Autor Wątek: Błąd P0420 i P1128  (Przeczytany 5961 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

opel19786

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« dnia: 08 Grudzień 2008, 13:56:50 »
Witam wszystkich mam Accenta 2000 rok 1,5, ostatnio byłem w serwisie bo zapaliła mi sie check engine,znajomy sprawdził mi kody błędów i wyszły te dwa w temacie, niewiem co to jest, kiedyś miałem ten błąd P1128 ale skończyło sie na wymianie przepływomierza,sondy i łącznika elastycznego w wydechu,choć tak naprawde to łącznik miał dziure i dostawało sie lewe powietrze,a po przejechaniu 90000 km znowu ten błąd wywaliło,dodam że auto jest z LPG. Proszę o pomoc i sugestie co można z tym tematem zrobić.

e-gen

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Grudzień 2008, 15:47:02 »
Proponuję: wykasuj błąd odpinając klemę "-" od ako na parę minut i jeździj na samej benzynie (która na szczęście jest teraz tania) i zobacz czy CE nadal się zapala.

Pytanie uzupełniające: od kiedy masz LPG i której generacji? Ile ma najechane auto w sumie?

BTW
P0420 sugeruje niską efektywność katalizatora - zauważ że są dwie sondy lambda, jedna przed druga za katalizatorem; przy ich pomocy komputer nie tylko dobiera skład mieszanki ale również bada sprawność katalizatora

opel19786

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Grudzień 2008, 17:12:06 »
Błąd wykasowałem, jezeli chodzi o auto to ma 193000 napykane a instalka LPG jest sekwencja instalacja ma 2 lata, być może rzeczywiście jest walnięta sonda lambda, i dlatego wywala te dwa błędy, ostatnio miałem ten błąd p1128 ale po przełączeniu na benzynę zgasł po jakiś 100 km, i sie nie palił,potem pojechałem do gazowników na przegląd okazało sie że wtryski gazu nie równo podawały i wymiana, samochód na gazie bryka choć lekko przymulony, zobaczymy jak teraz sie zapali to pojeżdze na benzynie, wymienię sondę(znacie może jakiś zamiennik NGK?), a teraz też nasuwa sie pytanie czy ten błąd może występować jeżdząc tylko na gazie, a na benzynie po kilkudzisięciu km znika?, czy może to być spowodowanie ubogą mieszanką?
A jeżeli chodzi o ten drugi błąd P0420 to może on jest od niedziałającej lambdy, może zmiana lambdy pomoże? i teraz nie wiadomo też która lambda.

kczech

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Grudzień 2008, 18:38:19 »
P0420 to bląd ktory zwiazany jest z slabą wydajnoscią katalizatora lub problemem z sonda nr 2 czyli ta za katalizatorem. Jednak jest pewien problem. Jesli ten blad jest tylko na LPG a po przelaczeniu na benz znika to wina lezy po stronie gazu - czyli zlego skladu mieszanki. Jesli wystepuje i na benie i na gazie to trzeba zrobic analize spalin i podpiac pod kompa auto zeby sprawdzic jak pracuje lambda nr2
jesli szukasz zamiennikow NGK to spokojnie mozesz zakladac tez BOSCHA (duzo tego sprzedaje i zadnych reklamacji)

opel19786

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Grudzień 2008, 18:55:16 »
No dzięki za wiadomość, dzisiaj przejechałem 70 km i narazie żaden błąd nie wyskoczył, a zmieniłem już pierwszą lambdę bo miałem używkę orginalną, zobaczymy jak wyskoczy błąd to skasuje i pojeżdze na benzynie, jak błąd nie wyskoczy to wiadomo gdzie leży problem, a tak wogóle to jak możesz kczech, daj namiar do siebie to w razie czego bedziemy dobierać 2 sondy lambda jedną przed drugą za kata.Wiem że sondy mam 4 przewodowe średnica gwintu to 18. Jutro przejadę 140 km, i zobaczymy czy wyskoczy check,,jak wyskoczy to podjade skasuje i przełączam na benzynkę i zobaczymy

e-gen

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Grudzień 2008, 19:19:57 »
Cytat: "opel19786"
czy ten błąd może występować jeżdząc tylko na gazie, a na benzynie po kilkudzisięciu km znika?,


