Autor Wątek: Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V  (Przeczytany 5982 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

adams502

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« dnia: 22 Styczeń 2009, 14:43:31 »
Witam czy ma ktoś założony stożkowy filtr powietrza w accencie. Mam accenta z 95r. 1.3 12V i chcę założyć taki filtr może ma ktoś albo mógłby ktoś zrobić fotki takiej przeróbki i umieścić na forum albo wysłać na maila: adams502@gmail.com

e-gen

  • Gość
Re: Filts stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Styczeń 2009, 15:09:24 »
Cytat: "adams502"
chcę założyć taki filtr

ale po co Ci to?

kml

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Styczeń 2009, 18:10:04 »
e-gen, bo filtr daje trylion koniów :D

Mimix

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Styczeń 2009, 19:00:28 »
wystarczy kupic, to juz doda jakies 7-10 koni :-P nie trzeba montowac :-P

Cien

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Styczeń 2009, 00:07:00 »
Na wielu forach temat poruszany tysiace razy - stad masz takie odpowiedzi.
Sam filtr - bez ruszania reszty - odpusc sobie, to sa wyrzucone pieniadze w bloto ...
Szczegoly ... google - Twoim przyjacielem ;-)poszukiwania

Erebus

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Styczeń 2009, 08:00:17 »
Bez poszukiwań, żeby Koledze ułatwić,bardzo ogólnikowo :

1. Założenie samego filtra stożkowego, to tak Jakbyś założył sobie jedno koło nie od kompletu i do tego w innym rozmiarze niż reszta. Samochód nie tylko nie będzie miał lepszych osiągów ale się pogorszą.

2. Co innego Gdybyś Zainwestował w kompletny układ wydechowy + dolotowy. Co ma sens gdyż jak to się mówi w przyrodzie nic nie ginie. Skoro spaliny są "usuwane" szybciej to samochód potrzebuję większej dawki powietrza i tu ma sens założenia filtra stożkowego.

3. Samemu na 99% źle ( w złym miejscu) założysz ten filtr, wbrew pozorom nie jest to takie łatwe i potrzebna jest do tego wiedza, oraz odpowiedni warsztat. Zwłaszcza, że dolot musi być odpowiednio obliczony właśnie do układu wydechowego.

To chyba najważniejsze info. z tematu.

e-gen

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Styczeń 2009, 09:39:06 »
A jeżeli masz nadmiar pieniędzy to zainwestuj w sportowy filtr powietrza K&N, koledzy przy 16v silnikach czuli pewną różnicę.

Vex

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Styczeń 2009, 17:01:02 »
Cytat: "Erebus"
Bez poszukiwań, żeby Koledze ułatwić,bardzo ogólnikowo :

1. Założenie samego filtra stożkowego, to tak Jakbyś założył sobie jedno koło nie od kompletu i do tego w innym rozmiarze niż reszta. Samochód nie tylko nie będzie miał lepszych osiągów ale się pogorszą.


Nie wiem na podstawie czego czerpiesz swoja wiedze, ale nie rozsiewaj herezji. Niby dlaczego ma stracic na osiagach. Sama wymiana filtra wlasnie jest najbezpieczniejsza. Zapewnia utrzymanie stalej pojemnosci ukladu i co najwazniejsze srednicy. Lepsza mieszanka nie wplywa na pogorszenie osiagow.


Cytuj

3. Samemu na 99% źle ( w złym miejscu) założysz ten filtr, wbrew pozorom nie jest to takie łatwe i potrzebna jest do tego wiedza, oraz odpowiedni warsztat. Zwłaszcza, że dolot musi być odpowiednio obliczony właśnie do układu wydechowego.


No w tylnim zderzaku napewno go nie nalezy montowac, ani tez w schowku pasazera. Te opcje odpadaja. Mozna zamontowac w miejscu fabrycznego filtra albo pokombinowac, ale to juz inna kwestia. Do wymiany filtra powietrza nie potrzeba obliczen ! Wystarczy wkretak krzyzakowy. Gdzies cos przeczytales i probujesz cos napisac, tylko nie za bardzo Ci wychodzi. Fabrycznie dolot jest obliczony do ukladu wydechowoego. Poprawienie jego sprawnosci wplywa (filtr o wiekszej przepystowosci) tylko i wylacznie pozytywnie. Nie negatywnie.

Erebus

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Styczeń 2009, 17:54:04 »
Vex ile jadu ;]
... jako, że najlepiej zacząć od końca.
- z tego co Napisałeś dolotem jest dla Ciebie sam filtr :o Ciekawe i gratuluję. Nie ma też dla Ciebie większego znaczenia temperatura zasysanego powietrza ( umiejscowienie, odizolowanie od temp. silnika), średnica stożka oraz dolotu też nie gra roli co za tym idzie ilość dostarczanego powietrza. Która też z tego co Napisałeś nie ma żadnego znaczenia i dedukuję z tego co Napisałeś iż Uważasz, że im więcej tym lepiej i tak aż do +∞. Brawo, brawo....

Nie wiem tylko poco w takim razie na runku istnieje tyle rodzajów filtrów stożkowych, o różnych średnicach i przepustowościach, poco istnieją rury dolotowe o różnych średnicach, kolektory ssące dostosowane do konkretnego silnika. Skoro wszystko można załatwić od tak, od ręki, śrubokręt, młotek, trochę rurek z kanalizacji i gotowe.

W accencie mamy do czynienia z silnikiem wolnossącym. Gdzie w w układach dolotowym i wydechowym występują zjawiska dynamiczne i falowe.
Dlatego dobór odpowiedniego dolotu zgodnego z charakterystyką silnika jak i układu wydechowego odgrywa bardzo ważną rolę. Nieprawidłowy dobór układów spowoduje zaburzenia pulsacji spalin i zmniejszają skuteczność działania układu, czyli pogorszenie osiągów.
Zaburzenie tych relacji może skutkować nawet uszkodzeniem silnika ( spalanie detonacyjne)


Nie mam ochoty ciągnąć tego wykładu.

Jak adams502 jeśli tylko będzie miał taką ochotę założy sobie co tylko dusza pragnie. Zapewne byle jaki dolot poprawi dźwięk silnika ale z resztą to albo uceluje albo nie.

Vex poprzedzając Twoją kolejną ciętą ripostę: z góry się zgadzam. Nie mam już ochoty wchodzić z Tobą w dyskusję.

Vex

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Styczeń 2009, 18:38:50 »
Cytat: "Erebus"


- z tego co Napisałeś dolotem jest dla Ciebie sam filtr :o Ciekawe i gratuluję. Nie ma też dla Ciebie większego znaczenia temperatura zasysanego powietrza ( umiejscowienie, odizolowanie od temp. silnika), średnica stożka oraz dolotu też nie gra roli co za tym idzie ilość dostarczanego powietrza. Która też z tego co Napisałeś nie ma żadnego znaczenia i dedukuję z tego co Napisałeś iż Uważasz, że im więcej tym lepiej i tak aż do +∞. Brawo, brawo....


Napisalem na co wplywa zmiana samego filtra bo jak warto zwrocic uwage o to wlasnie pytal autor tematu. Jesli chodzi o same uklady dolotowe napisalem ze pozostawienie oryginalnego nie moze pogorszyc wlasnosci oryginalnego tylko zakladajac na wyjsciu material o wiekszej przepystowosci, czyt. bawelna nie papier.


Cytuj
Nie wiem tylko poco w takim razie na runku istnieje tyle rodzajów filtrów stożkowych, o różnych średnicach i przepustowościach, poco istnieją rury dolotowe o różnych średnicach, kolektory ssące dostosowane do konkretnego silnika. Skoro wszystko można załatwić od tak, od ręki, śrubokręt, młotek, trochę rurek z kanalizacji i gotowe.


