Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?  (Przeczytany 17758 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

NieAmator

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Styczeń 2013, 13:48:11 »
matrixx coś widzisz mało sensownego w mojej wypowiedzi?

gasik

  • Gość
pedał gazu i obroty silnika
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Maj 2015, 08:52:39 »
Witam,
chciałem odświeżyć temat wchodzenia silnika na obroty i czułości pedału gazu.

W moim i20 (1.2 PB), którego nie mam od nowości, mam problem z pracą pedału gazu. Mam wrażenie, że jest "tępy". Tzn. wciskając go b. delikatnie nic się nie dzieje, natomiast po przekroczeniu pewnego miejsca obroty od razu skaczą do 2000-2500 obr/min. Przy jeździe w korku można dostać szału...

Będąc w ASO we Wrocławiu pytałem o ten problem głównego majstra. Stwierdził tylko, że ten typ tak ma (problem ze sterowaniem przez komputer)  i trzeba się przyzwyczaić. Ale ja mam pytanie do Was: czy wymiana pedału gazu (nie wiem czy można wymienić sam potencjometr) mogła by pomóc? Czy w nowych samochodach też ten problem występował?

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Maj 2015, 15:20:00 »
Cytat: "gasik"
Czy w nowych samochodach też ten problem występował?


Wprawdzie już się wypowiadałem na ten temat. Rozumiem, że pisząc o nowych samochodach masz na myśli posiadacza samochodu od nowości. Potwierdzam, że ten problem występował. Mam auto od nowości. Jestem nawet skłonny pomimo mojej wcześniejszej wypowiedzi stwierdzić, że problem nadal istnieje, tylko przyzwyczaiłem się do tego, stąd i może moje subiektywne odczucie, że z czasem problem nie tyle zniknął, co troszkę się, że tak napisze zmniejszył. Ostatnio mój brat, kiedy gościnnie miał okazję prowadzić samochód, po kilku zmianach biegów zauważył to podbijanie obrotów. Wcześniej wydawało mu się, że po prostu coś zrobił za szybko, za wolno, że musi dostosować się do „nowego” samochodu (wcześniej nie jeździł Hyundaiem), a jest to zawodowy kierowca. Był mocno zdziwiony zachowaniem samochodu. Przejażdzkę skwitował krótką wypowiedzią. Zaraz poleci ci sprzęgło przez te podbijanie obrotów. I chyba ma rację.  Sprzęgła w i20 szybko się kończą.

gasik

  • Gość
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Maj 2015, 08:43:24 »
Co do podbijania obrotów na półsprzęgle, to tego u mnie nie ma. Problem jest tylko z płynnym wchodzeniem na obroty.

Mam od nowości ix35 i tam taki problem nie występuje. Wszystko chodzi tak jak należy...