Autor Wątek: Kupno - TUCSON JM  (Przeczytany 176172 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cosmos

  • Gość
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #150 dnia: 27 Czerwiec 2015, 09:26:44 »
Hmmm,  sądząc po alledrogo to kwota wystatczająca, mogę ewentualnie trochę dołożyć.
Ktoś kto podróżuje Tucsonem moze sie jeszcze wypowiedzieć w powyższych kwestiach? Bardzo mi zależy na obiektywnych opiniach kilku jego użytkowników, pomoże mi to w wyborze.
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2015-07-10, 10:08 ]
Panie, Panowie,
czy ktoś odpowie mi uczciwie jak Tucsonem się jeździ na trasie?
Miasto pół biedy, ale komfort w trasie jest dla mnie istotny, m.in.:
* wybieranie dziur,
* wyciszenie przy 140 km/h
* dynamika jazdy (łatwość wyprzedzania).

Już nawet jestem w stanie zaakceptować te 10l-11l spalania (diesel oczywiście) w mieście i na trasie, ale potrzebuję odpowiedzi na nurtujące mnie pytania...

Pls help, ale obiektywnie ;-)

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #151 dnia: 11 Lipiec 2015, 16:20:15 »
Cześć,

Planuję zakup Hyundaia Tucsona 2.0 crdi 140KM 6-biegów. Bardzo proszę użytkowników o rady na temat tej wersji.

Najczęstsze usterki, poważninejsze naprawy jakie was spotkały??

Jak ze spalaniem?

Czy DPF jest  awaryjny? Jak go traktować, zeby się nie popsuł?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Jaka jest różnica pomiędzy wersją 5-biegową, a 6-biegową. Chodzi mi  o moc, ekonomię, awaryjność, jakie są wasze doświadczenia.


Dziś oglądałem kilka aut. Najbardziej spodobał mi się ten: http://allegro.pl/idealny-hyundai-tucson-2-0crdi-140km-6-bieg-skory-i5520417198.html
Bardzo mi się spodobał, co o nim uważacie, zwłaszcza tych bardziej doświadczonch proszę o info czy wszystko się zgadza ":)


Brak zmian w pojemniku chłodnicy zarówno na zgasoznym i odpalonym silniku
brak zmian pod korkiem oleju na zgasoznym silniku, na odpalonym z bagnetu i korka nic też nie dymi. Wydaje mi się, ze brak luzów na kołach etc... Ogólnie posprawdzałem z zaleceniami znajomego i jakichś instruckji z sieci"jak kupować diesla" nieprawidłowosci nie było. Tylko kilka wgniotek i przetarć na karoserii oraz dwa uszczęrbki w szybie.

Jak będę miał więcej pytań dopiszę :)[/quote]

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #152 dnia: 11 Lipiec 2015, 16:22:37 »
Cena podejrzanie niska... Zastanów się za ile kupił auto handlarz i czy za te kwotę udało by się kupic cos co oferuje...

Offline FREESTYLER16

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #153 dnia: 12 Lipiec 2015, 15:46:55 »
nie kupuj niczego z Belgii- to jak kupować samochód z Włoch.. kupujesz kota w worku; może i wygląda super, ale to nie będzie dobry samochód..

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #154 dnia: 13 Lipiec 2015, 10:19:55 »
Na co w takim razie zwracać uwagę szczególną przy oglądaniu Tucsona, zeby nie kupić kota w worku?

Iktorn

  • Gość
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #155 dnia: 13 Lipiec 2015, 11:45:57 »
Pierwsze to zweryfikować przebieg.
1) Tel. do ASO, które wykonywało przeglądy
2) Dla aut z Belgii
Cytuj
Teraz samochody z Belgii. Tutaj jest juz wiecej zachodu i wymagana jest wieksza ilosc informacji. W Belgii jest system dzialajacy rowniez na zasadzie wpisu podczas przegladow, z tym ze dodatkowo wpisy dokonywac moga warsztaty mechaniczne (ASO i inne).
By dowiedziec sie o autentycznosci przebiegu musimy miec do auta Car-Pass i uwierzcie mi, wielu sprowadzajacych nie daje do kompletu dokumentow wlasnie Car-Pass (co moze nas troche zaniepokoic). Niekiedy jest to przeoczenie, gdyz dokument z ostatniego przegladu rowniez podaje przebieg i nie zwracaja uwagi na Car-Pass.
To to jest Car-Pass - jest to dokument stwierdzajacy przebiegi auta w jego calej eksploatacji, przegladow, serwisow itd. Sa tam podstawowe informacje jak: przebieg, data, gdzie byl dokonany wpis, przez kogo wpis.
Strona dzieki ktorej to sprawdzimy:
https://professionals.car-pass.be/verify/?request_locale=fr
By sprawdzic samochod, musimy miec kartke A4 wlasnie Car-Pass, gdyz by zwersyfikowac dany pojazd wymagane sa nr. Car-Pass, data, ostatnie km, data ostatniego wpisu, bez tego auta nie sprawdzimy dokladnie. Jezeli bedziemy miec dokument i wpiszemy na ta strone dowiemy sie wszystkiego o aucie (cos ala Audi/VW - posiadaja), naprawy, przeglady itd.


Po drugie to jak już była mowa, zbyt niska cena i to zdecydowanie.
Np. na http://www.mobile.de/ ceny są od 20 do prawie 50 tyś. zł.
http://www.ooyyo.com/belgia - od 4 do 12 tyś. Euro
A gdzie zarobek sprzedawcy ??

Co do aut z Włoch to oni uważają, że auto to narzędzie pracy i czy jest porysowany czy nie to mają to w pompie. Tylko u nas auto ma świecić, co już przy paroletnim aucie ciężko (jakość lakierów, kamienie na drodze, szkody parkingowe, itp).

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #156 dnia: 13 Lipiec 2015, 15:08:43 »
W jakim przedziale cenowym, waszym zdnaiem,  powinien się w takim razie znajdować TUCSON, którego mógłbym być "pewniejszy"?

Zależy mi na TUCSON 2.0 CRDi 140KM 6-biegowa skrzynia, 4x4 fajnie byłoby mieć, ale świat się nie załamie jak będzie 2WD. Rocznik nie musi być 2007, może być starszy. Głównie zalezy mi na silniku.

Jeżeli chodzi o jakieś przetarcia i drobne uszkodzenia, to jestem realistą. Uważam, że auto jest od jeżdżenia, wiec przetarcia, rysy na lakierze nie przeszkadzają mi, sa raczej powodem do negocjacji ceny. Jeżeli auto jest po stłuczce, ale nie są naruszone podłużnice i geometria ani nie były wymieniane większe elementy, to nie jest to dla mnie problem. Auto ma być sprawne i bezpieczne, wygląd to dodatkowy atut.

Czy około 25 tys zł wystarczy?

Offline FREESTYLER16

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #157 dnia: 13 Lipiec 2015, 17:13:11 »
Może coś takiego?
Silnik pasuje, 4x4, wygląda ok , z Polski! niski przebieg, klima-  cena trochę wysoka, ale jest pewność, że nie będzie komplikacji..  tylko nie ma skóry - nie wiem czy zależy Ci na takim dodatku?

http://otomoto.pl/oferta/hyundai-tucson-4x4-salon-polska-bezwypadkowy-ID6y7zYh.html#0954fd06b8

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #158 dnia: 13 Lipiec 2015, 17:30:26 »
Autko fajne. Skóra nie jest też konieczna, raczej mile widziana :) Tak jak mówię, rocznik tez nie jestbardzo istotny może być i 2005 jeżeli auto  będzie sprawne i dobre :)

Jedne co to trochę daleko. Jestem z Gdańska i założyłem sobie, że pojade 150km od Gdańska po auto, no ewentualnie jeżeli byłoby warto to 200km. Jedynym wyjątkiem byłyby okolice trasy Gdańsk- Białystok, bo tam często jeżdżę.

[ Dodano: 2015-07-13, 17:40 ]
Jeszcze przeglądając. Co uważacie o czymś takim kjak te poniżej? Może w najbliższy  weekend wyskoczyłby i któreś obejrzał.

http://moto.gratka.pl/tresc/hyundai-tucson-wersja-biznesowa-gwarancja-18032617.html#12f185316241ec3f,1


http://moto.gratka.pl/tresc/hyundai-tucson-2-0crdi-140km-4x4-skory-18345441.html#12f185316241ec3f,1

http://moto.gratka.pl/tresc/hyundai-tucson-jasny-srodek-100-oryginal-16312962.html#12f185316241ec3f,1

http://moto.gratka.pl/tresc/hyundai-tucson-ksiazka-serwisowa-4-wd-lock-18820775.html#12f185316241ec3f,1

Offline FREESTYLER16

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #159 dnia: 13 Lipiec 2015, 17:53:26 »
Trochę wysokie przebiegi, Ja tam wolę się trzymać przed 200 000 km , ten pierwszy najładniejszy- ale ten silnik- tak czysty jak z taśmy montażowej.. ale to chyba uroki każdego komisu. Wraz z opłatami to jakieś 25tys. Warto zapytać o VIN.   Ja swój szukałem ponad rok, sprawdzałem dosłownie wszystko co się dało, począwszy od właściciela.. Trudny wybór- ja się raz przejechałem na sprowadzonym samochodzie i jestem już uprzedzony co do takich pojazdów..

bo te 240tys  przebiegu to sporo jak na 9 lat.. a potem będzie problem ze sprzedaniem takiego autka, gdy przebieg będzie sięgał już 300tys..

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #160 dnia: 13 Lipiec 2015, 18:47:44 »
wydaje mi się, ze ten silnik to kwestia obróbki zdjęcia. no  ale zobacze moze weekend to sie dowiem.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 872
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #161 dnia: 13 Lipiec 2015, 20:58:05 »
Cytat: "FREESTYLER16"
Może coś takiego?

Tylko to jest beznzyna, a z tego co czytałem, to Stachhu, szuka CRDi

Jeśli chcesz 140km, to musisz szukać po 2006 roku. Pierwsze miały 083kW i pięciobiegową skrzynie.

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #162 dnia: 14 Lipiec 2015, 16:48:21 »
Cytat: "Brt"
Jeśli chcesz 140km, to musisz szukać po 2006 roku. Pierwsze miały 083kW i pięciobiegową skrzynie.


Z 2006 włącznie z tego co widzę?

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 872
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #163 dnia: 14 Lipiec 2015, 21:57:11 »
2006 był rokiem przejściowym, taki "mini lifting"
Mogą się trafić zarówno wersje słabsze jak i mocniejsze. Też kwestia jak podawany jest rocznik, wg VIN czy np. pierwszej rejestracji...

Offline bobek310

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 268
Kupno - TUCSON JM
« Odpowiedź #164 dnia: 30 Lipiec 2015, 22:55:28 »
Cytat: "Stachhu"
Cześć,

Planuję zakup Hyundaia Tucsona 2.0 crdi 140KM 6-biegów. Bardzo proszę użytkowników o rady na temat tej wersji.

Najczęstsze usterki, poważninejsze naprawy jakie was spotkały??

Jak ze spalaniem?

Czy DPF jest  awaryjny? Jak go traktować, zeby się nie popsuł?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Jaka jest różnica pomiędzy wersją 5-biegową, a 6-biegową. Chodzi mi  o moc, ekonomię, awaryjność, jakie są wasze doświadczenia.
[/quote]

Mam właśnie tę wersję z rocznika 2008.

Z poważniejszych napraw to mnie spotkały: wymiana rozrządu, podzespołów gumowych w zawieszeniu. Pozostałe rzeczy to standard: klocki hamulcowe, olej (polecam w szczególności wymianę oleju w tylnym moście).

Spalanie w dużej mierze zależy od nogi, sytuacji na drodze, pogody, nawierzchni itd. Parę dni temu zrobiłem trasę i średnia spalania wyszła mi 5,4 litra/100km przy prędkości poza miejscowościami ok 100 km/h. Droga była pusta. Dodam, że niedawno zmieniłem filtr paliwa i nie wynikało to z komputera, tylko tankowanie do pełna - trasa - tankowanie do pełna. Parę dni wcześniej zrobiłem podobną trasę i średnia wyszła prawie 7 l/100km - na trasie było sporo TIR`ów. Spalanie w mieście też jest bardzo zróżnicowane: inne będzie w dużym mieście, gdzie dojazd będzie wynosił ponad 10 km, a inny w małym. U mnie przy jeździe po mieście typu: odpalenie - jazda ok 3 km - zgaszenie; po kilku godzinach (jak ostygnie) to samo = wynosi ok 12 l/100km.

Ja nie miałem żadnego problemu z DPF (odpukać w niemalowane). Po poczytaniu w internecie staram sie co najmniej raz w miesiącu zrobić trasę typu 100-200 km i trochę przegonić furkę (wypalić DPF).

Przy zakupie ja polecam:
- ogólny przegląd auta + porównanie numerów z auta z dokumentami
-  wykonanie pełnego przeglądu na stacji diagnostycznej z wbiciem do dowodu rejestracyjnego (u mnie były wybite końcówki gumowe zawieszenia - ale przeszły przegląd, ponieważ poprzedni właściciel napompował do opon 3 atm)
- sprawdzenie auta na Policji

Jeżdżę tylko wersją 6-biegową. Moim zdaniem jest niezła, ponieważ przy ok. 3000 obr/min można jechać z prędkością ok 140 km/h. Jest to wersja ekonomiczniejsza. Skrzynie 5-biegowe były montowane w benzynowcach i chyba w słabszych wersjach diesla (83 kW).