Forum > i20

[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwię

<< < (4/5) > >>

Jacaw:

--- Cytat: "Slawomir" ---Jacaw,  Witam,
Dalej wydaje dziwny dzwiek przy jezdzie na półsprzęgle. Miałem to samo i wymienili mi jakieś elementy sprzęgła-podobno mają akcje serwisową ( "cichą" :P)  na to.
Pozdrawiam.
--- Koniec cytatu ---


U mnie chyba ten objaw przeszedł sam, więc nie zgłaszałem tego w ASO, ale jak powróci to dobrze wiedzieć, że taka akcja jest. Dzięki.

Slawomir:
Dodam tylko, że w sumie to mi usuneli w dwóch etapach-zgłosiłem to przy okazji robienia klamek-wtedy podobno nasmarowali/przeczyścili sprzęgło i miało przejść samo. Jakby sie powtórzyło miałem zadzwonić i od razu mi mieli zamówić części. - Tak też się stało.

Pozdrawiam.

P.S. W ogóle ten ich biuletyn serwisowy powinien być ogólnodostępny.

Jacaw:
Czy ktoś dysponuje może jakaś instrukcją, gdzie jest pokazane jak bez uszkodzenia zdemontować poszczególne elementy wnętrza ?
Chodzi mi przede wszystkim o ten środkowy tunel (tam gdzie jest lewarek zmiany biegów, hamulec ręczny itd.).
Coś mi tam strasznie brzęczy, ale boję się tego ruszyć, bo nie wiem jak to jest tam przymocowane.

Niestety jeśli chodzi o jakoś wykonania wnętrza, to u mnie jest z tym kiepsko, co chwila coś brzęczy, skrzypi, stuka itd. Ja rozumiem, że to nie Mercedes klasy S, ale mam wrażenie, że w mojej 17 letniej Felicii jest pod tym względem lepiej.

de_assis:

--- Cytat: "Jacaw" ---Czy ktoś dysponuje może jakaś instrukcją, gdzie jest pokazane jak bez uszkodzenia zdemontować poszczególne elementy wnętrza ?
Chodzi mi przede wszystkim o ten środkowy tunel (tam gdzie jest lewarek zmiany biegów, hamulec ręczny itd.).
Coś mi tam strasznie brzęczy, ale boję się tego ruszyć, bo nie wiem jak to jest tam przymocowane.

Niestety jeśli chodzi o jakoś wykonania wnętrza, to u mnie jest z tym kiepsko, co chwila coś brzęczy, skrzypi, stuka itd. Ja rozumiem, że to nie Mercedes klasy S, ale mam wrażenie, że w mojej 17 letniej Felicii jest pod tym względem lepiej.
--- Koniec cytatu ---


Opisalem, to w innym temacie, ale masz tutaj opis ktory kiedys pisalem:


--- Cytuj ---
Najpierw gałke odkręcam, potem tą srebrną obwódkę co jest w koło mieszka lewarka się sciąga, wciska się ją ku srodkowi, zeby ze dwa zatrzaski np. przednie wyszly i juz pojdzie, potem to co jest pod mieszkiem ten środkowy panel to łapiesz rękami lewa i prawa z jednej i drugiej strony przy końcu i trzeba pociagnac lekko do góry niech troche wyskoczy, potem do tyłu w strone hamulca ręcznego zeby zatrzaski z przodu nad zapalniczka sie poluzowały i równoczesnie jak do tylu to trzeba lekko do góry pociągnac. Ja sie z tym troche meczylem tez, ale trzeba dosc mocno/zdecydowanie pociagnac w koncowej fazie i ladnie wyjdzie. Podwazalem z przodu nozem ale to jest nie potrzebne. Pozniej przełóż sobie na strone kierowcy to i odepnij wtyczki od kabli. Natomiast zeby sciagnac dalej ten caly srodkowy panel, to trzeba w nogach kierowcy i pasazera odkrecic te sruby/bolce, moze byc potrzebny nóż jakby nie chciala wyjsc na srubka od samego kręcenia. Nastepnie tu jak jest zapalniczka i AUX to obok tego po bokach sa dwie srubki, trzeba to odkrecic. Potem przy hamulcu ręcznym ten mały plastik trzeba wyciagnac, zorientujesz sie o co godzi, podwadzic i ostro pociagnac, potem za hamulcem ręcznym jest okrągla dziurka, tam sie podnosi ten cienki okrągly plastik, w zasadzie nakladke taką i tam jest jedna sruba co generalnie sztywno to wszystko trzyma, trzeba miec klucz z przedluzka i odkreci sie. Tam sie tez ręczny reguluje i wlasnie, zeby to cale wyszlo to trzeba chyba poluzować hamulec ręczny zeby jego lewarek poszedl maksymalnie w góre, bo inaczej - przynajmniej u mnie - On blokowal ten plastik, brakowalo 3 cm zeby wyszlo. Ja jednak nie mialem az takiej potrzeby zeby to wyciagac, grzebalem za czym innym i chcialem to rozmontowac zeby mi bylo latwiej, ale koniec koncow nie chcialem deregulowac ręcznego, bo mam zle przejscia z rozbieraniem hamulców :P
--- Koniec cytatu ---


A tu masz to samo na drugiej stronie:

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3453&start=15

wizytor:
Witam
Mam dokładnie taki sam dźwięk sprzęgła jak opisujecie podczas jazdy na półsprzęgle,dodatkowo odczuwam delikatne szarpania podczas jazdy około 1800 obr, i będąc przy okazji zmiany opon w specjalistycznej stacji hyundai w Rybniku zgłosiłem ten fakt szefowi tegoż serwisu i chciałbym się z wami podzielić odpowiedzią jaką usłyszałem i która mnie trochę zaskoczyła.Otóż dowiedziałem się iż ten typ tak ma,poza tym spowodowane jest to prawdopodobnie jakimś zanieczyszczeniem tarcz i wiązało by się to z koniecznością rozebrania sprzęgła i jest to skomplikowane i nie podlega gwarancji a dodatkowo jest kosztowne około 500zł.Pan również powołał się na jakiś zapis w gwarancji że jakieś stuki,trzaski i dźwieki nie pogarszające jazdy nie podlegają naprawie gwarancyjnej i ani słowa nie wspomniał o jakiejś cichej akcji serwisowej.Co o tym sądzicie, jak to ugryźć?
Aha a te delikatne szarpania to  twierdzi że to prawdopodobnie od tylnych hamulców i to sprawdzą przy przeglądzie który właśnie się zbliża.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej