Autor Wątek: uciekajacy prad...  (Przeczytany 5962 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pakson

  • Gość
uciekajacy prad...
« dnia: 19 Styczeń 2009, 21:00:36 »
wiatam!! jak w temacie niedawno mialem awarie regulatora napiecia w alternatorze po wymianie ladowanie jest lepsze niz bylo wczesniej , tylko po tygodniu wystapila usterka uciekajacego pradu... nie wiem co jest grane, nie zostawiam wlaczonego zadnego radia swiatel ogrzewania ani nic co moglbym zostawic wlaczone przez pomylke na noc... bo po nocy aku jest kompletnie rozladowany... akumulator ma pol roku elektrolit w normie sprawdzane...na drugim nowym akumulatorze tez sprawdzane takze wykluczam akumulator, nadmienie ze problem wystepuje jak samochod postoi noc nieuzywane...

Zmierzyłem napięcie jakie pobiera instalacja nie wiem czy dobrze ale na voltomierzu pokazuje mi 0,25V a amperomierzu 1.5A....jesli ktos ma jakies pomysly to prosze o pomoc bo kurcze nie chce codziennie rano zmieniac akumulatora...

pakson

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Styczeń 2009, 21:16:49 »
ktoś jest mnie w stanie nakierować jak sprawdzać dalej i jak dojść do elementu który pobiera za dużo prądu...??

wlad

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Styczeń 2009, 10:02:56 »
Cytat: "pakson"
Zmierzyłem napięcie jakie pobiera instalacja nie wiem czy dobrze ale na voltomierzu pokazuje mi 0,25V a amperomierzu 1.5A....

ja proponuje bezpieczna ale zmudna metode odlaczania bezpiecznikow.jesli po odlaczeniu ktoregos pobor pradu ustanie,tzn.ze w tej galezi ktorys odbiornikpobiera prad lub jest jakies zwarcie.natomiast nie wiem co miales na mysli piszac o napieciu.no i odlanczaj aku na noc,bo takie wyladowania nie sa dla niego dobre.

pakson

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Styczeń 2009, 13:00:16 »
no ale gdyby bylo zwarcie to nie wywaloalo by bezpiecznika?? wlasnie teraz jak znajde czasu to sie wezme za sprawdzanie... mam nadzieje ze to nic wielkiego nie bedzie... ostatnio mialem robiony alternator i byl sprawdzany na maszynie takze wszystko w nim dobrze chodzi...

wlad

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Styczeń 2009, 17:52:38 »
Cytat: "pakson"
no ale gdyby bylo zwarcie to nie wywaloalo by bezpiecznika??

ale jesli zwarcie jest np.PO wylaczniku?wtedy odbiornik dostaje prad zasilania mimo wylacznika w pozycji off :-D

pakson

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Styczeń 2009, 20:57:04 »
w sumie dobrze kombinujesz:) racja o tym nie pomyslalem czyli taka opcja jakby wlacznik byl ciagle wlaczony tylko co w takim razie moze byc ... bo zadne swiatelko nie jest wlaczone ... wentylatory wylaczone... radyjko off...hmmm a moze cos nie tak z aku...a w sumie nie zapytalem jakie ladowanie jest w 14 letniej Lantrze bo wiadomo ze alternator swoje ma ... i moj obecnie jak mam wylaczone wszystkie odbiorniki to na mierniku pokazuje 14,09 a jak mam wszystko wlaczone swiatla radyjko wentylacje to 13,85 czyli ladowanie chyba wporzadku... bo z tego co pamietam w astrze przed lantra mialem podobne wartosci...

Dareq36

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Styczeń 2009, 22:45:03 »
Hej , z tego co pamiętam , to nominalne ładowanie akumulatora powino byc napięciem 14,4V. (..lekko mniejsze moze byc , natomiast , gdy jest za wysokie ..jest to bardzo niekorzystne dla akusa.
Co do rozładowywania akusa . W poprzednim samochodzie ..miałem radio z funkcją "alarmu" (security lub cos takiego )..i tez byłem zdziwiony , ze po wyłączeniu wszystkich urządzeń ...był pobierany prąd (..ok.1,5A)Do tego jeszcze zawsze alarm na "czuwaniu" ..i po kilku - kilkunastu dniach ..bez jazdy ..ako było
"cieniutkie"
Pozdro.

