Autor Wątek: Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie  (Przeczytany 4240 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tajniaczek

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« dnia: 07 Styczeń 2009, 16:20:33 »
Witajcie zapaleńcy w Nowym roku życze wam Bezawaryjnych podróży i obniżek cen Paliw. wracając do tematu, zaczne od tego że sprzedałem ;( moją wierną toważyszke Lantre i nowy właściciel ma znią mały problem <co?> raz pali raz nie :oops: . Przed sprzedażą ,została wymieniona cewka zapłonowa ze względu na zdiagnozowanie braku iskry. Na nowej cewce odpaliłem i nie miałem żadnych problemów,przejechałem 150 km auto było wielokrotnie gaszone i odpalane. Iskra była cały czas teraz jest tak silnik kręci i raz iskra jest raz jej nie ma, na wejściu do cewki prąd jest na wyjściu z niej też. :> Kopułka wymieniona 1,5 roku temu świece roczne kable roczne, dziwne jest to że jak odpali to za 1 razem a jak nie to zalewa świece ;/ ( mokre od paliwa), auto jak chodzi potrafi samo zgasnąć i już nie odpalić tego dnia tylko z rana następnego. Przy przekręceniu zapłonu dziwnie strzela część ze zdjęcia.


 <pomocy> Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Pozdrawiam Taj

BartBartez

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Styczeń 2009, 16:26:07 »
Cytat: "Tajniaczek"
Przy przekręceniu zapłonu dziwnie strzela część ze zdjęcia.

Nie widzę zdjęcia :roll:

Tajniaczek

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Styczeń 2009, 16:29:31 »
Cytat: "BartBartez"
Nie widzę zdjęcia

Już poprawiłem ;-)

Grzesik1

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Styczeń 2009, 16:34:53 »
Tajniaczek PT czyli tranzystor mocy. Pewnie niedługo bedzie tak, że nie będzie wcale iskry. Z którego roku lantra była?

BartBartez

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Styczeń 2009, 16:39:30 »
To chyba nie jest PT.
Wygląda na jakiś elektrozawór podciśnienia

Grzesik1

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Styczeń 2009, 16:43:08 »
To na zdjęciu to elektrozawór podciśnienia, a to co nawala i p[rzez co nie moze odpalic, to PT

Tajniaczek

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Styczeń 2009, 16:44:33 »
Cytat: "grzesik1"
Z którego roku lantra była?

Lantra Jest z 1992 roku silnik 1,5 Grześik czy to jest ten tranzystor mocy ??
Czy to małe to tranzystor?
Grzesik czy ty wymieniałeś ten tranzystor mocy ?? Jeżeli tak to ile może kosztować to cudo ?? czy możecie rozwinąć skrót PT <czytaj>
Bardzo dziekuje za natychmiastową pomoc <piwo>

Grzesik1

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Styczeń 2009, 16:56:06 »
Tak, to jest PT, u mnie było tak, że podczas jazdy zgasł i koniec... holowanie do domu.
Następnego dnia zapalił i zgasł i już się wiecej nie odezwał.

Sprawdziłem tylko czujnik optyczny w aparacie zapłonowym, (jeśli wskazówka od obrotów drga podczas kręcenia rozrusznikiem to jest ok).

Zmieniłem cewke i nic, Po zmianie Tranzystora odpalił od strzała.
Nowy kosztuje 290zł :)


Cena z aukcji przystępna, ja na początku podłączyłem z jakiejś mazdy potem z ponego 94r(3pin tylko odwrotne i kolor szary), nigdzie nie mogłem dostać oryginału, a tu proszę :)


PT Power Transistor - tranzystor mocy - moduł zapłonowy

Tajniaczek

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Styczeń 2009, 17:15:05 »
Cytat: "grzesik1"
Sprawdziłem tylko czujnik optyczny w aparacie zapłonowym, (jeśli wskazówka od obrotów drga podczas kręcenia rozrusznikiem to jest ok).

Grzesik wielkie dzięki czyli ten PT Power Transistor to nic innego jak to małe gówniuszczku z miejsce na 1 śrube przykręcane do ECI. Powiedzcie mi jeszcze gdzie w takim razie mieści się ten moduł zapłonu z Aukcji ??

