Autor Wątek: [Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki si  (Przeczytany 18341 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki si
« dnia: 28 Październik 2012, 21:17:22 »
Na YT było trochę accentów turbo, ale to głównie 1,5 Szczerze wątpię aby z 1,3 można było coś wycisnąć ekstra bo kompletnie bezsensownej ilości pieniędzy :/

O spopielonym sprzęgle i zmielonej skrzyni nie wspomnę ;/

[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-11-03, 00:01 ]
Wątki zostały wydzielone z innego tematu.

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Październik 2012, 23:39:20 »
Cytat: "kml"
Na YT było trochę accentów turbo, ale to głównie 1,5 Szczerze wątpię aby z 1,3 można było coś wycisnąć ekstra bo kompletnie bezsensownej ilości pieniędzy :/


Jak już nawet są nagrania to z reguły nie podają szczegułów. No i tak konkretnie to chyba nikt do tego nie podszedł. A szkoda bo ciekaw jestem ile można z tego wykrzesać i jakim kosztem :roll:

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Październik 2012, 05:55:21 »
Kiedyś, kiedyś, kiedyś na poprzednim forum zrobienie 1,5 (chyba) Turbo kosztowało, na dzień dobry, 7 tys PLN...

Nie wiem co ze skrzynią, która najwyższych lotów nie jest, a potem sprzęgło, przeguby etc. Gdzieś tam na YT ktoś pisał, że blok 1,5 PODOBNO wytrzymuje 300 KM, ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.

Gdyby kiedyś ktoś chciał dłubać accenta to i tak powinno się zacząć od kupna 1.6 16V z USA/Kanady i dopiero później coś tam działać a i tak stawiam na to, że efekt będzie lekko z bani bo samochód zerwie przyczepność na 4 biegu (jako widziałem na YT)

Niestety nic mi nie wiadomo na temat przełożenie całego silnika ze skrzynią, ale to i tak jest czysto akademickie bo koszt byłby po prostu apokaliptyczny.

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Październik 2012, 21:43:39 »
Cytat: "kml"
blok 1,5 PODOBNO wytrzymuje 300 KM, ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.


Nie trzeba od razu 300, jakby z 86 do 120 się moc podniosło to już byłaby pewnie ogromna różnica w takiej lekkiej budzie ;-)
Cytat: "kml"
Gdyby kiedyś ktoś chciał dłubać accenta to i tak powinno się zacząć od kupna 1.6 16V z USA/Kanady i dopiero później coś tam działać


Opcja z tuningiem 1.3 byłaby ciekawsza chociażby z tego powodu, że bardziej "egzotyczna" - chyba nikt się jeszcze za to nie brał na poważnie 8-)

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Październik 2012, 05:37:23 »
Tuning 1,3 jest bez sensu :(

1. Sprzęgło się wysra momentalnie.
2. Skrzynia się wysra momentalnie.
3. Koszt byłby absurdalny.
4. Komplikacje są gigantyczne.
5. Trwałoby to CH G W ile czasu...

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Październik 2012, 16:07:09 »
Cytat: "kml"
1. Sprzęgło się wysra momentalnie.
2. Skrzynia się wysra momentalnie.


Skąd te przekonania? :roll:
W 1.5 jest inna skrzynia?

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Listopad 2012, 15:00:49 »
Fabryczne sprzęgło w 1.3 jest WYJĄTKOWO delikatne a i skrzynia jest na poziomie LEDWO akceptowalnym.

Nawet gdyby jakimś automagicznym sposobem wydobyć więcej mocy to jest gwarantowane iż zaczną się problemy z przeniesieniem napędu.

