Autor Wątek: Historia modelu  (Przeczytany 4469 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brt85

  • Gość
Historia modelu
« dnia: 02 Grudzień 2008, 22:00:39 »
OK, chwila małego OT
Z historii wynika że były 2 "mini-filtingi" które głównie można zauważyc po wzorach felg.
Podstawa była taka(04-06) -> KLIK
Następnie pierwszy "lifting" -> KLIK Widywana z lampami "lexus-style" :-P
I obecnie 2 lifting -> KLIK
Tak w skrócie możnaby pokazać ewolucje Tucsona
Koniec OT. Wracamy do tematu tego tematu :-P Pytania na PW

seboc

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Grudzień 2008, 06:53:01 »
Z historii wynika że były 2 "mini-filtingi" które głównie można zauważyć po wzorach felg.

mój ma felgi ten 2,
te nowe to chyba 17,

a światła lexus-style nie są cechą topowych wersji?

zmieniono coś w technicznej specyfikacji - nie wiesz?

na zdjęciu jeszcze (prezentowanym wcześniej real nr 4) zauważyłem, szyba przednia nie ma takiego ściemnianego paska u góry,

ale to myślę jest już wąż w kieszeni importera, bo zaoszczędzi dolara jak nie da gniazda USB, układu ESP czy nieco tańszą szybę, w USA hyundaie mają 5 lat gwarancji, w nas 3, w dodatku ograniczone do 100kkm

S.

kml

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Grudzień 2008, 07:10:48 »
seboc, w USA są drogi a u nas tor off roadowy... Poza tym rynek w Polska jest dużo mniej wymagający i dlatego mamy samochody wykastrowane ze wszystkiego co sie da :(

Brt85

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Grudzień 2008, 12:09:03 »
Cytat: "seboc"
mój ma felgi ten 2,
te nowe to chyba 17,
Jeżeli masz taki wzór to raczej 16" na 235/60/R16.
Widziałem na koreańskiej stronie że jest sprzedawany na 17".Więc możliwe że ci sprowadzą go na zamówienie(17" mają inny wzór niż 16")
Cytat: "seboc"
a światła lexus-style nie są cechą topowych wersji?
Swego czasu można było dokupić pakiet Champion, oferujący właśnie takie lampy, orurowanie przód + boki, nakładke aluminiowa itp. Obecnie, nie jest oferowany(chyba).
Cytat: "seboc"
zmieniono coś w technicznej specyfikacji - nie wiesz?
Chyba nie, z tego co się orientuję ma wejść poprawiony silnik CRDi 2,0 VGT 150km,ale to dopiero w 2010.
Co do zmian wnętrza to zauważyłem:
- nowy wyglad grilla(rzypomina kształtami serię "i")
- wspomniany już brak wskaźnika temp(w dieselu jak i benzynie)
- przyciski ESP i 4WD "zmontowane" w jeden
- przeniesienie podgrzewania wycieraczek na panel po lewej stronie
- elektrycznie składane lusterka( musze pomyśleć ile by kosztowało domontowanie tego bajeru :mrgreen: )
Cytat: "seboc"
w nas 3, w dodatku ograniczone do 100kkm
U nas chyba jest bez limitu km(dotyczy indywidualnych osób)

seboc

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Grudzień 2008, 12:26:01 »
- przeniesienie podgrzewania wycieraczek na panel po lewej stronie

tak jest już u mnie

- elektrycznie składane lusterka( musze pomyśleć ile by kosztowało domontowanie tego bajeru :mrgreen: )

w której wersji, style też?

kml

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Grudzień 2008, 19:36:18 »
Cytat: "seboc"
elektrycznie składane lusterka( musze pomyśleć ile by kosztowało domontowanie tego bajeru )


Zapewne troche sie zmieniło od czasu pierwszych wersji tego patentu, które paliły silniczki w zimę kiedy oblodzone lusterko się nie chciało składać ale osobiście uwazam, ze nie ma sie czym podniecać. Znacznie bardziej użyteczne są kierunki w lusterkach.

