Forum > i40 VF
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
Tobi:
dzięki, pytam bo pasek na węgierskiej autostradzie latem potrafił mi się do 95 rozkręcić
[ Dodano: 2015-05-12, 16:32 ]
Na liczniku prawie 6000 się wkręciło i spalanie się normuje. miasto 6,5-6,8 trasa jak łagodnie to zejdę i do 5,7 jak ostrzej to do 6,5 na dziś ciągle jestem zadowolony. Natomiast mam pytanie moze ktoś pomoże czy mój silnik 1,7 16V CRDi ma koło dwumasowe ?
[ Dodano: 2015-05-12, 16:38 ]
Holender brakuje mi oddzielnego postu o i 40 bo fruwanie pomiędzy sonatkami trochę denerwujące
[ Dodano: 2015-05-12, 16:39 ]
może trochę się źle wyraziłem chodziło o temat o i 40
[ Dodano: 2015-05-14, 16:55 ]
Na liczniku prawie 6000 się wkręciło i spalanie się normuje. miasto 6,5-6,8 trasa jak łagodnie to zejdę i do 5,7 jak ostrzej to do 6,5 na dziś ciągle jestem zadowolony. Natomiast mam pytanie moze ktoś pomoże czy mój silnik 1,7 16V CRDi ma koło dwumasowe ?
[ Dodano: 2015-06-12, 21:43 ]
Jakaś cisza zaległa na forum, więc podzielę się kilkoma przemyśleniami. Na liczniku od 3.03.15 nakręcone prawie 9000 (jeździ się .... he he he :mrgreen: ) Jak na dziś ciągle zadowolony posiadacz i 40stki
1. Spalanie coraz bardziej się układa po Warszawce i z włączoną klimą nie przekraczam 7.1l/100, w trasie przy spokojnej (incydentalnie) jeździe 5,4 to minimum co się udało osiągnąć
2. Komfortowe zawieszenie naprawdę można docenić w dłuższej trasie, oczywiście niektórzy mogą zarzucić nie do końca precyzyjne działanie wspomagania (ja przechodzę nad tym do porządku. to nie jest auto sportowe tylko rodzinne kombi)
3. Ergonomia, pozycja za kierownicą, ilość miejsca w środku rewelacja
4. No i tu próżność rzadko zdarza się aby nie oglądali się ludziska za moim autkiem (mi ni przeszkadza że nie ma na masce gwiazdki, szachownicy v-ki kury etc...)
Iktorn:
Po jeździe samochodem wyposażonym w zmodernizowany silnik, który jest też w i40 po lifcie (1.7 CRDi 141 KM - pod euro 6) stwierdzam iż skrzynia w i40 jest fatalnie zestopniowana - 100 km/h, 6 bieg, 2 tyś. obrotów. W innym samochodzie (wymieniony powyżej) - to samo = 115 km/h. No i spalanie niższe tym samym. przy wyższych prędkościach
Tobi:
Zgadzam się z przedmówcą, skrzynia ze-stopniowana jak pod typowo miejskiego malucha, w teorii 6-tka powinna być nadbiegiem do ekonomicznej jazdy w trasie a w moim Hyuuu mogę ją zapiąć przy 90-95 km/h i nie ma problemu (w pasku minimum coby nie szarpał to było 110 ) a jak chce się jechać powyżej 140 km/h to obroty już spore jak na diesla i spalanie leci w górę
ph71:
Dla odmiany najnowsza poliftingowa benzyna i40 2.0 GDI 165KM w wersji Business.
Mam to auto na weekend i jutro oddaję do ASO po przejechaniu ok. 300km.
Auto odebrałem w sobotę z przebiegiem... 70km (!). Jednym słowem - nówka sztuka. Zapach nowości powala :)
Jazda na 6 biegu: 3000obr/min i tylko 115km/h. Mało, raptem 5km/h więcej niż w moim ix20 1.6 również w benzynie. Widać w Hyundai'u nie wiedzą co to nadbieg.
Testowałem wcześniej także i40 CRDI 141KM z nowym 7 biegowym automatem i byłem zaskoczony tym, że 7 bieg w i40 daje znacząco wyższe obroty silnika przy porównywalnej prędkości niż 6 bieg w najnowszym Mondeo 2.0 TDCI, chyba urodzonym na trasy (2000 obr/min i ok. 150km/h).
Co do benzyny powyżej to kasowane dwukrotnie zużycie paliwa w tak niedotartym aucie przy jeździe mieszanej z klimą i rodziną na pokładzie na łączonym dystansie 200km to 7,3 l/100km. Katalogowo i to bez oszczędzania :) Przy tak zestopniowanej skrzyni im szybciej na autostradzie tym zdecydowanie gorzej. Powyżej 120-140km/h bez tempomatu i niekoniecznie płynnie, to póki co 8-9 l/100km chwilowego zużycia.
Zawieszenie oceniam na komfortowe, ale sprężyste. Głucho tłumi większość nierówności. Układ kierowniczy ciągle z tendencją do myszkowania, ale da się polubić. Nic nie trzeszczało. Generalnie bardzo przyjemnie. Silnik w trasie niesłyszalny, dopiero ok. 3500-4000 obr, ale jakże miło brzmiący :) No i zero wibracji w kabinie na postoju.
Co ciekawe, tydzień temu miałem na weekend nowego Mondeo 2.0 TDCI 150km i muszę powiedzieć, że jego układ kierowniczy nie jest już taki super jak wcześniej. Stał się bardzo poprawny stąd ten w i40 wydał mi się generalnie podobny. Tyle, że Mondeo powyżej 140km/h jest lepiej wyciszone od wiatru.
Generalnie długo czekałem na możliwość spokojnego potestowania nowej benzyny i jest nie najgorzej. Wygląda na to, że w większości jazd, bazując także na wcześniejszych jazdach 1.7 CRDI różnica w spalaniu będzie w granicach do 2 litrów na 100km/h, czasami mniej.
P.S. Poranny wyjazd w miasto, skasowany licznik pierwsze 5 kilometrów, średnie zużycie 10-11l/100km, następne podmiejskie 20 km to zejście do 8,7 l/100km.
Na co można liczyć przy takim codziennym użytkowaniu jeśli byłby to CRDI?
Iktorn:
ph71, co do mondeo (2.0 TDCi, 150 KM, skrzynia manualna) - 6 bieg, 2000 obrotów, 120 km/h
i40 u mnie pije 5,5 - 6 l w cyklu mieszanym. W mieście mniej niż 7 nie zejdę. Różnica w cenie i 2-3 l na spalaniu nie koniecznie sprawia, iż diesel się kalkuluje. Inna kwestia to elastyczność, stąd dziwi mnie że nie ma jeszcze silnika doładowanego w benzynie w i40 (głupota).
Nawigacja
[#] Następna strona