Forum > Santa Fe (2006-

[Santa Fe CM] jazda po sniegu przy wlaczonym 4 wd lock

(1/3) > >>

kacza23:
witam
Jestem swiezym posiadaczem santa fe  2008 4wd no i oczywiscie przy tych sniegach testowalem jak lepiej sie jezdzi: normalnie? Czy z wlaczonym przyciskiem 4wd lock?wydaje mi sie ze lepiej sie rusza na sniegu z wlaczonym 4wd lock auto rusza jak burza. Tylko czy mozna po miescie jezdzic na sniegu z wlaczonym tym systemem? Czy cos moze sie posypac.

ROTHMANS:
4wd lock - blokada tylnego mostu
Hmm blokadę włącza się tylko w ostateczności jak już masz błoto do przedniej szyby  :mrgreen:  broń Cie boże do jazdy w śnieg czy po asfalcie
Tak rozwalisz sobie szybko napędy
Proponuje zapoznać się co i jak z czym się je
http://www.forum4x4.pl/
Z tego co sie orientuje masz dołączany automatycznie napęd 4 wd jak jedno z kół traci przyczepność

kacza23:
Ale jak jest wyłączona blokada to większość napędu przenosi na koła tylne i jak tylny napęd to strasznei rzuca dlatego włączyłem blokade bo samochód idzie jak po szynach. A to nie jest tak że napęd jest rozłożony 50:50 ?

paweldwo:
No hej

Z tego co mi wiadomo to w Naszych modelach od 2006 /2010 napęd 4WD jest stały 50na50 coś jak quatro w audi lecz nie tak doskonałe.4 lock jest to blokada napedu różnicowegoego gdzie powoduje blokade obu kół tej samej osi które kręcą się jednakowa w tym samym kierunku.Ponadto producent przypisuje że można tego używać max do 30km/godzine i w blocie lub miekkim terenie.Jest to wszystko opisane w książce instrukcja obsługi pojazdu Hyundai sant fe.Ja jak kupiłem swóją santkę to pojechałem do Hyundai servis i pytałem się jak tego używać i podnieśli mi samochód pokazali który reduktor za co odpowiada jak i klawisz lock 4wd.

Jak z włączonym 4lock wjedziesz na suchą nawierzchnię i skęcisz kołami to rozwalisz reduktor lub most jak kto woli osobiście niepolecam.

Pozdrawiam

Brt:

--- Cytuj ---Ale jak jest wyłączona blokada to większość napędu przenosi na koła tylne
--- Koniec cytatu ---
Santa Fe jest przednionapędowe.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej