Autor Wątek: Kupno - TUCSON JM  (Przeczytany 176102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #135 dnia: 02 Marzec 2015, 16:00:36 »
Przecież widać to od razu, że poducha byla wywalona i mamy nową osłonę co odróżnia się kolorem i odstaje lekko. Do tego przebiegu 100tys a tu fotel skórzany wygląda na wiele więcej. Pewnie taki sam bezwypadek jakich pełno w Polsce.
Chyba lepiej poczekać i szukać może trafi się i w tuskolandii. Niemcy nie są głupi i dobrych samochodów nie sprzedają taniutko jak myślą wszyscy.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #136 dnia: 02 Marzec 2015, 19:51:42 »
Cytat: "robaszek127"
mamy nową osłonę co odróżnia się kolorem

Jak kiera obszyta skórą, to się od plastiku odróżnia, ale tutaj faktycznie może być coś od rzeczy

michumal

  • Gość
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #137 dnia: 03 Marzec 2015, 13:30:28 »
Cytat: "robaszek127"
Przecież widać to od razu, że poducha byla wywalona i mamy nową osłonę co odróżnia się kolorem i odstaje lekko. Do tego przebiegu 100tys a tu fotel skórzany wygląda na wiele więcej. Pewnie taki sam bezwypadek jakich pełno w Polsce.
Chyba lepiej poczekać i szukać może trafi się i w tuskolandii. Niemcy nie są głupi i dobrych samochodów nie sprzedają taniutko jak myślą wszyscy.


Ja nie twierdzę, że jest ok, siedzenie też mi się nie podoba, jak był walnięty, to bym to odkrył na miejscu. Nie wierzę w okazję w Polsce, skoro w Niemczech coraz trudniej o nią. Auto wcale nie jest tanie, po opłatach byłoby jednym z droższych w Polsce w tym wieku.
Znalazłem coś takiego, co Wy na to?
http://www.mobile.de/pl/marka/hyundai/model/tucson/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:asc,mke:hyundai,mdl:tucson,frn:2006-01,prx:6001,ful:petrol,cli:automatic_climatisation,exc:black/pg:vipcar/205020831.html

Offline leon35

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #138 dnia: 07 Kwiecień 2015, 09:01:20 »
Witam serdecznie. Jestem nowy na forum i rozglądam sie za Tucsonem w benzynie  2,0 4x4. Mam prośbę czy moze ktoś oglądał to autko z Myślenic

http://otomoto.pl/hyundai-tucson-2-0-16v-140-km-lpg-rok-gwarancji-4x4-C36517504.html

zloty

  • Gość
kilka pytań
« Odpowiedź #139 dnia: 17 Kwiecień 2015, 20:49:34 »
Witam.
Zamierzam kupić Tuscona z 2005 roku przebieg 200000 km 4wd skrzynia manualna 5 biegowa  i mam kilka pytań odnośnie tego samochodu.
1. Czy Tuscony z roku 2005 posiadają dwumasę
2. Czy Tuscony mają problemy z korozją.
3. Czy nie ma problemu z częściami zamiennymi.
4. Czy napędy są awaryjne.
Z góry dziękuje za pomoc bo trochę obawiam się o  koszty utrzymania w/w pojazdu.

Offline seboc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 142
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #140 dnia: 17 Kwiecień 2015, 21:35:37 »
Nie napisales czy benzynowy czy diesel.

Tucson benzynowy jest tanszy w utrzymaniu niz skoda fabia. Serwis jest tanszy, auto mniej awaryjne i ogolnie lepiej wykonane. Olej tez nie jest potrzebny zaden drogi (producent jedynie wskazuje klase jakosciowa, nie ma wlasnych norm jak VW).

Moj egzemplarz z 2008 (mam go od poczatku) stojacy pod chmurka 3 lata a potem na zadaszonym parkingu nie wykazuje zadnych oznak korozji.

Hujek da sie lubic  :-)

zloty

  • Gość
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #141 dnia: 17 Kwiecień 2015, 22:47:16 »
o przepraszam  diesel 113km

nikczemnik

  • Gość
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #142 dnia: 19 Kwiecień 2015, 16:27:24 »
Ja kupiłem jakieś dwa miesiące temu. Diesiel, 4WD, automat. Rudej nie widać a auto ma 10 lat. Silnik działa OK. Jedynym minusem jest wyciek z dyfra. Coś tam się dzieje złego i na razie trochę żałuję, że wziąłem 4WD bo mechanik policzył mi że wyjdzie sporo za naprawę. Na razie nie miałem okazji z tego napędu skorzystać, może kiedyś docenię i przestanę żałować tych dodatkowych wydatków:-). Jeśli chodzi o części zamienne to niektóre są dostępne tylko w ASO, ale to wyjątki.

zyio

  • Gość
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #143 dnia: 26 Kwiecień 2015, 18:50:22 »
Panowie da się kupić w Polsce, tylko trzeba przysiąść, bo dobre autko w ciągu 1-2 dni znika. Popyt przewyższa podaż (mam na myśli dobre egzemplarze) wielokrotnie. Sam ze dwa razy spóźniłem się do dealera i ktoś zwinął mi autko sprzed nosa. Prywatni też są ok, tylko trzeba odróżnić ich od handlarzy. W Niemczech trochę łatwiej znaleźć autko bo jest ich więcej i trzeba się pofatygować, a mało komu się chce cisnąć taki kawał, żeby pooglądać dokładnie.

Polecam ten program, w którym podaje się parametry szukanego samochodu i on pilnuje rodzimych serwisów sprzedażowych (zagranicznych też). Z mojego doświadczenia, promień poszukiwań lepiej ograniczyć do 50-75 km. I bardzo ważna jest pierwsza rozmowa, tutaj polecam poradniki dostępne na youtube, przy czym nie gramy cwaniaka i nie wbijamy szpil które wkur... drugą stronę bo wtedy nic Wam kolo nie powie...

Właśnie dzisiaj znalazłem mojego Tucsona  :mrgreen:  i obecnie uzupełniam wiedzę o oponach na przyszły sezon letni  :-P

Przy okazji, czy to prawda że krajówki z 2008 roku miały 12-letnią gwarancję na korozję.... czegoś tam (już zapomniałem czego)?

Offline bobek310

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 268
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #144 dnia: 30 Kwiecień 2015, 18:39:55 »
Cytat: "nikczemnik"
Ja kupiłem jakieś dwa miesiące temu. Diesiel, 4WD, automat. Rudej nie widać a auto ma 10 lat. Silnik działa OK. Jedynym minusem jest wyciek z dyfra. Coś tam się dzieje złego i na razie trochę żałuję, że wziąłem 4WD bo mechanik policzył mi że wyjdzie sporo za naprawę. Na razie nie miałem okazji z tego napędu skorzystać, może kiedyś docenię i przestanę żałować tych dodatkowych wydatków:-). Jeśli chodzi o części zamienne to niektóre są dostępne tylko w ASO, ale to wyjątki.


Teoretycznie mój ma ok 78 tys km, a zobacz co zlałem z tylnego mostu:

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5583

Offline bock_1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #145 dnia: 30 Maj 2015, 15:45:08 »
Witam.
Przedwczoraj zakupiłem Tuscona 2006 r . Trochę latek już ma ale ładnie wygląda. Auto jest już zarejestrowane i opłacone. tylko jeździć. Zamierzam zmienić cały rozrząd (w/g wskazania ma 107 000). Zamierzam także wymienić również olej tylko tak szczerze mówiąc nie wiem jaki wlać. Syntetyk, þół czy minerał? Co jeszcze warto przy nim wymienić? Czy trzeba i konserwować podwozie w Tusonie? Jakie są koszta takiej konserwacji? To na początek wszystko co mi przychodzi do głowy:) Dziękuję z góry wszystkim za odpowiedź. Pozdrawiam.

Yoyek

  • Gość
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #146 dnia: 02 Czerwiec 2015, 17:54:19 »
Cytat: "bock_1"
Co jeszcze warto przy nim wymienić? Jakie są koszta takiej konserwacji?

Niedawno zrobiłem serwis swojego Tucsona kupionego pod koniec zimy. Kazałem wymienić cały rozrząd z pompą wody, wszystkie oleje, w tym skrzyni biegów i w tylnym moście, oraz wszystkie filtry i kosztowało to razem 2000 zł. Na forum znajdziesz instrukcję w j. polskim, a tam są tabele specyfikujące co i po jakim przebiegu należy przejrzeć lub wymienić. Ja się nie rozdrabniałem, bo nie znam zbyt dokładnie historii wcześniejszych wymian i chcę jeździć spokojnie.
Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #147 dnia: 02 Czerwiec 2015, 19:57:20 »
Bock_1 napisz na PW do Administratora o uzupełnienie profilu o dane nowego zakupu. Jak to zrobisz to będzie wiadomo jaki silnik i napęd posiada Twoje auto co zaowocuje poradamo co ewentualnie wymienić teraz nie wiadomo nic oprócz Tucson.

cosmos

  • Gość
TUCSON - kilka bardzo ważnych pytań przez ewent. kupnem
« Odpowiedź #148 dnia: 23 Czerwiec 2015, 16:11:53 »
Panie i Panowie,
jestem przed zakupem auta. Myślę nad kilkoma modelami, tylko diesel. Kwota ok. 25 000 zł. Poza Tucsonem myślę jeszcze nad:
* Suzuki Grand Vitara,
* Toyota Rav4.
* Audi A4 B6 TDI (jak nie wyjdzie z pozostałymi - silnik, który znam baaardzo dobrze)

Zjeżdżam w offroad, ale głębokie błoto omijam. Sporo z kobietą podróżujemy i potrzebujemy wygody w dłuższej trasie i większego prześwitu na lekkie drogi nieasfaltowe. Dlatego SUV, nie terenówka.

Do rzeczy. W aucie siedziałem, nawet fajnie, wysoko, widać maskę (coś extra!), wydaje się wygodne. Ale nie jestem w stanie wszystkiego sam sprawdzić i tu proszę Was o pomoc. Interesuje mnie wersja 2.0 140 KM diesel (ewent. diesel 112 KM, ale mało prawdopodobne).

1. Dostępność części. Nie chodzi o filtry czy hamulce, bo to nie problem! Chodzi o te ekploatacyjne, ale niewymieniane co rok/przegląd, ale w momencie jak się zepsują. Gdzieś w necie wyczytałem, że kierowca czekał ponad tydzień aż ASO sprowadzi "przełącznik kierunkowskazów". Jak to z tymi częściami jest?

2. Komfort w trasie. Pamiętajcie, szukam SUVa 4x4, a nie terenówki (prześwit!). Komfort, czyli m.in. trzy kwestie, dla mnie niezmiernie istotne: wyciszenie Tucsona, wybieranie dziur i wygoda w dłuższej trasie, np 1000 km (czyli np bolące plecy itp...)? Dla porównania aktualnie jeżdżę Seatem Toledo II (czyli LeonI) z dieslem 1.9 TDI i do północnych Włoch spokojnie na raz dojadę ;-).

3. Prędkość. Czy na długiej trasie da się przy tym silniku utrzymać prędkość przelotową 150 km/h. To diesel, więc nie chcę zamęczyć silnika trzymaniem go przez 1000 km pod czerwonym polem (chyba, że ten silnik to lubi ;-))

4. Przeklęty DPF. Wiadomo, w tygodniu dojazdy ok 10-12 km do pracy i z powrotem nie służą temu filterkowi. Czy istnieje możliwość (jak np. w grupie VAG) ewentualnego usunięcia/fizycznego wyłączenia DPFu i również wyłączenia go w programie po podpięciu kompa? Jeżeli tak to ile to może kosztować?

5. Interfejs diagnostyczny. Czy interfejs posiada tylko ASO, czy ewentualną diagnostykę może przeprowadzić prywatny warsztat (Warszawa)? Chodzi o typowe kwestie: czytanie błędów, kąt wtrysku, dawka paliwa, ładowanie turbiny, diagnoza przepływomierza (przyzwyczajenia z grupy VAG).

6. Jak to jest z wersjami nadwozia. Niektóre występują z plastikami w kolorze nadwozia (metalik), inne z plastikami w innym kolorze (zazwyczaj matowe, np zderzaki). Przyznam, że bardziej podoba mi się ta druga opcja, nadaje terenowego charakteru. Auto prawdopodobnie ok. 2005-2007 r. - wychodziły w obu wersjach, czy jest jakaś prawidłowość?

7. Wyprzedzanie (silnik 2.0 1140KM diesel). Czy na trasie da się jeszcze wyprzedzać przy prędkości np. 120 km/h? Jak jest z dynamiką w tym aucie (to w końcu ciężki kloc)

8. Zwiększenie mocy - chip. Czy ktoś w ogóle próbował zrobić chip tuning w tym silniku? Można chyba zainstalować box zwiększający osiągi? Jak to z tym jest?

Chyba na razie wszystko. Bardzo proszę o krytyczne podejście do swoich samochodów i obiektywizm w odpowiedziach, nic nie wiem na temat Tucsona, a mam jeszcze inne alternatywy i chcę dobrze wybrać. Zawsze mogę zrezygnować z prześwitu i chwycić A4 B6 TDI - tylko, że jak go kupię to pewnie trafię za kratki...

Liczę na waszą pomoc, pozdro!

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 872
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #149 dnia: 24 Czerwiec 2015, 14:45:06 »
cosmos, Silnik diesel'a - 140KM wszedł w 2006/2007 roku.
Dawno nie przeglądałem cen, ale wydaje mi się, że Twoja kwota jest za mała jak na ten silnik. Prędzej trafisz 112KM w tej cenie.

Ad 1. Części jak wszędzie, to co się "psuje" najczęściej jest dostępne w miarę szybko. Auto ma już trochę lat, więc zawsze zostaje rynek wtórny. Tutaj wybór jest większy...

Ad 2. Osobiście dobrze mi się nim jeździło.

Ad 3. Da się. Diesel 140KM ma 6-biegową skrzynie.

Ad 5. Klasyczne wyjście, może to zrobić każdy zakład który ma kabel i oprogramowanie.

Ad 6. Wychodziły 2 wersje (GL i GLS), Wydaje mi się, że to zależało od koloru jaki się wybierało, ale nie jestem pewien na 100%

Ad 8. Można, zarówno programowo, jak i doczepić BOX, dawało to jakieś 170-180KM