Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.

<< < (2/16) > >>

mdeja:
Witajcie Panowie - wybaczcie że zadam pytanie które się już pojawiało. Generalnie chodzi mi o to że chce zamienic obecnego Terracana, którego mam juz 5 lat na Santa Fe. Chcę kupić konkretnie wersję 2.7 V6  ze stałym napędem na 4 koła, z przebiegiem jak najmniejszym, najlepszy stan itd - stąd raczej poszukiwania za granicą  i młodsze roczniki. Najnowszy jaki widziałem w niemcowni był z marca 2006. Wersja po lifcie nadwozia. Brak przycisku 4wd lock.
Czy ta wersja ze skrzynią automatyczną - ma nadal ten napęd Stayera dający stały rozdział 60/40%?
Pytanie ważne, bo wolałbym uniknąć napędu dołączanego sprzęgłem elektrycznie sterowanym. Zanim kupiłem terracana próbowałem kilku santaf właśnie ze stałym napędem i podobało mi się prowadzenie tego auta.
Wersje po lifcie mi się podobają troche bardziej - tu jest przykład moich poszukiwań: http://www.mobile.de/pl/marka/hyundai/model/santa+fe/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:hyundai,mdl:santa+fe,frn:2004-01,frx:2006-12,mlx:125000,ccn:2601,fwd:true/pg:vipcar/187424402.html

kosmos2011:
Część Twojego posta powinna trafić tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=48460#48460 .

mdeja:

--- Cytat: "kosmos2011" ---Część Twojego posta powinna trafić tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=48460#48460 .
--- Koniec cytatu ---

Sorki - źle zadałem pytanie. NIe chodziło mi o "co myślicie o tym aucie z ogłoszenia" - tylko o rozkminę, czy w aucie z tego rocznika dostanę jeszcze stały napęd na 4 koła czy już dołączany sprzęgłem elktrycnzym ale bez magicznego guzika LOCK . Bo jeśli nie ma stałego - to nie pcham się w egzemplarze po liftingu. Dlatego zapytałem w wątku o napędzie a nie o zakupie

Brt:
mdeja, Z tego co pamiętam, to modele po lifcie miały już "elektronike".
Musiałbyś celować w któryś z modeli przejściowych(modele 2002-2004), tam było trochę rozbieżności, w sensie: "Nowa buda, a stary napęd" itp.

Koledzy niech mnie poprawią, jak się mylę.

mdeja:

--- Cytat: "Brt" ---mdeja, Z tego co pamiętam, to modele po lifcie miały już "elektronike".
Musiałbyś celować w któryś z modeli przejściowych(modele 2002-2004), tam było trochę rozbieżności, w sensie: "Nowa buda, a stary napęd" itp.

Koledzy niech mnie poprawią, jak się mylę.
--- Koniec cytatu ---

Dlatego mnie dziwi że na zdjęciach sprzedawanych w Niemczech V6 2.7 nie ma przycisku 4wd Lock po lewej stronie deski rozdzielczej przy drzwiach. Przycisk taki występuje w wersji 2.0 crdi po liftingu i w wersji 3.5v6 na USA. Amerykańska wikipedia twierdzi że napęd dołączany sprzęgłem sterowanym elektronicznie trafił do wersji 3.5v6 i 2.0crdi - co by się zgadzało ze zdjęciami ogłoszeń. Wersja 2,7 - a contrario pozostałaby ze starym napędem.  Pytam jeszcze Was bo jesteście znawcy. Na yotube znalazłem film gdzie jakiś kolo recenzował w USA Santafa 3.5v6 z tym napę dem i porównywał do 2.7 - twierdząc że lepiej wypada 2.7 właśnie dzięki stałemu napędowi i lepszym właściwością jezdnym na asfalcie. 3.5 choć mocniejszy - przez brak stałego napędu miał problemy z wykorzystaniem mocy.

[ Dodano: 2013-12-09, 22:23 ]
O to info na wikipedii mi chodziło http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_santa_fe
W USA naped elektroniczny pojawił się  w 2003 razem z silnikiem 3.5 i automatem 5 biegowym. Ale nie w 2.7 - który do końca miał stary automat 4 biegowy. A lifting nadwozia to dopiero 2005r.
Moja teoria jest taka ze Hyundaj miał 2 rodzaje napędu na 4 koła w swoim koncernie. Stały od Pucha - w Santa  w tym 2.7 do końca 1 generacji i napęd sterowany elektronicznie z przyciskiem LOCK - który trafił do Tucsona, Santafe II a w I generacji był w dieslu VGT i w benzynie 3.5v6. Dlatego zaryzykowałby model poliftingowy 4wd z silnikiem 2.7....

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej