Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?  (Przeczytany 17756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Oskar79PL

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« dnia: 23 Listopad 2012, 00:28:08 »
Model: i20 1.2l DOHC 2011

Warunki testu:
- temp zew. 7 st. C,
- silnik rozgrzany,
- płaski teren,
- AC nie miało wpływu na wyniki,
- komputer nie pokazuje żadnych błędów

Chciałem się upewnić czy zaobserwowane działanie jest prawidłowe/typowe dla tego silnika czy też mój egzemplarz ma jakiś feler.

1. Podczas przyspieszania  na 4/5 biegu (pedał w podłogę) raptem spadają obroty o około 0,5 tyś i samochód traci moc.



2. Podczas manewrowania na półsprzęgle po jego wciśnieciu w celu zatrzymania  obroty szybują do góry (wygląda to tak jakby ktoś nieumiejętnie posługiwał sie pedałami i mylił gaz z hamulcem :). Pedał gazu nawet nie muśniety.

[/youtube]
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:09:48 przez Brt »

el capitan

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Listopad 2012, 06:43:22 »
Moim zdaniem coś jest nie tak - w 1.4 takich cudów nie obserwowałem. Za to miałem coś podobnego w astrze gdzie po 300 tys km zaczęło się ślizgać sprzęgło.

Oskar79PL

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Listopad 2012, 19:16:12 »
ASO wymieniło sprzęgło i problem podczas przyspieszania już nie występuje. Zostało natomiast podbijanie obrotów w trakcie manewrowania.

Testowałem model 2012 co prawda z innym silnikiem - 1,25l | 85KM, też podbijało obroty po wciśnięciu sprzęgła ale było to niemal niezauważalne.

Czy któryś z szanownych forumowiczów/posiadaczy tegoż właśnie modelu (1,2l | 78KM) silnika mógłby sprawdzić ten efekt w swoim aucie?

Pozdrawiam.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Listopad 2012, 19:57:31 »
Cytat: "Oskar79PL"
ASO wymieniło sprzęgło i problem podczas przyspieszania już nie występuje


Na filmikach widać, że przebieg auta to około 16 tys. i sprzęgło już do wymiany?  :shock:

Oskar79PL, tak nieśmiało zapytam, to sprzęgło padło bo coś tam, czy po prostu jest zrobione z gównolitu i około 16 tys. to jego kres możliwości?
Ile ASO przytuliło za kompletne sprzęgło i robociznę?

To element eksploatacyjny, także na gwarancji tego chyba (raczej na pewno) nie zrobili.
No no no. W takim razie mi zostało jeszcze 3 tys. do przejechania.

Oskar79PL

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Listopad 2012, 20:30:06 »
ASO wymieniło bez problemu na gwarancji (ukłony w stronę Daszuta Olsztyn). Nie wiem jak doszło do zużycia (nie widziałem też stanu części po zdemontowaniu) gdyż nie jestem jego właścicielem, a korzystam z tego auta rzadziej niż sporadycznie. Post na forum umieściłem bardziej ze swojej ciekawości/chęci pomocy. Nie mogę wykluczyć że po części wynika też z nieprawidłowego użytkowania.

Widzę że "posiadamy" identyczne silniki - też są takie objawy podczas manewrowania?

djpit

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Listopad 2012, 20:30:48 »
u mnie w 1.2 takie coś nie występuje. Jedyne co potwierdzam to że po wciśnięciu sprzęgła obroty dalej trochę podbija i zaraz opadają, powiedzieli że to normalne w Aso.

Szkoda że to normalne tylko w hyundaiach.

Ja już mam po i20 wyrobione zdanie o marce ...

Oskar79PL

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Listopad 2012, 20:39:14 »
Cytat: "djpit"
u mnie w 1.2 takie coś nie występuje. Jedyne co potwierdzam to że po wciśnięciu sprzęgła obroty dalej trochę podbija i zaraz opadają, powiedzieli że to normalne w Aso.


Pytanie tylko ile to jest to trochę - "u mnie" podbija momentami aż o 1000obr (co też widać na filmiku).

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Listopad 2012, 07:53:12 »
Cytat: "Oskar79PL"
Widzę że "posiadamy" identyczne silniki - też są takie objawy podczas manewrowania?


U mnie też podbijał obroty na samym początku. Z czasem jakoś się ten gaz „wyrobił” w trakcie eksploatacji i teraz jest to mniej uciążliwe. Przyznam, że też starałem się nauczyć tego samochodu. Nie wspomnę o pierwszych startach. Przyzwyczajony do turbo diesla z dużym momentem obrotowym,  Hultaja dławiłem co czwarte ruszanie.  Przy manewrach wycie silnika było normą, bo przez ten gaz, który reagował z opóźnieniem na wciśnięcie jak i odpuszczenie, nie dało się jak człowiek jeździć. Dobrze, że to jeszcze lato było, to czerwoną twarz ze wstydu można było wytłumaczyć upałem. Teraz już jest dobrze. I z Hultajem i z ryjem

Vanitum

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Listopad 2012, 10:19:55 »
Cytat: "djpit"
u mnie w 1.2 takie coś nie występuje. Jedyne co potwierdzam to że po wciśnięciu sprzęgła obroty dalej trochę podbija i zaraz opadają, powiedzieli że to normalne w Aso.

Szkoda że to normalne tylko w hyundaiach.

Ja już mam po i20 wyrobione zdanie o marce ...


To nie jest normalne tylko w hyundaiu. To samo mam w golfie. Powodem jest elektroniczne ustawianie konta wyprzedzenia zapłonu. Po prostu komputer wiecznie namolnie reguluje to ustrojstwo. Trzeba się do tego przyzwyczaić

btn

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Listopad 2012, 22:03:42 »
Cytat: "Vanitum"
(...) ustawianie konta (...)

Czego? o_O

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Listopad 2012, 22:24:52 »
Cytat: "btn"
Cytat: "Vanitum"
(...) ustawianie konta (...)

Czego? o_O


 :lol:  :lol:  :lol:

ziemniak0783

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Grudzień 2012, 11:04:35 »
Mój 1.2 też ma takie przywieszenie przy przyspieszaniu na PB (no może nie aż tak, ale ma). Na LPG nie ma tego problemu  :roll:  ASO oczywiście też nie widziało problemu :)

NieAmator

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Grudzień 2012, 10:07:45 »
kąt zapłonu przy zmianie rozrządu się go ustawia trzeba to sprawdzić. Przyczyną może być wadliwy czujnik położenia przepustnicy może świrować i na komputerze nie koniecznie musi to wyjść

matrixx

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Styczeń 2013, 19:34:03 »
Cytat: NieAmator
kąt zapłonu przy zmianie rozrządu się go ustawia trzeba to sprawdzić. Przyczyną może być wadliwy czujnik położenia przepustnicy może świrować i na komputerze nie koniecznie musi to wyjść
zastanów  się co wypisujesz?

domin

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Styczeń 2013, 19:48:38 »
Mimo wszystko zacząłbym od sprawdzenia stanu linki od pedału przyspieszenia i czy jej nie przycina. Wątpię, żeby ustawienie złego kąta wyprzedzenia zapłonu objawiało się falowaniem obrotów. Być może jest jakiś błąd w elektronice i np. czujnik położenia przepustnicy podaje błędne dane do ECU.