Forum > Accent

[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie

<< < (4/16) > >>

NieAmator:

--- Cytat: "Łukasz" ---
Ja kiedyś jak się mocniej rozpędziłem to spodem o Tupolewa zachaczyłem - do dziś się zastanawiają jak spadł :lol:
--- Koniec cytatu ---

Wyszła prawda smoleńska teraz uważaj bo Jarosław jak bd szperał po necie to cię przed sąd postawi  :mrgreen:

Hants:
Mnie w nim tylko podłokietnika brakowało no i trochę głośno było przy 120 km/h (LC). Fajne autko. O wiele wygodniejsze niż np Fiesta z podobnego rocznika

Łukasz:

--- Cytat: "kml" ---Ja mam 110k km i różne rzeczy mógłbym napisać, ale nie to że odrywa się od ziemi. Wspomniany wcześniej Yaris jest dla mnie dużo bardziej niestabilny w zakrętach. Na trasie nie przekraczam 130 bo się źle czuję pomimo tego, że przebieg jest o połowę mniejszy a sam samochód o połowę młodszy.
--- Koniec cytatu ---


To, że Yaris jest bardziej niestabilny w zakrętach nie oznacza, że Accent znosi je nadzywczaj dobrze. Z takich mniejszych aut miałem porównanie do Corsy np. i tu też mógłbym napisać, że Accent prowadzi się pewniej a w każdym razie ja odniosłem takie wrażenie.
Podejrzewam, że mamy po prostu inne wymagania. Być może też inne podejście - ja lubię jeździć z zachowaniem dużej rezerwy bezpieczeństwa. Ty być może jeździsz na granicy bezpieczeńśtwa.

Dlatego tak samo prowadzące się auto ja mogę ocenić na niestabilne przy danej prędkości a Ty jako bardzo stabilne. To jest pewnie główna różnica. Drobna różnica może być też w tym, że masz nieco niższy profil opony co sprawia, że Twój Accent jest nieco sztywniejszy.
A tak poza tym jest jeszcze taka kwestia jak komfort. Przy 130-140 w Accencie robi się głośno, no i niezbyt szybko osiąga taką prędkość...

kml:

--- Cytat: "Łukasz" ---
To, że Yaris jest bardziej niestabilny w zakrętach nie oznacza, że Accent znosi je nadzywczaj dobrze.
--- Koniec cytatu ---


Pierwsza rzecz jaka jest potrzebna do dalszej dyskusji to jasne określenie z czym chcemy porównywać accenta. Moim zdaniem accenta jeździ w zakrętach nadspodziewanie dobrze jak na typ taniego i prostego samochodu jakim jest.


--- Cytat: "Łukasz" ---Podejrzewam, że mamy po prostu inne wymagania. Być może też inne podejście - ja lubię jeździć z zachowaniem dużej rezerwy bezpieczeństwa. Ty być może jeździsz na granicy bezpieczeńśtwa.
--- Koniec cytatu ---


Tylko jeden fakt w postaci tego, że masz oryginalne sprzęgło od 180k km skrajnie dobitnie świadczy o przepastnych różnicach w sposobie użyszkodnikowania naszych accentów :)

Co to jest duża rezerwa bezpieczeństwa? Mocy to na pewno nie dotyczy, wyposażenie też stawiam że jak masz choć jedną poduchę i abs to wszystko. Ja mam golasa więc jedyne bezpieczeństwo o jakim można myśleć to bierne w postaci nadwozia.


--- Cytat: "Łukasz" ---Dlatego tak samo prowadzące się auto ja mogę ocenić na niestabilne przy danej prędkości a Ty jako bardzo stabilne. To jest pewnie główna różnica.
--- Koniec cytatu ---


Subiektywizm wiedzie prym w takich rozważaniach, ale ja zakładam że mówimy o dużych prędkościach i nagłych zmianach kierunków jazdy.