Brt85

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Grudzień 2008, 20:46:44 »
Cytat: "seboc"
w której wersji, style też?
Szczerze, to nie mam pojęcia. Widziałem w salonie taka wersje(niepamiętam wyposażenia). Niestety na stronie nadal mają cennik z 08 roku, więc cięzko sprawdzić.
Cytat: "kml"
Znacznie bardziej użyteczne są kierunki w lusterkach.
Ten bajer również mi się podoba :-]
Co do składanych lusterek, to zastanwiam się jaki byłby koszt(czy to w ogóle się opłaca) Nowe lusterka + panel na drzwiach + elektryka = może być kosztownie :-(

kml

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Grudzień 2008, 07:40:01 »
Brt85, w elektrycznych lusterkach jest też jeszcze jedna kwestia - one są XX razy droższe od zwykłych więc jakiekolwiek uszkodzenie boli finansowo :(

seboc

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Styczeń 2009, 21:44:29 »
o nowym modelu ktoś wie coś?
podobno ma być produkowany w Czechach.
jakie będzie oznaczenie w Europie
(Veracruz pojawi się z opóźnieniem, jako ix55)?
co jest bazą dla tego modelu (i30)?

ciekawi mnie to,
bo oglądając auta w salonach kia / hyundai,
każde wygląda jak z innej bajki,
starsze niż i30 / cee'd modele, mają np. miejsce na radio 2x din,
to samo sorento - tam wkleja się jakieś standardowe z navi,
w tucsonie i innych starszych modelach, moduł sterujący automatyczną klimą też wygląda jak pożyczony,

w niektórych krajach i30 sprzedawane jest jako lantra,
jest też lantra z 2007, nijak do i30 nie podobna,

wygląda to na dość dziwną politykę,
w markach VW lub toyoty można zauważyć poszczególne typoszeregi,

a tu - trudno,

być może to wygląda tak jak VW w Chinach (ale na odwrót) - tam z powodzeniem produkuje się modele, których produkcja w Europie dawno ustała

zdrówko

S.

IgoReCzeK

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Styczeń 2009, 21:54:38 »
Witam. Zgadzam się, że typoszeregi nie są jednoznaczne choćby z powodu funkcjonowania różnych nazw tego samego modu na różnych rynkach świata i wyposażaniu ich w różne silniki (niektóre niedostępne na przykład w Europie). Jestem obecnie na etapie tworzenia tabeli z modelami Hyundaia produkowanymi od 1990 roku i mam bardzo dużo dylematów, których chyba nigdy nie rozwiążę choćby z powodu sprzecznych danych znajdowanych w sieci. Dane archiwalne modeli już nie produkowanych Hyundai nie udostępnia na swoich stronach internetowych (przynajmniej ja na nie nie trafiłem – nie znam Koreańskiego). Tak więc Twoje dylematy pewnie pozostaną nie rozwiązane przynajmniej jeszcze przez jakiś czas. Moje przy okazji niestety też. :/ Pozdrawiam Igor.

Witek

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Styczeń 2009, 12:09:39 »
Cytat: "seboc"
w niektórych krajach i30 sprzedawane jest jako lantra,
jest też lantra z 2007, nijak do i30 nie podobna,


Elantra jest w USA i jest odpowiednikiem i30 Sedan (sprzedawany tylko w USA). Oprócz tego np. na rynek chiński Hyundai przygotował specjalnie zmodyfikowaną Elantrę (i30), tak samo jak Sonate - inna stylistyka.

Brt85

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Styczeń 2009, 13:15:47 »
Cytat: "seboc"
o nowym modelu ktoś wie coś?

Też słyszałem, że będzie w Czechach składany. Co do jego oznaczeń, to gdzieś widziałem "i30x" lub "ix30"

Panowie, koniec OT. Tutaj mówimy o Tucsonie :-)

seboc

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Styczeń 2009, 20:54:18 »
Cytat: "Brt85"

Panowie, koniec OT. Tutaj mówimy o Tucsonie :-)


no przecież :-)
topic jest "historia modelu" więc taką chciałbym odtworzyć, również przyszłą :-)

gdzieś wynalazłem info, że dwulitrowy silnik beta to kopia jednostki produkcji mitsubishi,
beta 2 to modyfikacja, czy nowa konstrukcja zupełnie?

zdrówko

S.

Brt85

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Styczeń 2009, 23:30:52 »
Próbowałem napisać artykuł o Historii Tucsona. Jeśli macie jeszcze jakieś informacje na jego temat, to będę wdzięczny za podzielenie się nimi...

Historia Tucsona

Pozdrawiam
Brt

seboc

  • Gość
Historia modelu
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Styczeń 2009, 19:39:43 »
Cytat: "Brt85"
Próbowałem napisać artykuł o Historii Tucsona. Jeśli macie jeszcze jakieś informacje na jego temat, to będę wdzięczny za podzielenie się nimi...


a co już masz?
ja jednego wieczoru znalazłem informacje,
że jest wykonany w oparciu o "platformę" elantry,
nie udało mi się znaleźć nawet jej wymiarów,

na podwórku staje hyundai coupe,
nawet wydaje mi się z góry,
że oba zajmują na placu podobną powierzchnię

S.