Jak rozmawiałem z tym gościem z e-tec a ( Wojciechem Lutomskim ) Powiedział mi, że podstawą w układzie wydechowym w accencie jest wywalenie katalizatora bo strasznie muli silnik .
Tu wycinek z rozmowy :
"Paweł 13:53:53
i czyli brak katalizatora da mi jakieś plusy ??
Paweł 13:54:16
bo słyszałem że podniesie mi się moment obrotowy i podobno samochód ma więcej ducha
E;-tec 13:57:18
oj ak, taki stojący katalizator zaraz za silnikiem na krótkim kolektorze to porażka dla osiągów auta "
Generalnie w czasie rozmowy Pan Wojtek przekonywał mnie, że jeśli chcę poczuć jakąkolwiek różnicę w osiągach to lepiej jest pozbyć się katalizatora.
Jeśli chodzi o te 2,5 cala to lepiej jest to chyba wyliczyć:
Wzór na optymalną średnicę pojedynczej rury wydechowej jednego cylindra
D=2*(i*((H-(R-r))^2+(R-r)^2)^0,5*(R+r))^0,5 ( mm )
gdzie
D = średnica wewnętrzna rury w mm
R = promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym w mm
r = promień wewnętrznej przylgni zaworowej zaworu ssącego w mm
H = maksymalny wznios zaworu w mm
i = ilość zaworów ssących w cylindrze
Pozdrawiam ( nawiasem to 1.8 i 200 km to też profesjonalne wyjaśnienie )