--- Cytat: "Łukasz" --- Drobna różnica może być też w tym, że masz nieco niższy profil opony co sprawia, że Twój Accent jest nieco sztywniejszy.
--- Koniec cytatu ---


Kwestia 13" vs 14" była wielokrotnie podnoszona i praktycznie zawsze ludzie są za 14" na lato. Moim zdaniem jest odczuwalna różnica pomiędzy fabrycznymi zaleceniami dot rozmiarów opon. 185 na lato jest jak znalazł. Ja na zimę mam 13" i jest inaczej, ale też bez jakiegoś dramatu. Po prostu przemieszczam się z punktu A do B.


--- Cytat: "Łukasz" ---A tak poza tym jest jeszcze taka kwestia jak komfort. Przy 130-140 w Accencie robi się głośno, no i niezbyt szybko osiąga taką prędkość...
--- Koniec cytatu ---



Trudno żeby było cicho w samochodzie praktycznie  pozbawionym wyciszenia :) Mając na uwadze 1.3 oraz wartości licznikowe to 130 nie zajmuje 60 sekund, ale żeby się tam dostać to trzeba porządnie = wysoko kręcić.

Łukasz:

--- Cytat: "kml" ---Pierwsza rzecz jaka jest potrzebna do dalszej dyskusji to jasne określenie z czym chcemy porównywać accenta. Moim zdaniem accenta jeździ w zakrętach nadspodziewanie dobrze jak na typ taniego i prostego samochodu jakim jest.
--- Koniec cytatu ---


Pewnie masz rację. Nie mam dużego doświadczenia w autach podobnej ceny co Accent a np. porównując ze znacznie młodszą Corsą miałem wrażenie, że to Accent prowadzi się jednak pewniej.


--- Cytat: "kml" ---Tylko jeden fakt w postaci tego, że masz oryginalne sprzęgło od 180k km skrajnie dobitnie świadczy o przepastnych różnicach w sposobie użyszkodnikowania naszych accentów :)
--- Koniec cytatu ---


Zapewne choć na to pewnie nie mały wpływ ma jazda po zakorkowanej Warszawie ;)


--- Cytat: "kml" ---Co to jest duża rezerwa bezpieczeństwa?
--- Koniec cytatu ---


Może lepiej używać określeni "większa" niż ogólnie duża bo najbezpieczniejsza jest prędkość zerowa  z reguły ;)
Chodzi o to, że na drodze nie wszystko da się przewidzieć. Jedziesz sobie załóżmy 140km./godz. i masz wrażenie, że auto prowadzi się pewnie a tu Ci nagle coś wyskakuje i musisz gwałtownie zwolnić/ominąć przeszkodę. Przy tej prędkości będzie to znaczne trudniejsze i tym samym mniej bezpieczne niż przy 100km./godz. Zwłaszcza, że w Accencie nie ma nawet ABSu.


--- Cytat: "kml" --- Ja mam golasa więc jedyne bezpieczeństwo o jakim można myśleć to bierne w postaci nadwozia.
--- Koniec cytatu ---


Też mam golasa :-P


--- Cytat: "kml" ---Subiektywizm wiedzie prym w takich rozważaniach, ale ja zakładam że mówimy o dużych prędkościach i nagłych zmianach kierunków jazdy.
--- Koniec cytatu ---


Między innymi a taka dyskusja nigdy w pełni obektywna nie będzie. To jest najzwyczajnej w świecie niemożliwe ;)


--- Cytat: "kml" ---Kwestia 13" vs 14" była wielokrotnie podnoszona i praktycznie zawsze ludzie są za 14" na lato.
--- Koniec cytatu ---


Z pewnością. Ja mam fabryczny rozmiar opony/felg ale Accent jest miękko zawieszony. Niższy profil może go delikatnie usztywnić co na pewno pozytywnie wpłynie na prowadzenie auta choć róznica pewnie nie będzie duża.


--- Cytat: "kml" ---Trudno żeby było cicho w samochodzie praktycznie pozbawionym wyciszenia :) Mając na uwadze 1.3 oraz wartości licznikowe to 130 nie zajmuje 60 sekund, ale żeby się tam dostać to trzeba porządnie = wysoko kręcić.
--- Koniec cytatu ---


60 sekund może nie - to nie maluch ale jakby nie patrzeć powyżej 100km. Accent zaczyna jakby mniej chętniej przyspieszać ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej