Autor Wątek: Katalizator do Accenta II  (Przeczytany 7915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Styczeń 2009, 19:49:09 »
Vex, ??????

Vex

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Styczeń 2009, 20:13:13 »
2.5 cala to mozesz dac, ale przykladowo dla 1.8 200km :)

Kris_DG

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Styczeń 2009, 20:23:29 »
Cytat: "Erebus"
Jeśli chodzi o el-tec to już wszystko wiem.
Przerobienie wydechu tak żeby katalizator nie był już potrzebny 550 zł .


A mówili Ci moze jak to zrobią?
Zainteresowało mnie to z uwagi na 2 sondy lambda.
A czy po takiej zmianie przeglady trzeba opłacac dodatkowo hehe ?

Erebus

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Styczeń 2009, 21:06:24 »
Jak rozmawiałem z tym gościem z e-tec a ( Wojciechem Lutomskim ) Powiedział mi, że podstawą w układzie wydechowym w accencie jest wywalenie katalizatora bo strasznie muli silnik .
Tu wycinek z rozmowy :


"Paweł 13:53:53
i czyli brak katalizatora da mi jakieś plusy ??
 Paweł 13:54:16
bo słyszałem że podniesie mi się moment obrotowy i podobno samochód ma więcej ducha
 E;-tec 13:57:18
oj ak, taki stojący katalizator zaraz za silnikiem na krótkim kolektorze to porażka dla osiągów auta "

Generalnie w czasie rozmowy Pan Wojtek przekonywał mnie, że jeśli chcę poczuć jakąkolwiek różnicę w osiągach to lepiej jest pozbyć się katalizatora.

Jeśli chodzi o te 2,5 cala to lepiej jest to chyba wyliczyć:

Wzór na optymalną średnicę pojedynczej rury wydechowej jednego cylindra

D=2*(i*((H-(R-r))^2+(R-r)^2)^0,5*(R+r))^0,5 ( mm )




gdzie

D = średnica wewnętrzna rury w mm
R = promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym w mm
r = promień wewnętrznej przylgni zaworowej zaworu ssącego w mm
H = maksymalny wznios zaworu w mm
i = ilość zaworów ssących w cylindrze


Pozdrawiam ( nawiasem to 1.8 i 200 km to też profesjonalne wyjaśnienie )

kml

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Styczeń 2009, 21:12:13 »
Kris_DG, szczerze wątpie zeby bez kata auto spełniało Euro 3

Cytuj
oj ak, taki stojący katalizator zaraz za silnikiem na krótkim kolektorze to porażka dla osiągów auta


A moze dzieki temu jest to euro 3?

e-gen

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #35 dnia: 07 Styczeń 2009, 21:12:32 »
za chwilę wątek powędruje do działu t(fu)juning <lol2>

e-gen

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #36 dnia: 07 Styczeń 2009, 21:15:42 »
Cytat: "kml"
A moze dzieki temu jest to euro 3?

na zdrowy rozum takie umiejscowienie kata może mieć parę zalet:
- nie zapali się trawa ]:->
- szybciej silnik/chłodnica łapie temp. i dłużej ją trzyma
- niższe ryzyko uszkodzenia mechanicznego lub termicznego po wjechaniu w głęboką kałużę
- lepszy dostęp serwisowy
tak sobie myślę :roll:

Erebus

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #37 dnia: 07 Styczeń 2009, 21:28:29 »
kml, zapytał o podniesienie mocy wydechem więc piszę o tym co mi fachowiec powiedział ;-) A to że z normą euro 3 można się przy takim rozwiązaniu pożegnać to raczej nie musimy dyskutować :>

kml

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #38 dnia: 07 Styczeń 2009, 21:50:00 »
Cytat: "e-gen"

na zdrowy rozum takie umiejscowienie kata może mieć parę zalet:
- nie zapali się trawa ]:->
- szybciej silnik/chłodnica łapie temp. i dłużej ją trzyma
- niższe ryzyko uszkodzenia mechanicznego lub termicznego po wjechaniu w głęboką kałużę
- lepszy dostęp serwisowy
tak sobie myślę :roll:


Uwazam, ze słusznie. Najbardziej mi się podoba kwestia osłonięcia kata od mechanicznych uszkodzeń - w leonie firmowym tak było, że kat dostał strzała i było po zabawie. Zamiennik kosztował 1800 PLN ( ASO) i skonał przed upływem gwarancji ( 2 lata ) więc te 1200 z elteca jest niezłą ceną ( relatywnie )

Poza tym, nawet po wycięciu kata to i tak bym sie cudów nie spodziewał ;]

Erebus

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Styczeń 2009, 22:00:10 »
Cytat: "Kris_DG"
-A mówili Ci moze jak to zrobią?
Zainteresowało mnie to z uwagi na 2 sondy lambda.
A czy po takiej zmianie przeglady trzeba opłacac dodatkowo hehe ?



"....Jeśli chce Pan się pozbyć tego katalizatora - musimy wtedy wyjąć kolektor wydechowy, na którym jest umieszczony ten katalizator, zrobić przejściówkę do rurki, w miejscu katalizatora zrobić rurkę, a ewentualnie strumienice umieścić w pierwszym wolnym miejscu już pod samochodem (najprawdopodobniej w miejscu środkowego tłumika za złączem elastycznym).
Z sygnałem drugiej sondy a właściwie jego oszukaniem możemy sobie jakoś mechanicznie poradzić, także błędów też być nie powinno.
Cena takiej usługi to około 550 zł..."

kml

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Styczeń 2009, 22:11:27 »
Cytuj

"....Jeśli chce Pan się pozbyć tego katalizatora - musimy wtedy wyjąć kolektor wydechowy, na którym jest umieszczony ten katalizator, zrobić przejściówkę do rurki, w miejscu katalizatora zrobić rurkę, a ewentualnie strumienice umieścić w pierwszym wolnym miejscu już pod samochodem (najprawdopodobniej w miejscu środkowego tłumika za złączem elastycznym).
Z sygnałem drugiej sondy a właściwie jego oszukaniem możemy sobie jakoś mechanicznie poradzić, także błędów też być nie powinno.
Cena takiej usługi to około 550 zł..."


Jak znam accenta to na pewno "nie będzie" błędów <rotfl>

Vex

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Styczeń 2009, 22:47:59 »
Cytat: "Erebus"


nawiasem to 1.8 i 200 km to też profesjonalne wyjaśnienie


To nie wyjasnienie, tylko przyklad.

Cytuj
sygnałem drugiej sondy a właściwie jego oszukaniem możemy sobie jakoś mechanicznie poradzić


Bardzo przekonowujace. Jakos czyli jak oszukuje sie elektryke ?

Erebus

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #42 dnia: 07 Styczeń 2009, 23:18:57 »
Podejrzewam, że jako mechanik nie powie mi dokładnie jak to zrobić bo istniało by prawdopodobieństwo, że zrobię to sobie sam ]:->
Ale też się tym zainteresowałem i z tego co doczytałem to korzysta się z tzw. emulatorów.
Takie są też stosowane przy instalacji LPG.
Nie znam szczegółów jak one działają ale tyle udało mi się wykopać na różnych forach.
El-tec to porządna firma z tego co wiem to obsługują też VTG więc nie jest to żadna firma kogucik. Więc jeśli powiedział, że potrafi oszukać tą sondę to ja mu w to wierzę.

Vex

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #43 dnia: 07 Styczeń 2009, 23:25:55 »
Znam firme. Czasem tylko ludzie sie zala na kiepskie wyciszenie tlumikow koncowych. Z kolei tez czasem kilka tysiecy na dolot i wydech a roznica w mocy jak przy przerobkach wlasnych, no ale nie teraz to ocenaic.

Mnie zdziwilo "oszukac mechanicznie" emulator to chyba nie mechanicznie, bo niby jak dziala ? Swoja droga jakies rureczki druciartwem podchodzi. Nowy kolektor powinien byc.

Erebus

  • Gość
Katalizator do Accenta II
« Odpowiedź #44 dnia: 07 Styczeń 2009, 23:56:10 »
Masz w zupełności rację. Emulator to bardziej elektronika niż mechanika. Ale nie jestem specem i nie chce się kategorycznie wypowiadać. Ja tylko mówię, że to porządna firma i Człowiek zakładam , że jest profesjonalistą więc raczej wie co mówi ( taką mam przynajmniej nadzieję).
Więc zakładam, że to co mi zaproponował to profesjonalna przeróbka.
Ja z ich usług i tak nie skorzystam bo jak pisałem z Gliwic do Piastowa to ja mam ciut za daleko.
Ale przynajmniej mam pogląd na sytuację.