Jest to prawidłowa reakcja systemu diagnostyki, po "n" ilości prawidłowych cykli spalania ECU stwierdza, że jest już OK i usuwa błąd (aczkolwiek nie wszystkie błędy są kasowane "z automatu")

Pierwsza sonda jest typową 4-przewodowówką, działająca w zakresie 0-1 V, druga sonda też jest 4-przewodowa (czyli z grzałką). Takie sondy NGK znajdziesz na Allegro <100 zł.

opel19786

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Grudzień 2008, 08:26:27 »
Przejechałem 1500 km i błąd wyskoczył P1128 i jakiś P1610, teraz przełączam na benzynkę i zobaczymy co się stanie. A może wymienić 2 sondy na nowe? Bo tą co zmieniłem miałem używkę po regeneracji i też nie wiadomo czy do końca jest sprawna.

opel19786

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Luty 2009, 13:00:00 »
Koledzy problem P1128 ustąpił po wymianie przepływki i sond lambda, ale został jeszcze błąd P0420,

e-gen

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Luty 2009, 23:36:21 »
opel19786,
wymień katalizator

BTW kodu 1128
wg mnie z tą przepływką się pospieszyłeś - jeżeli serwis podejrzewa przepływomierz do wymiany to najpierw powinien go sprawdzić JEST NA TO PROCEDURA serwisowa Hyundaia:
1. sprawdzić szczelność układu dolotowego
2. sprawdzić MAF czyli przepływomierz (przypominam: P/N 28164-22610 Kefico 9220930001), jeżeli diagnostyka przepływomierza wykaże odchylenia większe niż 10% to wymienić - prawidłowe odczyty (podaję dla skrzyni manualnej):

##używając narzędzia: Hi-Scan Pro in the Hyundai Diagnostic Menus Current Data Screen##
TPS (%)_______0______2.4_____3.9______5.9
MAF (kg/h)_____9.5____19.4_____28.8_____43
RPM__________IDLE___2000____3000_____4000

##używając narzędzia: Hi-Scan Pro in the OBD-II Menus Current Data Screen##
TPS (%)_______0______2.4_____3.9______5.9
MAF (kg/h)_____2.5____5.5______8______12
RPM__________IDLE___2000____3000_____4000

Przepływomierz powinien być czysty przez rozpoczęciem testów.

opel19786

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Luty 2009, 16:01:59 »
dzięki za wiadomość e-gen, a możesz mi poradzić jaki katalizator mam dobrać bo oryginał to ponad 3 koła kosztuje, wiem że są pionowe uniwersalne, do wspawania tylko niewiem jakie są odpowiednie

kml

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Luty 2009, 16:15:24 »
opel19786, użyj opcji szukaj było niedawno na ten temat. Po krótce: eltec i kat na zamówienie 1,2 pln z montażem, trzeba się pofatygować do Warszawy ( właściwie to za ) i w jeden dzień zrobione. Zamienniki istnieją ale nie słyszałem zeby ktokolwiek to kupił w tym "pięknym" kraju.

e-gen

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Luty 2009, 16:32:13 »
Cytat: "opel19786"
dzięki za wiadomość e-gen, a możesz mi poradzić jaki katalizator mam dobrać bo oryginał to ponad 3 koła kosztuje, wiem że są pionowe uniwersalne, do wspawania tylko niewiem jakie są odpowiednie


nie wiem

opel19786

  • Gość
Błąd P0420 i P1128
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Maj 2009, 20:50:59 »
wymiana przepływki i kata załatwiły sprawe, na szczescie kata dostałem z rozbitka,za 200-ówki