Autor Wątek: [Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?  (Przeczytany 22153 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Clairvoyant

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« dnia: 16 Grudzień 2012, 18:56:38 »
Wszystkim chyba wiadomo, że termostat znajduje się przy silniku. Ale czy w korku od chłodnicy jest coś w stylu termostatu, bimetalu co odpowiada za otwarcie małego zaworka od przelewu ? Pytam bo przewody od chłodnicy są bardzo twarde, przy małej ilości płynu w układzie nie chce zaciągnąć ze zbiorniczka wyrównawczego. W moim drugim accencie  X3 nie ma tego problemu ale i w nim nie ma gazu...  Powoli zaczyna mnie ten LC drażnić  :evil:

kml

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Grudzień 2012, 06:00:27 »
LC NIE zaciąga z wyrównawczego! Układ jest zamknięty a zbiornik jest tylko do łapania nadmiaru.

W korku do chłodnicy jest zaworek bezpieczeństwa.

Stawiam na to, że masz zapowietrzony układ. Żeby go odpowietrzyć trzeba na CIEPŁYM silniku BARDZO OSTROŻNIE I POWOLI odkręcić korek na chłodnicy i dolać płynu na maksa. Zakręcasz korek i temat zamknięty.

Tak wiem, że to brzmi jak przepis na kalectwo, ale w LC tak się robi - byłem przy tym. Podstawowa kwestia to bardzo powoli i ostrożnie odkręcić korek na chłodnicy

Jeżeli z układem chłodzenia wszystko jest ok to w LC poziom płynu w zbiorniku jest STAŁY i nie zmienia się.

tomek27

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Grudzień 2012, 19:02:22 »
Jak będziesz miał uszkodzony korek, to układ będzie wariował.

kml

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Grudzień 2012, 19:04:29 »
Nie tyle wariował co będzie waliło płynem do zbiornika wyrównawczego a potem z niego pod samochód. Korek kosztuje coś ok 40 PLN OIDP a jedyna ważna kwestia to ciśnienie i ta wartość jest na nim napisana.

Clairvoyant

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Grudzień 2012, 22:59:14 »
Zamieniłem korki z x3 do lc i na odwrót i jak na razie działa jak powinno  :-P

doman76

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Luty 2013, 22:16:36 »
Temat stary ale bardzo niebezpieczna porada! Prosiłbym o usunięcie jej bo ktoś sobie zrobi krzywde
Cytat: "kml"
LC NIE zaciąga z wyrównawczego! Układ jest zamknięty a zbiornik jest tylko do łapania nadmiaru.

Na 100% zaciąga - właśnie po to jest rurka zanurzona na dnie zbiorniczna - bo po co inaczej? Zbiorniczek nie jest elementem obiegu, jest typowo zbiorniczkiem wyrównawczym  ;-)
Cytat: "kml"
Stawiam na to, że masz zapowietrzony układ. Żeby go odpowietrzyć trzeba na CIEPŁYM silniku BARDZO OSTROŻNIE I POWOLI odkręcić korek na chłodnicy i dolać płynu na maksa. Zakręcasz korek i temat zamknięty.

Po co na ciepłym? Na ciepłym ciecz zwiększa objętość - właśnie po to jest zbiorniczek wyrównawczy. Przy większym ciśnieniu zmieści się mniej płynu, nie?
Przy okazji można sobie zrobić naprawde gorąćą fontannę. Jeśli już w ten sposób to płynu ZAWSZE na zimnym dolewamy.
Cytat: "kml"
Jeżeli z układem chłodzenia wszystko jest ok to w LC poziom płynu w zbiorniku jest STAŁY i nie zmienia się.

Zmienia się, nieznacznie ale zmienia! Inaczej węże byłyby MEGA twarde, albo byłyby zassane na zimnym  
Poza tym po co MINIMUM na zbiorniczku? Jak sprawdzić poziom płynu skoro zbiorniczek jest tylko do zbierania nadmiaru?

Tak więc płynu spokojnie dolewamy do ZBIORNICZKA jak widzimy że jest mało.
Najlepiej na ciepłym dolać do MAX. Oczywiście wszystko przy założeniu że układ chłodzenia jest sprawny

kml

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Luty 2013, 22:34:47 »
Cytat: "doman76"
Na 100% zaciąga - właśnie po to jest rurka zanurzona na dnie zbiorniczna - bo po co inaczej? Zbiorniczek nie jest elementem obiegu, jest typowo zbiorniczkiem wyrównawczym


Na 100% nie zaciąga tylko łapie to co wypchnie układ. Rurka sięga do dna żeby ograniczyć ew rozprysk. Zbiornik wyrównawczy ma WLOT I POWRÓT a w LC jest tylko wlot. W innych samochodach poziom płynu w zbiorniku zmienia się w zależności od temperatury a w LC ani drgnie.

Cytat: "doman76"
Po co na ciepłym? Na ciepłym ciecz zwiększa objętość - właśnie po to jest zbiorniczek wyrównawczy. Przy większym ciśnieniu zmieści się mniej płynu, nie?
Przy okazji można sobie zrobić naprawde gorąćą fontannę. Jeśli już w ten sposób to płynu ZAWSZE na zimnym dolewamy.


Układ w LC źle się odpowietrza i właśnie dlatego TRZEBA odkręcić POWOLI I OSTROŻNIE korek na CIEPŁYM SILNIKU i wtedy dolewać do pełna.

To nie jest mój wymysł tylko fakt, który przedstawił mi jeden z najlepszych w wAw nie autoryzowanych warsztatów od Hyundaiów (polecany na forum p Dominiak) PRZY MNIE odkręcił korek na gorącym silniku w sposób jaki opisałem powyżej i NIC się nie stało pomimo mojego przerażenia, że zaraz komuś stanie się krzywda. Było PSSSSSS a potem ciut bulgotania i po krzyku.

Cytat: "doman76"

Zmienia się, nieznacznie ale zmienia! Inaczej węże byłyby MEGA twarde, albo byłyby zassane na zimnym


Przez te wszystkie lata kiedy mam LC nie zauważyłem ANI razu wahań poziomu płynu w tym zbiorniku. Nigdy. Moje węże są miękkie na zimnym i dosyć twarde na ciepłym.

Cytat: "doman76"
Poza tym po co MINIMUM na zbiorniczku? Jak sprawdzić poziom płynu skoro zbiorniczek jest tylko do zbierania nadmiaru?


Do tej pory nie widziałem żadnego zbiornika bez wskazań MIN MAX, ale w tym przypadku uważam że jest  MIN jest po nic :) Nie dawno na forum było opisane, że komuś gotuje się silnik. Okazało się, że poprzedni właściciel nalał koncentratu do tego zbiornika z myślą, że "się wymiesza" a nic się nie wymieszało. Wobec powyższego Twoja opinia o tym, że ten zbiornik robi cokolwiek więcej niż tylko łapanie nadmiaru wyrzuconego z układu nie znajduje potwierdzenia.

Cytat: "doman76"

Tak więc płynu spokojnie dolewamy do ZBIORNICZKA jak widzimy że jest mało.
Najlepiej na ciepłym dolać do MAX. Oczywiście wszystko przy założeniu że układ chłodzenia jest sprawny


Według moich doświadczeń wygląda to w ten sposób: zalewa się układ płynem, uruchamia silnik, następnie zbiornik wyłapuje to co wywali układ a na końcu do tego dolewa się ponad minimum. Płyn w chłodnicy to jest jedna z tych rzeczy, których nigdy nie dotykałem od wymiany do wymiany. Silnik nigdy się nie zagotował etc.

doman76

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Luty 2013, 22:58:23 »
Cytat: "kml"
Na 100% nie zaciąga tylko łapie to co wypchnie układ. Rurka sięga do dna żeby ograniczyć ew rozprysk. Zbiornik wyrównawczy ma WLOT I POWRÓT a w LC jest tylko wlot. W innych samochodach poziom płynu w zbiorniku zmienia się w zależności od temperatury a w LC ani drgnie.

Masz oryginalny korek? Jak chcesz moge porobić fotki że u mnie jest mniej na zimnym, więcej na ciepłym

Cytat: "kml"
Układ w LC źle się odpowietrza i właśnie dlatego TRZEBA odkręcić POWOLI I OSTROŻNIE korek na CIEPŁYM SILNIKU i wtedy dolewać do pełna.