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Listopad 2012, 18:11:11 »
Cytat: "kml"
Fabryczne sprzęgło w 1.3 jest WYJĄTKOWO delikatne


Czy ja wiem... mam ok. 180tys. km przejechane i chodzi elegancko więc chyba aż tak źle z tym sprzęgłem nie jest ;-)

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Listopad 2012, 18:43:13 »
Mam już 2 dowód rejestracyjny w accencie i do tej pory sprzęgło było wymienione przy 75 300 czyli zaraz po kupnie i potem jeszcze raz kiedy się przyjarało w nieznany mi sposób. W tej chwili jest dobrze bo się nie ślizga, ale prawda jest taka, że jakakolwiek ostra jazda skutkuje znajomym zapachem w kabinie wobec czego nadal uważam, że sprzęgło jest bardzo delikatne i kompletnie nie nadaje się do ostrego traktowania a cały czas mówimy o samochodzie, który kiedyś miał 85 koreańskich koni mechanicznych.

Mając to na uwadze oraz bardzo dokładnie znając skrzynie biegów jestem przekonany o tym, że jakakolwiek ekstra moc będzie fajna tylko przez pierwszy miesiąc a później zaczną się problemy.

Mało co sprawiłoby mi taką radość gdyby accent miał silnik 2.0 i do tego dobrą skrzynię, ale taka przeróbka jest po prostu totalnie bez sensu chyba, że użyje się wyłącznie nadwozia jako skóry a cała reszta będzie robiona od podstaw.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Listopad 2012, 22:30:57 »
Łukasz, jeśli już rozmawiamy o Accencie LC to w moim sprzęgło wymieniałem przy przebiegu ok. 130 tys. km. Wywalone sprzęgło było częścią oryginalną. Tarcza ma 184 mm średnicy (dane wg katalogu bo sam nie mierzyłem gdyż nie była mi ta wiedza potrzebna). Zestaw wyglądał jak sprzęgło z Cinqecento więc nie sądzę aby na dłuższą metę miał przenosić dużą moc. Trzeba by poza tym pomyśleć nad "lepszymi" przegubami na mój gust.

Cytat: "kml"
Mając to na uwadze oraz bardzo dokładnie znając skrzynie biegów jestem przekonany o tym, że jakakolwiek ekstra moc będzie fajna tylko przez pierwszy miesiąc a później zaczną się problemy.

I wszystko w tym temacie. Swoją drogą nie znam przypadku kiedy ktoś odważył by się kombinować z mocą Accenta przy seryjnych pozostałych gratach. Koniec OT.

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Listopad 2012, 17:15:50 »
Cytat: "kml"
taka przeróbka jest po prostu totalnie bez sensu


Może z tym jest tak jak z pewnym powiedzeniem Einsteina:
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to właśnie robi."

I tym optymistycznym akcentem możemy zakończyć dyskusję. Ew. moderacja mogłaby to przenieść do nowego wątku np. "Dywagacje nt. sensu podnoszenia mocy w Accencie LC 1.3" :)

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Listopad 2012, 17:26:56 »
Mój drogi, jest dramatyczna różnica pomiędzy "NIEDASIĘ" a "nikt tego nie robi ze względu na bardzo duży koszt, jeszcze większą komplikację i nędzny efekt na samym końcu".

Jeszcze na poprzedni forum, które dzięki Witkowi poszło z dymem, temat był bardzo mocno wałkowany i NIC z tego nigdy nie wyniknęło Był jeden accent turbo, ale stawiam na to, że 1,5 a właściciel miał warsztat więc nie płacił za przeróbkę a i tak nie było tanio a cała sytuacja miała miejsce kiedy accent był 5 a nie 10 latkiem.

Będę przeszczęśliwy jeżeli zostaniesz pierwszą osobą, która dłubnie seryjne 1.3 tak żeby to naprawdę zaczęło jeździć a następnie zrobisz nim choć ze 30 tys km i uczciwie podzielisz się wrażeniami z eksploatacji.

Do accenta 2 nawet w Korei nie ma tuningowych gratów a przynajmniej nie było kiedy nieco się tym interesowałem i stawiam kebaba, że teraz też nic nie ma. Każda jedna przeróbka silnika to po prostu rzeźba a że LC nie był aż tak popularny jak lanos to nikt z nas nie ma Home Made Turbo, których w lanosach było naprawdę dużo.

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Listopad 2012, 19:49:08 »
Cytat: "kml"
Mój drogi,


A fe...

