Forum > i20

[i20 PB] Znikajacy płyn chłodzący

(1/3) > >>

vojta81:
Witam!
Od niedawna posiadam I20 i mój problem polega na tym że, znika mi gdzieś płyn chłodzący... na początku myślałem ze to może uszczelka, ale byłem w serwisie i stwierdzili ze nie. I teraz już nie wiem co to może być. Olej ma kolor normalny i jego poziom nie wzrasta, nic nie wycieka, autko chodzi normalnie, nie przegrzewa sie a w sumie to wskazówka temperatury zawsze jest pod 90 stopniami i  nie słyszałem żeby wiatrak kiedykolwiek sie uruchomił... Ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam że autko kupiłem w komisie, było sprowadzone z Niemiec.

tomek27:
Możliwe, że masz mały wyciek, opaska za słabo dokręcona,  pompa cieknie. Plam nie będzie bo wyparuje zanim znajdzie się na ziemi. Przejrzyj cały silnik czy przy wężach nie ma śladu po wycieku. Jest też opcja, że nagrzewnica cieknie a wtedy wszystko do środka leci. Jak w chłodny dzień nadmiernie parują szyby i pomaga tylko włączenie klimy to może być właśnie to.

Profilaktycznie zastosuj środek do uszczelniania układów chłodniczych. Jeśli nie pomoże to zostaje uszczelka pod głowicą.

vojta81:
Mozliwe ze juz wiem gdzie podziewa sie płyn... mam wyciek w okolicy takiego grubego weza ktrory wychodzi z silnika i idzie do chłodnicy ale tylko cieknie jak silnik jest ciepły i tylko czasami. No nic odstawie do serwisu. Oby to tylko to.

albert:
Ja miałem lekki wyciek z dolnego korka chłodnicy. Był on plastykowy i przy wkręcaniu został uszkodzony gwint. Ciekło tylko na ciepłym silniku. Po zgaszeniu silnika po ok. 10 min. nie było już śladu po płynie i nie ciekło. Wymieniłem korek na stalowy i wszystko gra. Powodzenia w naprawie.  :-D

tomek27:

--- Cytat: "vojta81" ---No nic odstawie do serwisu
--- Koniec cytatu ---


Jeżeli jest na wężu opaska zaciskowa na śrubokręt bądź klucz to po prostu to sam dokręć. Już chyba takim kaleką  nie jesteś by z taką pierdołą po serwisach latać. Inna sprawa jeśli są jakieś wymyślne opaski to wtedy jestem w stanie zrozumieć jeśli auto jeszcze na gwarancji jest.

Cieknie na ciepłym silniku bo wzrasta wtedy ciśnienie wewnątrz a przestaje jak silnik się chłodzi. Raczej logiczne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej