Forum > Accent

Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM

<< < (13/17) > >>

sasek941:
Myślę, że jest ok w takim razie.
Porównywałem z głowicą  z hondy(mam na wierzchu i wygląda podobnie, też jest minimalna przestrzeń).

acc24:
Dzięki, w sobotę zakończyłem remont (sasek941, namówiłeś mnie na samodzielną naprawę  :-) ).

Wymienione/naprawione:
-Pierścienie (tylko olejowe były zastałe)
-Uszczelka pod głowicą
-Uszczelka pod pokrywą zaworów
-Uszczelka pod obudową termostatu
-Uszczelka pod kolektorem ssącym
-Śruby głowicy
-Planowana głowica, docierane zawory wydechowe, wymieniane uszczelniacze zaworowe (poprzedni mechanik nie dobił).

Okazało się, że gładź cylindra jest w super stanie, panewki jak nowe.

Dla mnie było to 2 dni pracy, niestety bez podnośnika/kanału.

Auto odpaliło od strzała, silnik chodzi troszkę lepiej. Pod koniec tygodnia podjadę na stację i sprawdzę spaliny, jeśli po 500 km nie będzie ubytku oleju to dopiero będzie sukces.

sasek941:
Czyli tak jak mówiłem.
Być może nafta by coś podratowała. Czasem od tego zaczynam w motocyklach.
Ciesze się że ogarnąłeś.
Tak jak mówiłem-trochę pracy i dużo można w naszych samochodach zrobić samemu. To bardzo proste konstrukcje.
A przede wszystkim ze starej technologi, kiedy była przewidziana możliwość naprawy.
Podsumujesz koszty?

acc24:
Części oryginalne:
-Uszczelki, uszczelniacze, śruby, pierścienie, filtr oleju ok. 900

Eksploatacyjne:
-Olej 4l 120

Zlecenie zewn.:
-Obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, montaż uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności, mycie głowicy) 300

W sumie 1320 zł, przy zamiennikach wyszło by dużo taniej, ale jak już sam robiłem to wolę oryginały.

sasek941:
Oby było ok:).
Czekam na opinie po jakimś przebiegu:)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej