Forum > Getz

[Getz] Gacek kupiony, warsztat odwiedzony i .... (trochę dłu

<< < (6/6)

771025:

--- Cytuj ---Jesteś pewien, że licznik nie był cofany przed sprzedażą, bo 83 kkm w 10 lat imho nie jest możliwe, gdyż takie przebiegi robią osoby jeżdżące okazjonalnie, a one raczej nie sprzedają dopóki auto nie wyzionie ducha.
Druga sprawa, zakładając ten przebieg 8 kkm/rok, to czy poprzedni właściciel wymieniał olej co rok a nie co 15 kkm?
Mój getz ma ponad 160 kkm i zero problemów.
--- Koniec cytatu ---


Pewnym to można być tylko ... śmierci i podatków ;-)   Ale przebieg jest wielce prawdopodobny, za  niecałe 8 lat facet przejeździł 83 kkm, miał blisko do pracy, a teraz na emeryturze jest, wpis nawet w książce serwisowej jest, że po roku miał niecałe 8 kkm zrobione. Prawdą jest, że może jeździł nim do bólu, czyli jak nie odpadło to dobre.

A teraz następny kwiatek - po wymianie popychacza, auto stało 2 dni nie ruszane, odpalam, odgarnąłem śnieg, wsiadam do auta, a tam świeci CHECK, no to dzwonie do mechanika, podłączył sprzęt i wykazało mu (sorry za brak fachowości, ale nie ogarnąłem się jeszcze dobrze z tym autem), że to czujnik położenia wału - ten co znajduje się nad silnikiem z prawej strony (stojąc przodem do auta) błąd niby AP01 o ile dobrze zapamiętałem. Skasował błąd i przez chwile było OK, a za 2 odpaleniem kontrolka zgasła i za chwilę zapaliła się, przy czym auto jeździ normalnie, jedyny objaw to spadek wolnych obrotów z 800 do jakichś 600 przed skasowaniem błędu, a teraz pokazuje jakieś 750 obr/min. przy czym silnik chodzi dobrze, nie drży.
Faktem jest, że ruszali ten czujnik przy wymianie popychacza, bo musieli zdjąć dekiel silnika. Czy mogli uszkodzić czujnik ? Czy po prostu wziąć (jak się trochę ociepli) rozłączyć ten czujnik (najpierw oczywiście odpiąć aku) przeczyścić styki (czym najlepiej?) no i albo będzie git, albo do wymiany. Tylko czy to faktycznie czujnik położenia wału, bo np. w puncie znajdował się on w zupełnie innym miejscu i jak padł to nie szło odpalić ciepłego auta.
Poniżej zaznaczyłem na zdjęciu czujnik.

kosmos2011:
To co zaznaczyłeś to CMP czujnik położenia wałka rozrządu (błąd P0340 jeśli występuje usterka odwodu czujnika).Jak silnik nie chcę zapalić jak jest ciepły to CKP czujnik położenia wału korbowego (znajduje się pod kolektorem wydechowym niedaleko połączenia silnika ze skrzynią biegów) i tego chyba przy wymianie popychacza nie ruszali.Czyszczenie można wykonać jakimkolwiek "kontakt spray"

Jak sprawdzić CMP

 

771025:
kosmos2011

Dzięki kolego za fachowe info. Pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej