś :)


Dzięki za odp. i info,

Jedak mówiąc szczerze, to mam dosyć jakichkolwiek napraw gwarancyjnych.
Długie oczekiwanie na decyzje Hyundai i konieczność częstych wizyt w sprawie gwarancji (2-miesiące/ok. 7 wizyt) zniechęciło mnie do kolejnych odwiedzin salonu. Tym bardziej oczekiwania na zakończenie wszystkich "procedur" - podobno niezbędnych.

kml

  • Gość
i30 zachowanie tylnego zawieszenia przy komplecie pasażerów
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Lipiec 2009, 17:56:58 »
Cytat: szymonmtb
Cytat: "kml"
Jedak mówiąc szczerze, to mam dosyć jakichkolwiek napraw gwarancyjnych.
Długie oczekiwanie na decyzje Hyundai i konieczność częstych wizyt w sprawie gwarancji (2-miesiące/ok. 7 wizyt) zniechęciło mnie do kolejnych odwiedzin salonu. Tym bardziej oczekiwania na zakończenie wszystkich "procedur" - podobno niezbędnych.


A ja bym walczył do samego końca skoro jest gwarancja bo sprężyny znowu klapną a sie okaze, ze zamienników brak a oryginały kosztują 1000 PLN