Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Wybór auta
jaclwapl:
--- Cytat: "zeeb" ---Zobacz na jakich kapciach stoi, jeśli ma inne z przodu niż z tyłu to możesz sobie na dzień dobry takie auto podarować.
--- Koniec cytatu ---
A to dlaczego? Sam mam 2 różne komplety (tymczasowo, bardziej z przypadku niż z zamierzonego działania) i jest ok.
Do tych wycieków itp to mam inne podejście... samochód 10-cio letni, który ich nie ma i wygląda jakby wyjechał z fabryki (a jest kilka takich na aukcjach) dla mnie jest bardziej podejrzany niż taki sam z lekkim przetarciem parkingowym i ogólnym widocznym używaniem na co dzień(oczywiście oby dwa w podobnej cenie).
grzesiekalf, jak sprawdzić oleje to powinieneś wiedzieć...bagnet na broń..yyyyy tzn w dłoń.... co do napędów to one mają to do siebie, że albo działają (o ile występują) albo nie.... jak działają to raczej nie sprawdzisz czy działają super poprawnie w warunkach domowych (kanał). Masz 2 wyjścia... pojechać na kanał i zobaczyć z grubsza jak sytuacja wygląda i kupić bo myślisz, że jest ok i fajnie się prowadzi albo pojechać do serwisu i tam Ci powiedzą czy to co stoi jest samochodem czy tylko tak wygląda...
W pierwszej opcji nie wiem ile kosztuje kanał ale w drugiej to koszt ok 200 zł.
zeeb:
temat różnych opon był już poruszany na tym jak i na innych forach 4x4 i jak mawiają fachowcy:
Wysokość bieżnika opon zamontowanych na obu osiach nie powinna znacząco się różnić. Zbyt duże różnice w wysokości bieżnika mogą powodować przyspieszone zużycie elementów układu napędowego i w najgorszych przypadkach prowadzić nawet do urwania wału napędowego lub rozsypania się np. przekładni planetarnej. Z kolei montaż szerszych opon na tyle podyktowany chęcią lepszego wyglądu auta terenowego może sprawić, iż jazda stanie się udręką ze względu na szarpanie tyłem pojazdu. Większe naprężenia, wynikające z większych oporów toczenia tylnych kół, mogą doprowadzić do uszkodzenia układu napędowego pojazdu.
Dla wszystkich samochodów ze zintegrowanym napędem (na 4 koła), zaleca się wymianę 4 opon jednocześnie, aby zachować ten sam obwód toczny wszystkich opon. Zbyt duża różnica pomiędzy oponami zamontowanymi na dwóch osiach może w dłuższej perspektywie uszkodzić skrzynkę rozdzielczą. W przypadku aut ze stałym napędem na obie osie, zły dobór opon w sytuacji ekstremalnej może zakończyć się zniszczeniem sprzęgła – poprzez przegrzewanie mechanizmu różnicowego.
A biorąc pod uwagę fakt że nasze pojazdy mają już swoje lata to może to nastąpić wcześniej niż później ;)
Co do wszelakich wycieków nie zgodzę się z moim przedmówcą że nie mają znaczenia. Więc nie bagatelizuj ich. Wycieki ze skrzyni, „wiskozy” czy też olej w turbinie narażą Cię na spore koszty. I bynajmniej nie mam na myśli pocenia się pod uszczelką zaworowa :)
Druga sprawa to działanie napędów – nie jest tak że działa albo nie działa. (Jest założony temat w tej kwestii)
na tym filmiku widać jak fajnie działa tył (dla wrażliwych wyłączyć dźwięk :P
//www.youtube.com/watch?v=kypnk6jTVGo
tu już trochę gorzej ale ciągle widać jak chwilami tył pcha przód
//www.youtube.com/watch?v=wdLjBnI_fEM
poszperasz w necie to sam zobaczysz różnice pomiędzy tymi które działają dobrze i gorzej. Również nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem miejsca na test. Śnieg, piach, szutry, mokra trawa, trochę błota itd. - wybór należy do ciebie i lepiej to zrobić w terenie niż na podnośniku na którym nie uzyskasz obciążeń układu napędowego. Tu kolega ma całkowitą rację, po sprawdzeniu na kanale może Ci się tylko wydawać ze jest ok.
wma:
Podłączę się pod temat. Chciałbym zakupić santa fe. Nie będę ukrywał, że wybór podyktowany jest tym, że bardzo mi się podoba.
Jestem zainteresowany rocznikiem 2007. I pytania:
1. Diesel czy benzyna (jeśli benzyna to zakładałbym LPG)? Mały wybór benzyniaków na rynku.
2. Automat czy manual (jak to jest z tą dwumasą)?
3. A może jednak tucson? Sporo jeżdżę po mieście.
4. Powiedźcie gdzie zajrzeć przez kupnem jakieś newralgiczne punkty, co sprawdzić. Oczywiście będę chciał pojechać do ASO czy też przynajmniej na jakąś stację. Czy da się jakoś sprawdzić przebieg. Czy praktykował ktoś np. maila, albo telefony do ASO zagranicznych? A może da się komputerem jakoś odczytać przebieg?
Pozdrawiam
jaclwapl:
1. mały wybór benzyniaków bo mało kto chce je sprzedawać:)
2. Żaden automat nie ma dwumasu ze względów konstrukcyjnych
3. A jak będziesz chciał wyjechać gdzieś dalej?
4. zajrzeć wszędzie.... pojechać do ASO.... tylko dobrego, najlepiej takiego gdzie sprzedali kilka sztuk takiego Santa i go serwisują.
grzesiekalf:
Witam w sobotę mam zamiar pojechać i pooglądać ewentualnie kupić któryś z ty samochodów:
http://otomoto.pl/hyundai-santa-fe-2-0-crdi-klima-skora-serwis-C27664957.html
http://otomoto.pl/hyundai-santa-fe-4x4-klimatyzacja-af-zamiana-C27147267.html
Proszę was o wypowiedzenie się na ich temat:
Nawigacja
[#] Następna strona