Autor Wątek: [Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi  (Przeczytany 25192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maras

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« dnia: 17 Grudzień 2012, 08:49:16 »
Witam. Koledzy może ktoś z Was mi pomoże bo mechanicy wymiękli z tą awarią. Zacznę od początku-
Jadąc sobie spokojnie auto nagle zaczęło "klepać", wkręciło się na maksymalne obroty, nie szło go zgasić z kluczyka, wokół  pełno dymu (wrażenie jakbym się zapalił). Na szczęście udało się go zadusić z trojki. Zaciągnąłem do mechanika, pierwsza decyzja- awaria turbiny...(obejrzałem na youtube film)no i się zgadza, te same objawy. Niestety po kilku dniach zmiana diagnozy-lejące wtryski, dwa z 4 wypalone, praktyczne całe końcówki a kolejne dwa uszkodzone mechanicznie, wizualnie całkiem ok- na moje oko, regeneracja 1500zl+285 za wymianę oleju (który został wciągnięty do komory spalania). Odebrałem auto, niby ok ale nie dałem rady przejechać nawet 100 km, znów to samo- obroty na maxa, kupa dymu...auto stoi. Kolejny wtrysk się rozkraczył... Oczywiście nie odpuściłem mechanikowi, kasę wziął niech robi... Stanęło na tym, że mechanik złożył auto trzeci raz i znów się rozkraczyło(te same objawy), na szczęście na warsztacie i nie zdążyłem go jeszcze odebrać. W tej chwili on rozkłada ręce, nie wie co się dzieje- je jestem w plecy 2 tysiące a auto nadal w krzakach...POMOCY!!! czy ktoś miał podobne doświadczenia?chce uniknąć wymiany po kolei wszystkich podzespołów (takie propozycje ma mechanik)-może pompa ciśnienia, może turbina a może tamto a może to...a ty płać... . Boję się również, że takie eksperymentowanie może się skończyć całkowitym uszkodzeniem silnika. pozdrawiam Będe wdzięczny za każdą podpowiedź.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Grudzień 2012, 09:53:46 »

maras

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Grudzień 2012, 10:56:26 »
A czy to może powodować tak szybkie niszczenie pompo-wtrysków?

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Grudzień 2012, 11:00:13 »

maras

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Grudzień 2012, 11:06:33 »
nie znam fachowej nomenklatury, chodzi mi generalnie o to że w tak szybkim tempie można zniszczyć te wtryskiwacze

[ Dodano: 2012-12-17, 11:09 ]
a czy może być jakaś inna przyczyna niż turbo?

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Grudzień 2012, 11:12:49 »

maras

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Grudzień 2012, 11:21:29 »
dzięki kolego za informacje, teraz będę wiedział czym różnią pompo wtryski od wtryskiwaczy:)opis awarii idealnie oddaje sytuacje która mnie spotkała. Reasumując, uważasz że w związku z nieszczelnością lub jakimś uszkodzeniem turbiny auto zasysa olej,  wchodzi na wysokie obroty a to powoduje uszkodzenie któregoś wtrysku. Szkoda że mój mechanior twierdzi że turbo jest ok, miał nawet pomysł że przyczyną może być pompa wysokiego ciśnienia(nie wiem czy dobrze nazwałem tą część)w każdym razie pompa przy listwie wtryskowej i to powoduje te wysokie obroty

[ Dodano: 2012-12-17, 11:25 ]
zregenerowałem 4 od razu no i cały czas padają, może mnie mechanik robi w h...ja

[ Dodano: 2012-12-17, 11:26 ]
jeszcze jedno, padają ponoć na 1 i 2 cylindrze

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Grudzień 2012, 11:31:35 »

maras

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Grudzień 2012, 21:00:25 »
Dzisiejsza diagnoza "mojego" mechanika brzmi:
słabe ciśnienie sprężania (chociaż wcześniej stwierdził, że jest ok)które powoduje niepełne spalanie bądź brak tegoż spalania w tym cylindrze i co się z tym wiąże przeciekanie niespalonego paliwa po ściankach i mieszanie się z olejem... a w rezultacie zaciąganie przez sprężarkę mieszaniny ropa-olej  itd...

Czy to możliwe??????

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Grudzień 2012, 09:56:48 »

maras

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Grudzień 2012, 10:56:38 »
dziś zabieram auto, będę myślał co dalej... pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Grudzień 2012, 11:07:07 »

maras

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Styczeń 2013, 20:05:35 »
witam. Nie odzywałem się tak długo bo dopiero dziś odebrałem Hyundaia od mechaniora- diagnoza - uszkodzona pompa ciśnienia paliwa-koszt regeneracji 350 pln + 200 robocizna+ 150 olej. Jakiż byłem zadowolony ze po dwóch miesiącach i i prawie 3000 tysiacach złotych wreszcie jadę moim autem... niestety radość nie trwała długo... Przejechałem może 50 km gdy poczułem podczas przyśpieszania dziwne pojedyncze  stuknięcie i obłok dymu za autem i tak kilka razy... nie zdążyłem dobrze pomyśleć a auto zaczęło  nierówno pracować, dymić na czarno oraz wydobywały się z niego metaliczne stuki... MASAKRA Oczywiście zatrzymałem się od razu- auto nie zgasło, i tak jak pisałem kopci na czarno, pracuje nierówno no i strasznie hałasuje (metaliczny głośny stukot) dodam że można je spokojnie odpalić. POMOCY BO JUŻ WYMIĘKAM Z TYM SAMOCHODEM!!!

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Styczeń 2013, 11:40:16 »
nie wiem dokładnie ale z tego co mi żonka opisała to podobne objawy miał mój Santek jak posypała się dźwigienka zaworowa - akurat trafiło jak ona jechała gdy ja byłem w pracy, jeśli dodatkowo spadła Ci moc to może być to ale nie chcę przesądzać, metaliczne stuki, kopcenie na czarno i brak mocy - i oczywiście zdarzenie nagłe z odpalaniem też problemu nie było.
Mechanik szybko zdiagnozował  - spaliny cofały się do kolektora wlotowego bo zawór wylotowy był zamknięty.
Skończyło się na wymianie 2 dźwigienek i 2 hydraulików i jakiś tam "pazur" koszt 400zł za części w ASO + robota. Do końca nie wiadomo co padało pierwsze hydrauliki czy dźwigienki - jedno działa na drugie

Tyle z moich sugestii - jak na mój gust z możliwych awarii ta chyba byłaby najmniej kosztowna - pierwsze sugestie były skierowane na wałek rozrządu i ewentualnie rozsypana turbina z ciałami obcymi w cylindrach - zgroza.

A może się okazać że to czujnik wału korbowego ale nie wiem czy wtedy występuje kopcenie - stuki są na pewno.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] problem z wtryskami 2.0 crdi
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Styczeń 2013, 19:32:07 »
Mogło by się zgadzać, po moim przypadku mogę potwierdzić, że dźwigienka zaworowa to najdelikatniejszy element w głowicy. Mimo swojego masywnego wyglądu:)