Grzesik1

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Styczeń 2009, 17:26:57 »
Cytat: "Tajniaczek"
PT Power Transistor to nic innego jak to małe gówniuszczku z miejsce na 1 śrube przykręcane do ECI.


Nie, Moduł to to samo co PT i to samo co Power transistor :) Jest to ta kosteczka z napisem J121 z aukcji którą wskazałeś na allegro. I jest przykręcona do głowicy poprzez kolektor ssący między 2 a 3 wtryskiwaczem.

To małe coś na jeden przewód to nie mam pojęcia co to jest i za co odpowiada wiem, że kiedyś podczas pracy silnika to odłączyłem i silnik pracował normalnie :roll:
Gdzieś kiedyś słyszałem że to jakiś element od obrotomierza, w ponym kuzyna który obrotomierza nie miał tego dingsa też nie było, ale ile w tym prawdy tego nie wiem.


Na forum mitsumaniaków był kiedyś opis jak sprawdzić Power transistor, (nieszczęsny pt)

Tajniaczek

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Styczeń 2009, 18:44:22 »
Cytat: "grzesik1"
Moduł to to samo co PT i to samo co Power transistor Jest to ta kosteczka z napisem J121 z aukcji którą wskazałeś na allegro. I jest przykręcona do głowicy poprzez kolektor ssący między 2 a 3 wtryskiwaczem
Dzięki wielkie postram się to odnaleźć na forum MitsuManiaków może to znajde jak mi sie uda pochwale sie rezultatem :-D

Witam po krótszej przerwie Korzystając z Waszych rad drodzy koledzy <piwo> i porad z książki Krzysztofa Woszczyka "Hyundai Pony Excel budowa-eksploatacja-naprawa" za pomocą miernika sprawdzilismy czy Tranzystor Mocy działa. :idea: Poniżej opisze sposób sprawdzenia Tranzystora :arrow: (Podłączyc zacisk ujemny zasilania 3v do zacisku 2 z Tranzystora Mocy, a nastepnie sprawdzić, czy jest ciągłość pomiędzy zaciskiem 3 i zaciskiem 2 (jeśli zacisk 1 oraz zacisk + są podłączone i odłączone). schemat rozmieszczenia PINÓW <czytaj> [3 2 1]←kolejność pinów do 3 i 2 podłączamy miernik dodatkowo do 2 (-) a do 1 (+) Systemy elektryczne silnika lantra
Teraz czekam na częśći i mam nadzieje po wymianie będzie chodziło jak wcześniej <ok>

 :evil: Niestety po wymianie Tranzystora Mocy Poprawy brak auto odpaliło pochodziło 10 minut, zostało zgaszone potem znowusz odpaliło i zgasło potem załapywało i gasło, Iskra znowu zanikła ;( Za poradą Grzesik1 obserwowałem obrotomierz i raz wskazówka drgała a raz nie, tzn drgała przy 5 próbach a potem długo nie i tak na przemian <co?> czyli może być padnięty aparat zapłonowy :( a czas oczekiwania do elektro-mechanika to po 23 stycznia masakra.
 <pomocy> Czy za pomocą Miernika jestem w stanie zdiagnozować Aparat Zapłonowy ?? Proszę o Pomoc Taj

lucasmaster

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Styczeń 2009, 21:48:00 »
Witam.
Sprawdź czujnik położenia wału.

Pzdr
ŁK

Grzesik1

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Styczeń 2009, 21:59:56 »
Cytat: "lucasmaster"
Sprawdź czujnik położenia wału.


W tym modelu nie ma czujnika położenia wału, jest czujnik optyczny w aparacie zapłonowym.

Tajniaczek

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Styczeń 2009, 20:04:07 »
Witam właśnie się dowiedziałem się że przyczyną problemów z Lanterką jest padniety sterownik silnika (komputer) :evil: Z tego co orientuje się koszt Komputera to około 100-200zł jak coś wiecie na temat Komputera to prosze o info pozdrawiam Taj 8-)

Tajniaczek

  • Gość
Problem z Odpaleniem raz pali raz Nie
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Styczeń 2009, 23:12:21 »
:-D Lantra Naprawiona :mrgreen: Przyczyna Komputer :lol: 8-) Dziękuje wszystkim za pomoc - i cenne rady :!: Zamykam temat :!: