Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
volcan:
Kolego... Coś, gdzieś przeczytałeś, nie do końca zrozumiałeś i herezję szerzysz... Nikt niczego sobie nie "wymyślał" - poczytaj sobie o dołączanym napędzie 4x4 w SUV-ach.
Kolejnym "kwiatkiem" w Twoim wykonaniu są bzdury, które piszesz o SM-ach i ich stałym napędzie na 4 koła - jest akurat odwrotnie, niż piszesz - tj. SM-y przed liftem miały w przypadku wersji 4WD napęd stały, potem w przejściówce było raz tak, raz tak, w wersjach w pełni polifitowych był jedynie napęd dołączany - z trybem wymuszenia zapięcia 4WD przyskiem "lock" (50:50) i trybem automatycznego dołączenia tylnego napędu (tył może dostać maksymalnie do 50% momentu obrotowego) w przypadku pośligu osi napędzanej (przedniej...).
Do tego SM w wersji z dołączanym napędem tylnym nie ma blokady mostów (przed liftem część egzemplarzy ma LSD w tylnym moście), więc temat "naprężeń" rozwiązują mechanizmy różnicowe i sama konstrukcja sprzęgła dołączającego tylną oś.
W przypadku wystąpienia poślizgu napęd tylny zostanie dołączony bez względu na prędkość - jest to całkowicie niezależne od trybu "lock".
To, co piszesz o zachowaniu Twojego auta na hamowni - powtórzę po raz kolejny - jest objawem w pełni sprawnego, dołączanego napędu na 4 koła - system wykrywa poślizg osi przedniej i dołącza tylną oś. Jeżeli nie jesteś w stanie sobie wyobrazić skąd system czerpie dane o wystąpieniu poślizgu w przypadku, gdy przednie koła się kręcą a tylne nie - nikt niczego na to tutaj nie poradzi :-) Podpowiem - może coś Ci to pomoże - samochody z napędem stałym lub dołączanym w czasie badania technicznego powinny mieć koła na rolkach - np. przednie na stanowisku pomiarowym, wtedy tylne na "swobodnych" rolkach - dokładnie tak samo, jak na hamowni...
Ericsson:
zapytam z ciekawosci bo moje auto jest z 2004r i nie ma zadnego guzika co sie dzieje w momecie kiedy np. przednie kolo straci przyczepnosc lub tylne auto przestanie jechac skoro nie ma tej blokady?
vanhelsing:
Hehe,dobre. Jeździsz sobie autem i nie znasz jego budowy ani tego jak działa? Rozumiem, że przy zakupie urzekła Cię jego uroda? :mrgreen: Chętnie odpowiem na Twoje pytania, ale najpierw dobrze byłoby wiedzieć, czy masz napęd tylko na przód, czy stały 4x4. No i czy masz LSD w tylnym moście, czy nie? Bez tej wiedzy nie da się powiedzieć co będzie jak auto straci przyczepność.
Ericsson:
haha no tak jakos wyszlo ;-) moge powiedziec ze na podnosniku kreci sie jedno kolo z przodu i jedno z tylu co do LSD to nie wiem czy tam powinna byc jakas naklejka?
kosmos2011:
https://hyundai.afora.ru/eur/vin/kmhsc81vp4u847291/
Pamiętasz? http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=88642&highlight=#88642
Nawigacja
[#] Następna strona