Jaki jest sens robienia tego na ciepłym silniku? powietrze zostanie u góry tak więc spokojnie da się dolać na zimnym, a zmieści się więcej, oraz ZNACZNIE bezpieczniej.
Cytat: "kml"
To nie jest mój wymysł tylko fakt, który przedstawił mi jeden z najlepszych w wAw nie autoryzowanych warsztatów od Hyundaiów (polecany na forum p Dominiak)

Mechanika nie znam, ale mógłbym naprawde dużo różnych historii podać o ASO (i nie tylko), choćby o problemach z wymianą oleju w ASO, itd.
Cytat: "kml"
Do tej pory nie widziałem żadnego zbiornika bez wskazań MIN MAX, ale w tym przypadku uważam że jest MIN jest po nic :) Nie dawno na forum było opisane, że komuś gotuje się silnik. Okazało się, że poprzedni właściciel nalał koncentratu do tego zbiornika z myślą, że "się wymiesza" a nic się nie wymieszało.

Słabo się miesza bo przez zbiorniczek nie krąży woda tylko wyrównywane jest ciśnienie płynu

Cytat: "kml"
ale w tym przypadku uważam że jest MIN jest po nic

Cytat: "kml"
a na końcu do tego dolewa się ponad minimum.

Sam sobie przeczysz, po co dolewać do zbiorniczka skoro to tylko niepotrzebny płyn?
MAX jest po co? zeby zobaczyc że płyn trzeba wylać?  A zbiorniczek po to żeby nie rozlewać płynu po ulicy

Wg Twojej wersji w Accencie jedyną opcją sprawdzenia poziomu płynu jest odkręcenie korka chłodnicy i zajrzenie do chłodnicy.

kml

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Luty 2013, 23:17:50 »
Cytat: "doman76"
Masz oryginalny korek? Jak chcesz moge porobić fotki że u mnie jest mniej na zimnym, więcej na ciepłym


Miałem oryginalny a później zamiennik o identycznych parametrach. Pomimo usilnych prób nigdy nie zauważyłem żeby poziom płynu w zbiorniku był inny w zależności od temperatury.

W samochodach gdzie do zbiornika dochodzą 2 rurki a nie jedna lustro płynu podnosi się ewidentnie i to nie podlega żadnej dyskusji.

Cytat: "doman76"
Jaki jest sens robienia tego na ciepłym silniku? powietrze zostanie u góry tak więc spokojnie da się dolać na zimnym, a zmieści się więcej, oraz ZNACZNIE bezpieczniej.


Zapytaj się osoby, która projektowała ten układ dlaczego jest tak, że trzeba to robić na ciepłym żeby pozbyć się powietrza. Raz miałem problem z korkiem od chłodnicy, który puszczał płyn do zbiornika i dolewanie na zimnym NIC nie dawało. Nowy korek i odpowietrzenie na ciepło definitywnie rozwiązało sprawę.  Odpowietrzanie układu "na ciepło" nie objawiło się żadną usterką ani problemem do chwili obecnej.

Cytat: "doman76"

Mechanika nie znam, ale mógłbym naprawde dużo różnych historii podać o ASO (i nie tylko), choćby o problemach z wymianą oleju w ASO, itd.


Akurat Dominiak jest naprawdę ogarnięty jeżeli chodzi o hyumobile a do tego typ jest bardzo sprawny jak przychodzi do roboty.

Cytat: "doman76"
Sam sobie przeczysz, po co dolewać do zbiorniczka skoro to tylko niepotrzebny płyn?
MAX jest po co? zeby zobaczyc że płyn trzeba wylać? A zbiorniczek po to żeby nie rozlewać płynu po ulicy


Ja dolewam pod maxa bo zawsze wszystkie płyny ustrojowe lubię mieć pod maxa, ale jestem skłonny się założyć, że mając płyn na min nic się nie stanie.

Ten zbiornik nie robi nic innego poza łapaniem nadmiaru.

Jak wiesz korek jest zaworem bezpieczeństwa, który po osiągnięciu krytycznego ciśnienia otwiera się tak aby płyn przelał się do zbiornika. Teraz powiedz mi proszę w jaki sposób płyn cofa się ze zbiornika do chłodnicy skoro nie ma powrotu? Co generuje podciśnienie w ciśnieniowym układzie chłodzenia accenta LC?

[/quote]Sam sobie przeczysz, po co dolewać do zbiorniczka skoro to tylko Wg Twojej wersji w Accencie jedyną opcją sprawdzenia poziomu płynu jest odkręcenie korka chłodnicy i zajrzenie do chłodnicy.[/quote]

Moim zdaniem zbiornik jest po to żeby widzieć iż płyn się przelewa z chłodnicy. Przez te wszystkie lata ANI RAZU nie ubyło mi płynu ze zbiornika wyrównawczego. W mojej wersji accenta podstawowym wskaźnikiem sprawności układu chłodzenia jest wskaźnik na desce. Jeżeli wskazówka stoi inaczej niż idealnie na środku to wtedy trzeba się sprawą interesować. To samo ze zbiornikiem do łapania płynu: jeżeli poziom się podniesie to wtedy trzeba sprawdzić co się dzieje.