Witek

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Styczeń 2009, 22:36:34 »
U nas w Atosie było podobnie, radio poobierało sobie prąd cały czas. Dodatkowy wyłącznik rozwiązał sprawę.

pakson

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Marzec 2009, 18:48:57 »
doszedłem do tego co mi zabiera prąd okazało się że po zmierzeniu miernikiem natężenia na plusie akumulatora pokazywało mi 0,4 A czyli coś nie tak, okazało się że coś jest nie tak z przewodami od świateł bo gdy wyjmę bezpiecznik 40A w tej skrzynce przy silniku natężenie spada do 0,05A a to pobiera zamek centralny bo gdy wyjmę bezpiecznik od centralnego to spada do 0,00A.
Wydaje mi się że gdzieś jest przebicie na kablu albo gdzieś coś już ze starości puszcza... i teraz pytanie czy z wymianą kabli dam sobie rade i czy światła tylne są sprzężone ze światłami przednimi pod ten bezpiecznik 40A...

cezary46

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Marzec 2009, 21:19:09 »
Ładowanie najlepiej sprawdzać w czasie jazdy,miernik podpięty pod gniazdo zapalniczki.Prawidłowe wartości powinny wynosić 13,9-14,4 V.

pakson

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Marzec 2009, 21:50:37 »
Cytat: "cezary46"
Ładowanie najlepiej sprawdzać w czasie jazdy,miernik podpięty pod gniazdo zapalniczki.Prawidłowe wartości powinny wynosić 13,9-14,4 V.


nie o to mi chodziło, pytanie brzmiało czy dam sobie radę w znalezieniu problemu na kablach od świateł i czy światła tylne i przednie są ze sobą sprzężone...(może ktoś zmieniał przewody od swiateł...)

Co do ładowania to mam prawidłowe...

Grzesik1

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Kwiecień 2009, 07:01:43 »
pakson, posprawdzaj masy przy lampach, a na włączonych światłach? np postojowych.
0,4A to faktycznie zadużo natomiast 0,05A będzie ok

pakson

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Kwiecień 2009, 21:44:01 »
na włączonych postojowych wzrasta mi do ok. 0,73A.
Sprawdzałem czy z żarówkami coś może być nie tak ale żarówki są ok. Grzesik1 a powiedz mi jak sprawdzić masę bo nie znam się zbytnio na diagnostyce... mam tylko zwykły uniwersalny miernik i tylko tym operuje...:) także proszę o wyrozumiałość:)

Grzesik1

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Kwiecień 2009, 14:22:39 »
najłatwiej, zmierzyć opór między klemą minusową a przewodem minusowym przy żarówkach, im mniej tym lepiej :)
Nie jestem pewien ale powinno być 0 Ohm albo blisko 0. Jeśli piszę bzdury to niech elektrycy mnie poprawią :)
Tylko czy to będzie miało wpływ na pobór prądu??? Chyba pochopnie napisałem o masie, ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Możesz jeszcze sprawdzić pobór prądu między aku a skrzynką z bezpiecznikami zawęzisz w ten spod\sób obszar poszukiwań (będziesz wiedział czy prąd ginie na drodze aku-bezpiecznik czy bezpiecznik- żarówka)

pakson

  • Gość
uciekajacy prad...
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Czerwiec 2009, 19:31:15 »
już wiem co mi żre prąd:) po wielu kombinacjach sprawdzaniu wszystkich kabli, kabelków, jeden doprowadził mnie do alternatora:) i właśnie to on jest winowajcą a dokładnie po odłączeniu wtyczki pokazanej na zdjęciu pierwszym pobieranie prądu zanika, tylko za co odpowiada ta wtyczka w alternatorze??

a tutaj wejście w alternatorze dla powyższej wtyczki...


Będę wdzięczny za podpowiedź:)