Po co ? To proste bardzo dobrze sie sprzedaja. Srednica filtru rowniez nie ma znaczenia. Liczy sie srednica samego ukladu ten parametr musis zachowac zakladajac filtr. Znow piszesz o przerobkach calkowieteog ukladu dolotowego (od przepustnicy) a temat byl o filtrze stozkowym. Abstrachujac od wszystkiego nieraz sie zdaza ze rurki kanalizacyjne daja lepsze rezultaty niz uklady dolotowe najbardziej uznanych firm.

Cytuj

W accencie mamy do czynienia z silnikiem wolnossącym. Gdzie w w układach dolotowym i wydechowym występują zjawiska dynamiczne i falowe.
Dlatego dobór odpowiedniego dolotu zgodnego z charakterystyką silnika jak i układu wydechowego odgrywa bardzo ważną rolę.


No wlasnie i z tego powdu, powtorze jeszcze raz - warto zostawic oryginalny uklad. Tak ja zrobilem przy jednostce 1.5.

rufuz

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Sierpień 2009, 18:17:10 »
Ta ja dałem "mokrą" wkładkę K&N zamiast "magicznego stożka" i dodatkowy dolot rurą z dołu zderzaka. Tam jest największe ciśnienie pędu powietrza podczas jazdy ---> tam się rozrywają strugi powietrza opływające auto dołem i górą podczas jazdy. Zmiany może jakieś są jak już to na wolnych obrotach auto chodzi nieco gorzej a na wysokich lepiej.
A już pomyłka sa stożki montowane zaraz przy silniku - wtedy efekt odwrotny do zamierzonego. No ale fajnie wygląda jakiś stożek z chromami he he he jeszcze jak jest "made in china" to już mocy przybywaj...

cezary46

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Sierpień 2009, 22:54:42 »
Co by nie robić to i tak z silnika od kosiarki tanio i prosto mocy się nie uzyska. Trzeba wyłożyć nieco kasy i powierzyć to zadanie fachowcom. Efekt będzie adekwatny do zainwestowanych środków. Sama wymiana filtra na nie fabryczny nic nie da. Czasami taniej wyjdzie zmienić auto na mocniejsze.

rufuz

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Sierpień 2009, 23:35:32 »
Modyfikacje silnika w jednej z poważnych firm (nie swap) wymiana wałków, wydechu, dolotu, sprzęgła itd to koszt ok 10 tys zł. Wzrost mocy 20-25%.
Widziałem na you tube Swifty 1.3 z turbo - grzało to nieźle, tylko taki silnik długo chyba nie wytrzyma.

Teges

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Październik 2009, 21:28:47 »
Cytat: "rufuz"
Ta ja dałem "mokrą" wkładkę K&N zamiast "magicznego stożka" i dodatkowy dolot rurą z dołu zderzaka. Tam jest największe ciśnienie pędu powietrza podczas jazdy ---> tam się rozrywają strugi powietrza opływające auto dołem i górą podczas jazdy.


A jak fajnie sie autko zachowuje jak wjedziesz w większą kałuże :mrgreen:

Moc jest->mocy ni ma->moc jest->mocy ni ma :D

A tak poważnie na temat stożków... każdy kto kupił mowi ze silnik lepiej gada i lepiej sie odpycha... ale w sumie co ma mówić skoro władował w to kase...
Generalnie sam w temacie nie powinienem sie wypowiadać bo nigdy nie testowałem, ale znajomi polecają (a ja i tak nie mam zamiaru testowac :P )

Pozdro dla wszystkich

pjj

  • Gość
Filtr stożkowy w accencie 1.3 12V
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Październik 2009, 23:14:43 »
w odpowiedzi na teorie teoretyków:

Jeżeli się nie mylę to było to auto Vex'a, prawda? :)

Z mojego doświadczenia, po włożeniu stożka do accenta 1.5 12v, różnicy mocy nie odczułem. Podobnie po wsadzeniu do wersji 16v. Niestety w obu przypadkach miałem/mam problem (najprawdopodobniej) z elektryką, więc ciężko o dobre wnioski.

Jeśli chodzi o dzwięk, to przy 12 zaworowcu, zmiana na plus. Przy wersji 16v, polecić mogę jedynie zwolennikom "basowych tłumików" :).