Autor Wątek: [Getz] [Getz] Pytanko w sprawie kupionego niedawno getza...  (Przeczytany 6503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Pytanko w sprawie kupionego niedawno getza...
« dnia: 03 Lipiec 2012, 11:10:53 »
Witam.
Właśnie stałem się nowym użytkownikiem czerwonego getza 1.3 5D 2005r ze sekwencją. Samochodzik ładnie jeździ i na benzynie i na gazie ale ma kilka wad jak to używany.
Czy ktoś mi powie jakie jest złącze na kabelek by kasować błędy czy to jest jak w seacie obd2 czy jakieś  inne? I skąd wziąć oprogramowanie na laptopa.
Mam do wymiany przegub wewnętrzny czyli całą półoś bo osobno nie da się kupić. Czy przegub wychodzi ze skrzyni bez problemów?
Czy faktycznie są dwa rodzaje chłodnic do klimy w getzach?
Pozdrawiam...

tekla: edycja tytułu i korekta ort w poście
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 18:32:44 przez Brt »

popej

  • Gość
[Getz] Pytanko w sprawie kupionego niedawno getza...
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipiec 2012, 11:57:07 »
Złącze diagnostyczne to najzwyklejszy ELM, czyli tak jak mówisz OBDII :) Co do programów, to w necie na chomikach pełno tego. Co do chłodnic, to może różnią się wersje lift i przedlift.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Pytanko w sprawie kupionego niedawno getza...
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lipiec 2012, 09:05:11 »
Dzięki za odp.
A tak zapytam czy i jakoś mocowane są te wewnętrzne przeguby na półosiach wchodzące w skrzynię biegów? Bo u mnie mają spory luzy czy jakoś dokręca się je bo nie widać żadnych śrub tak jak jest w rodzinie wvlub seat.

Gacek

  • Gość
[Getz] Pytanko w sprawie kupionego niedawno getza...
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Lipiec 2012, 00:30:11 »
Nie demontowałem w Getz-ie ale takie same tylko że większa są w i30. Najpierw odkręcasz nakrętkę od piasty w kole. Jeśli masz stalowe felgi to odkręć nakrętki ściągnij kołpak nie ściągaj koła. Przyłap koło na dwie nakrętki opuść na podłogę warsztatu/podjazdu ect  i odkręć nakrętkę mocującą przegub zewnętrzny od piasty. Podnieś auto, ZABEZPIECZ przez niekontrolowanym upadkiem. Odkręć wahacz dolny od kolumny mcphersona oraz drążek kierowniczy. Odciągnij na zewnątrz całą kolumną mcphersona i wysuń przegub zewnętrzny z piasty. Następnie między skrzynię biegów a pół oś wsuń jakiś długi gruby śrubokręt/łyżkę i zdecydowanym szybkim ruchem podważ. Trzeba użyć trochę siły. I pół oś zdemontowana.  :-) W rodzinie VW ją śruby a w Hyundaiu pierścień zabezpieczający na końcu pół osi który wchodzi w specjalne zagłębienie "gdzieś" w skrzyni biegów.