Forum > Matrix / ix20
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
Magnusus:
Hmm, ja też choć nie jestem fachowcem uważam że to łożysko sprzęgła, widocznie do montażu idą jakieś wadliwe. Podglądałem inne fora, czytałem podobne posty i wszystko na to wskazuje, ponieważ podobne problemy są opisywane i znikają po wymianie łożyska . Nawet mój sąsiad, który jeździ samochodem marki skoda octavia miał ostatnio taki sam problem, który znikł po wymianie wadliwego łożyska. Ponieważ samochód jest młody (2012), będę się upierał co do wymiany całego sprzęgła. To będzie bardziej bezpieczne biorąc pod uwagę beznadziejne serwisy, będzie im łatwiej wymienić całość i czegoś nie popsuć. Najgorsze jest to, że nie mogę im tego rzężenia od ręki zademonstrować :cry: Pojawia się wszędzie, tylko nie podczas wizyty w serwisie. Co do powszechnego występowania problemu, serwisanci śmieją się, jak im wspominam, że jest widoczny i opisany na forum. Jak słyszę tekst kierownika serwisu "wie Pan, ludzie różne rzeczy wypisują na forach....", ręce mi wtedy opadają.
sense:
A przy łożysku efekt nie byłby odwrotny, tzn. rzęziłoby przy wciśniętym sprzęgle?
Moim zdaniem to jednak skrzynia. Wystarczy bez wciskania sprzęgła, stojąc na luzie, lekko dopchnąć lewarek skrzyni w stronę 3-go biegu i hałas ustaje.
kri$:
--- Cytat: "sense" ---A przy łożysku efekt nie byłby odwrotny, tzn. rzęziłoby przy wciśniętym sprzęgle?
Moim zdaniem to jednak skrzynia. Wystarczy bez wciskania sprzęgła, stojąc na luzie, lekko dopchnąć lewarek skrzyni w stronę 3-go biegu i hałas ustaje.
--- Koniec cytatu ---
Bo to podobny efekt jak wciśniecie sprzęgła. Na dobrą sprawę co może hałasować, jak w skrzyni tylko są zębatki (dodatkowo wytłumione olejem). Wygląda na wadliwy docisk sprzęgła (najbardziej skomplikowany element w skrzyni). Ja w swoim mam ponad 24.000 i cisza, żadnego dźwięku. Rzężenie miałem w 126p, gdy docisk się zużywał.
ParadoxalShadow:
Witam.
W moim i30 takie zgrzyty pojawiły się już po 1400 km. Obecnie przejechane mam 15800 i nadal występują. A miałem wymieniane:
1. Przebieg ~5000 km - komplet sprzęgła (łącznie z łożyskiem)
- nic nie pomogło
2. Przebieg ~7500 km - ponownie kpl sprzęgła + wszytskie łożyska w skrzyni + nowy olej
- pomogło na 12 miesięcy, zgrzyty były wówczas słyszalne tylko na biegu jałowym na wysokich obrotach, potem znikały i same od siebie się nie pojawiały
Obecnie zgrzyty znowu się nasilają.
Poniżej mój filmik:
//www.youtube.com/watch?v=sqcYZpdmqr4
Wadliwy jest moim zdaniem jest jeden z elementów skrzyni biegów i powinni nam ją wszystkim wymienić CAŁĄ na zupełnie nową w ramach gwarancji, bo naprawy nic nie dają. Identyczne rzężenie miał też jedn z użytkowników ix35 z tego forum.
Obecnie zgłosiłem sprawę do centrali HMP i mają się ze mną kontaktować z jednego z serwisów.
Zachęcam do wejścia na facebook, na oficjalny profil HMP, gdzie wysłałem odpowiedniego posta. Możecie się tam również dopisać i potwierdzić występowanie problemu w Waszych autach aby uzmysłowić, że problem jest szerszy i nie dotyczy tylko jednego auta. Posta zamieściłem pod własnym nazwiskiem - Marcin Sroka.
.
https://www.facebook.com/HyundaiPolska
Pzdr.
Złośnik:
To nie ma znaczenia czy to łożysko czy nie łożysko. Odpowiedziałeś sobie na pytanie - dźwięk zanika przy wciskaniu sprzęgła. Trzeba tam zaglądnąć - czyli odłączyć skrzynię. Winne może być łożysko, może docisk ale na 90% łożysko, z tymże jeśli to jedno lub drugie opłaca się wymieniać tylko komplet. Jeśli masz auto na gwarancji jeszcze to niech to wymieniają - ale sprzęgło chyba nie podlega gwarancji jako element eksploatacyjny. W każdym razie na pewno komplet.
Gdyby nie wskazówka, ze podczas wciskania sprzęgła objaw zanika to stawiałbym na osprzęt rozrządu, napinacz paska osprzętu. Występują takie objawy.
Nawigacja
[#] Następna strona