Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.

<< < (14/16) > >>

Zibi.S68:
Na hamowni nie miałem włączonego przycisku lock, nie wiem czy widziałeś jak jest zapinany pojazd na hamowni, o uślizgu na rolkach nie ma mowy, więc według twojej teorii koła tylne nie powinny się kręcić, a się kręciły. Nie rozumiem zdania skoro tylne rolki nie były napędzane do napęd działał. Rolki napędzane są kołami samochodu nie odwrotnie, więc jak by się koła nie kręciły to rolki by stały, a uślizg na rolkach jest niemożliwy to napęd tylni powinien się wyłączyć przy prędkości 40-50 km/h a tego nie zrobił. Natomiast po zablokowaniu kół przyciskiem Lock koła ciągną równo, dlatego też buda robi się sztywna. Na filmikach od braci ze wschodu jak zakopią samochód można się tego dopatrzeć jak pierw zarówno przednie koło jak i tyknie jedno stoi drugie się kręci, a po chwili koła kręcą równo i samochód wydostaje się czy do z rzeki czy błota. Nie mam zamiaru się z nikim kłócić na temat jak działa napęd po lifcie wiem, co widziałem na hamowni.

wydminianin:
ZIBI, masz całkowitą rację, rolki napędzane są kołami samochodu, więc gdy przednie zaczynają się kręcić, układ odbiera to jako uślizg przedniej osi i podaje napęd na tył, w efekcie napędzane są obie osie. W trakcie normalnej jazdy, gdy napędzany jest przód, który niejako ciągnie za sobą tył, to nie ma różnicy w prędkości obrotowej między tyłem a przodem, do momentu uślizgu oczywiście. Taka sytuacja na hamowni jest prawdopodobnie niemożliwa do osiągnięcia.

volcan:

--- Cytat: "Zibi.S68" ---Na hamowni nie miałem włączonego przycisku lock, nie wiem czy widziałeś jak jest zapinany pojazd na hamowni, o uślizgu na rolkach nie ma mowy, więc według twojej teorii koła tylne nie powinny się kręcić, a się kręciły. Nie rozumiem zdania skoro tylne rolki nie były napędzane do napęd działał. Rolki napędzane są kołami samochodu nie odwrotnie, więc jak by się koła nie kręciły to rolki by stały, a uślizg na rolkach jest niemożliwy to napęd tylni powinien się wyłączyć przy prędkości 40-50 km/h a tego nie zrobił. Natomiast po zablokowaniu kół przyciskiem Lock koła ciągną równo, dlatego też buda robi się sztywna. Na filmikach od braci ze wschodu jak zakopią samochód można się tego dopatrzeć jak pierw zarówno przednie koło jak i tyknie jedno stoi drugie się kręci, a po chwili koła kręcą równo i samochód wydostaje się czy do z rzeki czy błota. Nie mam zamiaru się z nikim kłócić na temat jak działa napęd po lifcie wiem, co widziałem na hamowni.
--- Koniec cytatu ---


Auto na hamowni zaczyna kręcić przednimi kołami, tylne stoją, więc naturalną reakcją napędu jest dopięcie tyłu - bo auto nie "wie", że stoi na rolkach - "myśli", że jest na śliskiej nawierzchni i przednie koła straciły przyczepność. Normalne jest wtedy zapięcie tyłu i jazda przodem i tyłem tak, żeby wszystkie koła kręciły się z równą prędkością. Limit 40 km/h to jest prędkość wyłączenia wymuszonego przyciskiem LOCK napędzania na 4 koła - jeżeli system sterujący napędem stwierdzi, że nie jest potrzebne napędzanie tyłu. Normalna praca napędu na 4 koła z dopinanym tyłem - nie szukaj sensacji.

A jeszcze jedna rzecz... Nic się nie rozleci po wciśnięciu Lock - żadna "buda" nie "robi się sztywna" - to nie jest sztywne rozwiązanie mechaniczne z blokadą mechanizmów różnicowych (jak w porządnych terenówkach na ramie) - więc nic się nie dzieje. Funkcjonalnie po zapięciu sprzęgła między osiami napęd funkcjonalnie jest identyczny z napędem w wersji przed liftem - i uwierz mi - autem przed liftem, ze stałym napędem na 4 koła, ba... z LSD (o zgrozo ;-) ) da się jechać z prędkościami znacznie przewyższającymi dopuszczalne na polskich autostradach i nic się nie rozlatuje, buda się nie robi sztywna itp. itd.

Jeszcze raz - podsumowując... Santa Fe SM po lifcie, wyposażony w napęd na 4 koła z dołączanym tyłem to jest auto z napędem przednim (do momentu stwierdzenia poślizgu osi napędzanej) i dołączanym automatycznie (po stwierdzeniu różnicy prędkości kół osi przedniej i tylnej) tyłem. Tył można też dołączyć "na siłę" używając przycisku Lock - i to wymuszenie stosuje się np. żeby w kontrolowany sposób przejechać przez jakieś błoto, piach, zaspy itp. - i to wymuszone dołączenie tyłu jest kasowane powyżej 40 km/h - co jednak nie oznacza, że tył powyżej tej prędkości nie jest napędzany - wręcz przeciwnie - wystarczy nawet na suchej nawierzchni pojechać szybko w zakręcie - na granicy przyczepności - i już napęd się dopnie ładnie stabilizując tor jazdy.

Lechoniewicz:
To ja mam pytanko.
Stara buda, silnik 125 vgt, przy tylnym moście jest elektromagnes, w kabinie przycisku brak.
Jak dobrze rozumuję to w chwili ruszenia tył jest spięty z przodem do predkości 40 / 50 km/h, powyżej tej predkości tył się rozłącza aż do momentu uslizgu przedniej osi, bądź spadku prędkości poniżej 40km/h?

Zibi.S68:
Panowie nie wiem skąd żeście wymyślili, że tylne oś jest dołączana. Santa FE CM ma dokładnie ten sam napęd, co Santa Fe SM po lifcie, więc można poczytać jak on działa, a działa następująco po wciśnięciu guzika lock jest on spinany tj. tylna oś jest połączona na sztywno z przednią osią 50/50 stąd uczucie sztywnej budy i niezalecana jest jazda na drodze z dobra przyczepnością no chyba, że na wprost oraz gwałtowne skręcanie, ponieważ w zakrętach przednie koła kręcą się z inna prędkością niż tylne. Koła nie pokonuję dokładnie tego samego toru jazdy. Jak dalej pisze przycisk Lock należy używać na śliskich nawierzchniach jak błoto, śnieg mokry śliski asfalt itp. I itd. Napęd działa do 30km/h a przy 40/km/h w ogóle się wyłączy i ponownie się załączy po osiągnięciu 40km/h? Natomiast na tym forum się też dowiedziałem, że można sprawdzić sobie na stronie wiadomej wpisując swój vin. Jaki się ma napęd i według mnie wszystkie Santa Fe SM po lifcie mają stały napęd, co już wcześniej pisałem jak samochód się zachowywał na hamowni, tylko z silnikami benzynowymi bodajże nie mają przycisku lock? Dość się naczytałem na forum jak to ludzie sobie kupili samochody po lifcie z napędem na 4 koła a po jakimś czasie napędu brak. Nie interesuje mnie czy ktoś uwierzy w to, co napisałem, ale może się ktoś zastanowi choćby dwa razy nad włączeniem przycisku lock na nawierzchni, gdzie jest bardzo dobra przyczepność.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej