Autor Wątek: Zejście do wolnych obrotów  (Przeczytany 4511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

thores

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« dnia: 11 Grudzień 2008, 21:37:33 »
Witam. Jestem chyba dość zadowolonym posiadaczem Accencika 1.3 pierwszej generacji. Ale nie obyło by się bez kilku wątpliwości.
Zauważyłem że gdy chcę się zatrzymać i hamuję (sprzęgiełko itd. ;)) to w momencie gdy na wciśniętym sprzęgle lub przy wrzuconym luzie obroty mają spaść do tzw. wolnych obrotów, to najpierw spadają gdzieś do okolic 450, tak że czasami czuć delikatne drgania, a następnie rosną do prawidłowej wartości (ok. 800). Dzieje się to tylko przy włączonych światłach - dodatkowo przy hamowaniu świecą się 'stopy'. Odrobinę bardziej odczuwalne jest to gdy pracuje wentylator na chłodnicy. W związku z tym mam pytanie, czy może to być wina padającego już akumulatora (45AH, jakaś nieznana mi firma, nie dający się już prawie wcale naładować) czy czegoś innego, lub czy jest to może normalny objaw? Dodam jeszcze, że alternator ładuje prawidłowym napięciem -nie wiem czy ma to tutaj jakieś znaczenie.

e-gen

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Grudzień 2008, 23:51:08 »
Samochód na gaz czy benzynę?

thores

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Grudzień 2008, 23:57:10 »
Benzyna.

Vex

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudzień 2008, 00:35:31 »
Opcji jest duzo poczawszy od silnika krokowego, na to bym stawial. Moze byc regulator napiecia. Akumulator duzo do gadania nie ma przy uruchomionym silniku.

BartBartez

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudzień 2008, 09:32:52 »
Zacznij od silniczka krokowego. W dziale FAQ jest opis jak go wyczyścić

thores

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Grudzień 2008, 10:20:48 »
Z tego co widzę to dość ryzykowna zabawa... Czy to nie jest dziwne że nie ma innych objawów typowych dla problemów z silniczkiem? Do tego dzieje się to tylko przy sporym poborze prądu.. Tak czy tak akumulator muszę wymienić bo za chwilę hultaja nie odpalę;) Jak wymienię to zacznę coś grzebać. Dzięki za odpowiedzi.

herzog

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Grudzień 2008, 13:29:41 »
witam, ja od tygodnia mam identyczny problem. Ngdy wczesniej tego nie bylo. Dodatkowo w tym samym momemcie wyjezdzilem paliwo do zera, a kontrolka rezerwy sie nie zapalila. Ktos pisal o podobnych problemach w innym temacie - ze te obroty to moze od pompy paliwa...

thores

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Grudzień 2008, 13:39:06 »
Wyciągnąłem silniczek (chyba to jest silniczek;) ) i będzie się pluskał w benzynie ekstrakcyjnej. Wygląda na konkretnie zasyfiony. Dam znać jakie efekty. Mam nadzieję że go już całkiem nie uziemię.. Co do pompy paliwa, to czy nie byłoby innych jeszcze objawów, w trakcie jazdy?

herzog

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Grudzień 2008, 13:55:00 »
inne objawy... np na 2ce po puszczeniu gazu zwalnia i szarpie wyraznie, ale jedzie (na pozostalych biegach podobnie). Jeszcze tydzien temu tak nie bylo.

thores

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Grudzień 2008, 14:05:02 »
U mnie nie zauważyłem niczego innego, więc póki co zgodnie z radami, płukanko silniczka.

BartBartez

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Grudzień 2008, 14:12:08 »
Cytat: "thores"
będzie się pluskał w benzynie ekstrakcyjne

Popluskaj go później jeszcze w jakimś WD40 lub czymś podobnym aby był trochę tłusty (sam wlot i wylot)

thores

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Grudzień 2008, 09:40:04 »
Czyszczenie silniczka niewiele dało. Jest chyba odrobinkę lepiej, ale to tak na granicy "wydaje mi się". Obroty po wrzuceniu luzu spadają do tej pierwszej kreski po zerze, następnie w ciągu sekundy wzrastają do ok. 600, a później bardzo wolno do ok. 750.
Jeśli chodzi o pompkę paliwa to raczej chyba można wykluczyć, gdyż nie ma żadnych innych objawów.
Może to być jakimś cudem wina trochę za nisko ustawionych wolnych obrotów? Bo te około 800 to chyba takie zupełne minimum (?). Jakieś pomysły jeszcze?

thores

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Grudzień 2008, 12:08:57 »
Przeczyściłem przepustnice i trochę się poprawiło. Jednak obroty są raczej za nisko ustawione. Jest gdzieś może opis ich ustawiania?

Vex

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Grudzień 2008, 13:39:36 »
A silniczek krokowy nie jest sterowany prundem ? Jesli tak to czesc do wymiany.

thores

  • Gość
Zejście do wolnych obrotów
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Grudzień 2008, 14:13:24 »
Nie rozumiem.. Znaczy, że co, jak jest sterowany prądem to do wymiany a jak nie to nie? Nie rozumiem trochę zdania. Jakieś kable są do niego dołączone, ale to chyba normalne w każdym silniku... ;)