Cytat: "kml"
NIEDASIĘ" a "nikt tego nie robi ze względu na bardzo duży koszt, jeszcze większą komplikację i nędzny efekt na samym końcu".


Nie zrozumiałeś co miałem na myśli. Przeróbek być może nie ma bo każdy uważa, że to jest bez sensu. W końcu może się znaleźć ktoś kto tak nie będzie uważał i zrobi to. Dopiero wtedy okaże się na ile jest to sensowne.

Cytat: "kml"
Będę przeszczęśliwy jeżeli zostaniesz pierwszą osobą, która dłubnie seryjne 1.3 tak żeby to naprawdę zaczęło jeździć a następnie zrobisz nim choć ze 30 tys km i uczciwie podzielisz się wrażeniami z eksploatacji.


Nie mam takich planów póki co, to czysto teoretyczna dyskusja. Nie mniej jednak skoro mam przejechane 180tys. km a sprzęgło nie wykazuje oznak zużycia to sądzę, że po podniesieniu mocy do załóżmy 120KM sprzęgło mogłoby wytrzymać te 30tys. km ;)

Poza tym można dorobić mocniejsze sprzęgło. Ograniczeniem jak zwykle są tylko koszty. Wszystko to przekroczyłoby znacznie wartość rynkową auta więc jeżeli ktoś podszedłby do tego na zasadzie, że po co to robić skoro nigdy się nie zwróci to faktycznie nie miałoby to sensu.

PS Dobrze byłoby jakby moderacja wydzieliła część dyskusji do nowego wątku bo trochę odeszliśmy od głównego tematu.

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Listopad 2012, 20:56:00 »
Cytuj
A fe...


 :shock: ?

Cytuj
Nie zrozumiałeś co miałem na myśli. Przeróbek być może nie ma bo każdy uważa, że to jest bez sensu. W końcu może się znaleźć ktoś kto tak nie będzie uważał i zrobi to. Dopiero wtedy okaże się na ile jest to sensowne.


Accent 2 ma ponad 10 lat w tej chwili. Jeżeli do tej pory nikt tego nie zrobił to już nie zrobi w ogóle. Ten silnik nie ma żadnego ukrytego potencjału a przeniesienie napędu woła o pomstę do nieba. To są dwa dosyć ważne, przynajmniej według mnie, powody dla których nikt nie tuninguje accentów.

Cytuj
Nie mam takich planów póki co, to czysto teoretyczna dyskusja. Nie mniej jednak skoro mam przejechane 180tys. km a sprzęgło nie wykazuje oznak zużycia to sądzę, że po podniesieniu mocy do załóżmy 120KM sprzęgło mogłoby wytrzymać te 30tys. km ;)


Przejechałeś od nowości 180 tys km na jednym sprzęgle? 120km to jest 40 więcej niż seria czyli 30% więcej - jestem się gotów tu i teraz założyć, że sprzęgło padnie momentalnie i nie mówię tutaj o bezmyślnym katowaniu tylko o jeździe kiedy nie myśli się o benzynie.

Cytat: "Łukasz"
Ograniczeniem jak zwykle są tylko koszty.


Tylko koszty  :mrgreen:

Gdyby accent miał być dobrze stuningowany to dawno by był a do tej pory jedyne co mamy to trochę filmów na YT i nikogo kto ma coś takiego w swoim samochodzie vide lanosy turbo z przeszczepami z saaba i opla, które mają po ponad 200 koni.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Listopad 2012, 00:07:19 »
Cytat: "Łukasz"
PS Dobrze byłoby jakby moderacja wydzieliła część dyskusji do nowego wątku bo trochę odeszliśmy od głównego tematu.

Tak też się stało.

Cytat: "Łukasz"
można dorobić mocniejsze sprzęgło. Ograniczeniem jak zwykle są tylko koszty. Wszystko to przekroczyłoby znacznie wartość rynkową auta więc jeżeli ktoś podszedłby do tego na zasadzie, że po co to robić skoro nigdy się nie zwróci to faktycznie nie miałoby to sensu.

Otóż to ;-)