Piasek powoduje tarcie gdzie?
Parę dni temu rozebrałem wszystko i był brud na prowadnicach klocka, ale pod spodem nadal cienki film ze smaru a całość elegancko chodziła na wszystkie strony. Żeby doprowadzić prowadnice do metalicznego połysku wystarczyło je wytrzeć a nie szorować papierem ściernym tak jak to było kiedyś.
Jednym z podstawowych problemów z hamulcami w accencie jest dolna prowadnica zacisku, która nie posmarowana koroduje i blokuje cały zacisk do tego stopnia że żeby ją wyjąć to trzeba użyć palnika i młotka. Smarowana raz na rok wychodzi wypchnięta PALCAMI.
Nie komentuje jakości w warsztatach, ale nigdy nie dałem samochodu w takie miejsce gdzie się na akord robi. Mało tego nie słyszałem o takim systemie czasu pracy w warsztatach do tej pory, ale zapewne jeszcze nie jedno w życiu zobaczę.
Nie wiem skąd masz wiedzę na temat tego smaru na klockach bo w żadnej szkole tego nie uczą.
Nie polegam na szkole tylko na samodzielnym dążeniu do pogłębiania wiedzy w kategoriach które mnie interesują. Co ciekawe ja do tej pory nie spotkałem ludzi, którzy nie smarują hamulców w ogóle choć często używają do tego celu smaru miedziowego a nie dedykowanego hamulcowego.
Przy moim stylu jazdy klocki starczają mi na jakieś 10 do 15 tys km.