Forum > Atos / Atos Prime

[Atos] Praca silnika

<< < (3/4) > >>

Krzysztoff:
Trzeba wmontować, bo kolanko jak kolanko - w środku puste :). Jak będę miał chwilę sprawdzę średnicę - Atosikiem na codzień jeździ żona.

jacek7225:
Witam!

Jestem od niedawna właścicielem Atosa z '99r. i mam podobne problemy z pracą silnika. Chciałbym się dowiedzieć, jaką średnicę otworu ma kryza. Patrzyłem na to kolanko, które udostępniłeś na zdjęciu i otwór miał ok. 20 mm średnicy. Zmniejszyć ją o połowę czy ma wyglądać jak np. otwór po ołówku?

wiehl:
Witam. Posiadam pewien problem. Od ostatniego czasu po nocy gdy za pierwszym razem odpalam samochód, silnik jak należy wchodzi na wyższe obroty, po czym zaraz gwałtownie obroty spadają a silnik zaczyna się dusić, dławić w wyniku czego po ok 5 sekundach po prostu gaśnie. Przeważnie za drugim razem jest już ok, z tym, że dosyć nierówno pracuje, tak jakby delikatnie szarpie obrotami, dopóki chwile nie pochodzi. Na ciepłym bądź letnim silniku wszystko gra. Wszystko co ostatnio było robione to:

- zmieniane świece
- zmieniane kable wysokiego napięcia
- zmieniana kopułka aparatu zapłonowego wraz z palcem
- czyszczony silniczek krokowy
- zmieniany filtr powietrza
- zmieniany filtr paliwa
 
Jednak problem nadal występuje. Proszę mnie nakierować, co jeszcze można zrobić bądź co jest najbardziej prawdopodobne? Czyszczenie przepustnicy? Obił mi się również o uszy temat map sensora (czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym), czujnika temperatury zasysanego powietrza oraz czujnika położenia przepustnicy. Dodam, że byłem na diagnostyce komputerowej i nie wykryto żadnych kodów usterek. Generalnie jeździć się da, ale nie ukrywam, że okropnie mnie to denerwuje.
Proszę o jakieś rady co dalej robić :(

kadafi:
Filtr paliwa, prawdopodobnie filtr wstępny pompy paliwa też do wymiany i do sprawdzenia pompa - najlepiej podmienić na próbę.
Oczywiście czujniki które wymieniłeś też mogą już nie działać jak trzeba. Nie powoduje to wystawienia usterki a może mieć wpływ na poprawna pracę. W takim przypadku trzeba obserwować wskazania czujników na postoju i podczas jazdy a następnie porównać z wartościami jakie powinny być przy 100% sprawnym aucie. Ja poświęcił bym więcej uwagi  na MAPa.

lukasret:
Witam mój problem polega na tym że samochód mi zgasł raz udało mi się go odpalić, po przejechaniu 5 km znowu zgasł i już nie odpalił. niedawno wymieniłem aparat zapłonowy, świece, kable zapłonowe. po dotarciu do domu (scholowaniu) auto odpaliło. Przy próbie odpalenia było słychać że pompka paliwa pracuje. Macie jakieś pomysły? mój samochód to atos prime z 2000 r.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej