Autor Wątek: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła  (Przeczytany 75126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tictac1986

  • Gość
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #45 dnia: 02 Czerwiec 2016, 21:29:26 »
Trochę odkopię temat...
Od jakiegoś czasu słyszę nasilający się z dnia na dzień dźwięk jak by pracował jeszcze jeden silnik...głównie na pierwszym i drugim biegu. Taki rytmiczny warkot, metaliczny, z okolic silnika.
Na postoju też słychać coś nietypowego, co cichnie, jak wdepnę sprzęgło.
Przy zmianie biegów czasem szarpie, jak bym po raz pierwszy prowadził auto, ale nie zawsze.
Jeśli chodzi o ślizganie, to może ze dwa razy na dzień coś tego typu się pojawi, ale nie mam sam pewności, bo w żadnym z aut nie spotkałem się z takim zjawiskiem, więc nie do końca wiem czy dobrze diagnozuję objaw.
Moc jest średnia, czasem trochę późno się "zbiera"....
I teraz moje pytanie odnośnie diagnozy...to może być sprzęgło?

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #46 dnia: 03 Czerwiec 2016, 09:37:59 »
Co do ślizgania - prosty test. Odpalasz silnik, zapinasz piąty bieg i puszczasz sprzęgło pomału. Jeżeli auto zgaśnie - raczej się nie ślizga, jeżeli sprzęgło odpuścisz i nie zgaśnie, to sprzęgło do wymiany. Pomocny jest tu też krawężnik lub hamulec ręczny - tj. opierasz auto o wysoki krawężnik lub zaciągasz ręczny - tak, żeby auto na tej piątce nie ruszyło, tylko albo zgasło, albo "przełamało" sprzęgło.

Jeśli chodzi o ten dźwięk ustępujący przy wciśnięciu pedału sprzęgła - łożysko oporowe się odzywa. Tak, czy inaczej - sądzę, że czeka Cię zaglądnięcie do sprzęgła i może lepiej zrobić to wcześniej, niż za późno (gdy np. auto stanie na drodze i odmówi dalszej współpracy).

tictac1986

  • Gość
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #47 dnia: 03 Czerwiec 2016, 20:45:14 »
Dziś byłem na diagnozie i okazało się, że dźwięk dochodzi z okolic dyferencjału...most przedni jest dobrze spocony...a prawa półoś ma luz...obawiam się, że to gorszy temat niż sprzęgło :(

tictac1986

  • Gość
[Santa Fe SM] Skrzynia, sprzęgło, koło dwumasowe....
« Odpowiedź #48 dnia: 24 Czerwiec 2016, 21:14:13 »
Witam,
od kilku tygodnia borykałem się z warkotem dochodzącym z okolic silnika. Wspomniany dźwięk nasilał się  biegiem czasu i słyszalny był głównie podczas przyśpieszania na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Warsztat zdiagnozował skrzynię, ale jako, że operacja kosztowna-zalecili jeździć "aż się posypie". Niestety jak wspomniałem, dźwięk nasilał się i nie chciałem zostać gdzieś unieruchomiony, zważywszy na to, że wyjazd urlopowy tuż tuż. Oddałem auto do naprawy.
Po rozebraniu okazało się, że większość łożysk jest do wymiany, jest kłopot z trybami, jakimiś tulejkami, ale co najgorsze, sprzęgło ma luzy i z racji posiadania wszystkiego na wierzchu radzą wymieniać. Niestety koło dwumasowe jest również.
Sumując awarie/problemy napotkane po rozebraniu:
-skrzynia - prawie całość do regeneracji
-sprzęgło
-koło dwumasowe.....
Powiedźcie mi proszę teraz czy rachunek 5 000 zł za taki serwis jest ok?

santa claus

  • Gość
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #49 dnia: 25 Czerwiec 2016, 06:59:19 »
Ja podobną kwotę dałem tylko za sprzęgło i dwumasę...tylko, że mam młodsze auto i ceny na części są większe z tego co się orientowałem.

tictac1986

  • Gość
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Czerwiec 2016, 08:47:22 »
Auto odebrałem, rachunek wyszedł 5 000 zł. Wymienione łożyska skrzyni, uszczelniacze z obu stron, sprzęgło komplet z dwumasą, olej i inne drobiazgi, które wyszły po otwarciu. Efekt taki, że biegi wchodzą jak w nowym aucie :):):) aż miło...

Offline jasienieznam

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #51 dnia: 04 Styczeń 2017, 15:15:29 »
odświeżam temat .
Może na początek VIN: KMHSC81BP2U291668
czy santek ma dwumasę>?? jeśli tak to czy można zmienic na zwykłe?? czy lepiej oddać do regeneracji, kupiłem auto ze świadomością uszkodzonego sprzęgła, handlarz spuscił na sprzęgło.
Będę dozgonnie wdzięczny za odpowiedzi:) pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #52 dnia: 04 Styczeń 2017, 22:53:21 »
Od 08.2000 do 07.2003 było montowane koło zamachowe dwu-masowe 23260-38220.

Od 07.2003 do 12.2005 montowano koło sztywne 23210-38011, OC0511H

W wypadku montażu koła sztywnego trzeba zmienić śruby mocujące sztuk 7 na 23311-23000.

Sprzęgło do koła sztywnego:

Tarcza 41100-3A150

Docisk 41300-39150

Łożysko wyciskowe 41421-39000

Wysprzęglik 41710-39001

Pompa sprzęgła 41610-26000

Tutaj jest komplet ze sprzęgłem http://www.fox.rzeszow.pl/KOMPLETNE-SPRZEGLO-KOLO-ZAMACHOWE-TARCZA-DOCISK(4,251126,250755).aspx

Offline jasienieznam

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
« Odpowiedź #53 dnia: 16 Styczeń 2017, 16:48:23 »
kolego Kosmos, bardzo dziękuję za rady, i ze zawsze można na ciebie liczyć, sprzęglo dzis załozone, :) sruby pasowały pd starego, poprosze na priv Twoj adres na który chciałbym wysłać podziękowanie własnej roboty:) pozdrawiam , Tomek:)

[ Dodano: 2017-01-21, 16:15 ]
sprzeglo wymienione, teraz chodzi jak ta lala.
ale problem ktory myslalem ze przestanie wystepowac po zmianie sprzegla i dwumasy pozostal
polega on na tym ze samochod od 4 do 5 biegu przy obrotach powyzej 2000  i dalej traci moc dociskanie gazu do dechy nie daje nic, samochod wchodzi w dziwne wibracje ciezko go rozpedzic do ponad 110km/h, w sumie nie przeszkadzaloby mi to jakos mocno bo w wiekszosci jezdze po lasach i kniejach, ale przy jezdzie po ulicy jednak boli, kiedy jest na 4-5 biegu i ciagnie w pewnym momencie nastepuje jakby pukniecie i juz nie ciganie a nawet predkosc spada, po sciagnieciu nogi z gazu i depnieciu znow, jakby znow ma moc ale po kilku sekundach to samo.
przelecialem wiekszosc tematow i wypisalem sobie kilka prawdopodobnych usterek

-lozysko podpory walka
-zawor EGR
-przytkany katalizator

nadmienie jeszcze ze i przy gazie i paliwie problem wystepuje, nie pali sie zadna kontrolka z usterka, przy dodawaniu gazu slychac jaky nieszczelnosc wydechu,
mocniejszy szum jakby swist.
Panowie , jakies pomysly?

Offline thomas2135

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Problem
« Odpowiedź #54 dnia: 12 Kwiecień 2017, 22:42:56 »
Pech chciał, że padło mi sprzęgło w santku 2,4, które nie wskazywało, żeby było zużyte. Otóż zablokował się pedał sprzęgła, tj nie dało się go wcisnąć. Myślałem, że tam jest normalny docisk i zerwało widełki, bo wysprzęglik był wysunięty na maxa. Po 6 h udało się wyjąć sprzęgło. Tak jak myślałem cały docisk i tarcza(zestaw valeo) były prawie nowe. Pękł pierścień i łożysko wypadło z docisku. Łożysko było stare. Co za idiota wymyślił w tak dużym samochodzie sprzęgło o odwrotnym działaniu docisku??

Kupiłem zatem nowe sprzęgło Valeo i dopiero w domu połapałem się, że ma zwykłą tarczę sprzęgową. Ta którą wyjąłem ma tłumik drgań skrętnych. Czy na nowej tarczy samochód będzie bardziej szarpał przy ruszaniu? Stara tarcza jest 0,5 mm cieńsza od nowej. Nowa wygląda na delikatną. Teraz popatrzyłem to w sprzedaży są zwykłe i właśnie z tłumikiem drgań.

Przy okazji wymiana manszet na półosiach, podpory wału, uszczelnianie skrzyni, wymiana łącznika elastycznego tłumika oraz wymiana olejów.


Zabrałem się za montaż sprzegła. Próbowałem spasować docisk na kołkach ustalających na wszystkie sposoby i upa blada. Jeden pasuje a 2 pozostałym brakuje 2-3 mm. Przymierzyłem do starego i okazało się, że w nowym otwory są źle wywiercone i cały docisk jest mniejszy na średnicy ok 5 mm. Valeo made ik Korea i taki bubel? Jutro wymieniam, tylko nie wiem na co. Na sachsa podobno są reklamacje a Luk za drogi.