Jokoko

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Luty 2013, 23:35:21 »
kml
a u mnie w x3 zawsze na ciepłym Jest więcej płynu w zbiorniczku wyrównawczym i w raz z ochładzaniem jest on z powrotem zasysany do układu, i nic się nie dzieje od 2 lat ?:P

kml

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Luty 2013, 23:46:19 »
Jokoko, rozmawiamy o LC  ;-) Po drugie wahania poziomu płynu w zależności od temp  to nie jest żadna usterka tylko normalny objaw. Objaw, którego NIGDY nie zauważyłem w swoim LC.

doman76

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Luty 2013, 23:57:15 »
http://www.manualowl.com/am/Hyundai/2004-Accent/Manual/706 strona 155 - sposób na sprawdenie stanu płunu.
Ja mam 2-3cm różnicy pomiędzy zimnym a max rozgrzanym. Pare razy miałem wycieki i płynu ubywało (zgodnie z instrukcją). Podciśnienie napewno się  wytworzy jak płyn będzie stygnąć (szczególnie powietrze zwiększa objętość podczas ogrzewania, tak więc powinno zostać wypchnięte przez rurkę w zbiorniczku)
X-3 to ta sama konstrukcja układu chłodzenia (też brak podłączenia z dołu zbiorniczka wyrównawczego)
Cytat: "kml"
miałem problem z korkiem od chłodnicy, który puszczał płyn do zbiornika i dolewanie na zimnym NIC nie dawało. Nowy korek i odpowietrzenie na ciepło definitywnie rozwiązało sprawę.

Próbowałeś wymienić korek, i dolać płynu na zimnym? Pewnie nie więc chyba nie masz powodu żeby twierdzić że to nie zadziała

Cytat: "kml"
Raz miałem problem z korkiem od chłodnicy, który puszczał płyn do zbiornika i dolewanie na zimnym NIC nie dawało.

Bo był uszkodzony korek. Trzeba było wymienić korek i wtedy dolać

Hants

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Luty 2013, 00:41:30 »
Najprostszy sposob na poprawne zalanie plynem silnika, to odpalenie zimnego silnika, dolanie plynu pod korek chlodnicy, zatkanie go reka i oczekiwanie na 'babelki' - czuc je w dloni. Wowczas znowu dolewamy plynu, i tak w kolko - do momentu gdy zrobi sie albo za goraco, albo babelki przestana wyplywac.

kml

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Luty 2013, 06:32:32 »
Cytat: "doman76"
Ja mam 2-3cm różnicy pomiędzy zimnym a max rozgrzanym. Pare razy miałem wycieki i płynu ubywało (zgodnie z instrukcją). Podciśnienie napewno się wytworzy jak płyn będzie stygnąć (szczególnie powietrze zwiększa objętość podczas ogrzewania, tak więc powinno zostać wypchnięte przez rurkę w zbiorniczku)
X-3 to ta sama konstrukcja układu chłodzenia (też brak podłączenia z dołu zbiorniczka wyrównawczego)


Powinno, ale tam nie ma powrotu a kiedy ciśnienie spada to zawór w korku się zamyka odcinając chłodnice od zbiornika a ja dalej nie wiem w jaki sposób płyn wraca do chłodnicy.

Moje obserwacje dot tego, że ten zbiornik tylko "łapie" płyn potwierdzali wszyscy mechanicy jakich o to pytałem.

Nie wiem czy jestem ślepy już, ale nie byłem w stanie nigdy wyłapać różnicy rzędu 3 mm przy stanie na maks.

[/quote]
Cytat: "doman76"
Próbowałeś wymienić korek, i dolać płynu na zimnym? Pewnie nie więc chyba nie masz powodu żeby twierdzić że to nie zadziała


Dokładnie tak zrobiłem w ten sposób układ jest nadal zapowietrzony co czuć po dużo twardszych wężach niż normalnie. Dopiero odpowietrzanie na ciepło definitywnie rozwiązało problem.

Cytat: "doman76"
Bo był uszkodzony korek. Trzeba było wymienić korek i wtedy dolać


Jak wyżej.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Listopad 2014, 07:44:20 »
podłącze się do tematu

jak ten korek zdjąć w X3 ? u mnie tylko się przekręca a nie chce zejść .