Forum > Lantra

[Lantra J2] Falowanie obrotów na LPG, spadek mocy na PB.

<< < (2/3) > >>

waldi678:
filtr znajduje się pod pompą hamulcową na grodzi komory silnika. taki mały cylindryczny wielkości szklanki do herbaty i odchodzi od niego wąż z rurką do listwy wtryskowej.jeśli tyle czasu był niewymieniany to może być przyczyną, porostu jest częściowo zatkany i ma mniejsza przepustowość.

Micha?:
Dzisiaj z racji wolnego postanowiłem wymienić filtr paliwa. Aby się do niego dostać musiałem odpiąć parę kabli z instalacji gazowej, zdemontować obudowę filtra powietrza i dopiero wtedy gimnastykując się odkręcać śruby. Górna z wyjścia filtra i boczna do przymocowania obudowy poszły bez problemu. Od spodu jest tak stara (zapieczona) że po mimo kręcenia z całej siły nie dało się :/ po za tym nie ma tam dojścia aby walnąć młotkiem albo wsadzić przedłużkę. Macie jakieś patenty na takie śruby? Oczywiście metoda palnikiem raczej odpada.

Złośnik:
Sam wymieniałem. Fakt od spodu jest ciężej ale jest na to sposób:
Po 1: Pamiętaj że od spodu aby odkręcić musisz działając kluczem od góry auta - kręcić kluczem w prawo - czyli od kielicha - w stronę silnika i w stronę grodzi.
Po 2: Nie kręć na sucho tylko użyj przynajmniej WD40 lub innego preparatu penetrującego
Po 3: Zaopatrz się w porządny klucz płaski - porządny czyli nie za 2 złote w Castoramie tylko porządny płaski Proxxon'a, Neo, Stanley'a lub innej firmy. Tam jest bodajże M14.
Klucz najlepiej aby miał wypustki blokujące nakrętkę które nie pozwalają jej objechać i był markowy żeby przy podanej sile szczęki klucza nie odginały się i nakrętka żeby się nei objechała.
Ja używałem płasko-oczkowy STANLEY 87-074-1:



Nie ma tam dużo miejsca ale jeśli się uda i robisz sam i porządnie to warto spróbować też kluczem hakowym:


Tym powinno się udać na bank. Ale to wszystko głównie zanim zaczniesz używać tanich narzędzi którymi tylko objedziesz nakrętkę i wtedy przyjdzie tylko wymieniać cały przewód paliwowy :(

Micha?:
Klucze mam raczej lepsze (proline) nie widać żeby się odkształcały przy maksymalnej mojej sile kręcenia. Psikałem 2x zamiennikiem WD40 z K2, filtr nawet trzymałem w ręce bo się za bardzo te mocowanie wyginało. Mimo wszystko śruba ani nie drgnęła. Spróbuję wziąć kogoś silniejszego.

Złośnik:
Nie. Weź klucz hakowy przede wszystkim żebyś nakrętki nie objechał. Jeśli tylko nie dałeś rady odkręcić to pół biedy, jeśli już objechała się nakrętka to będzie gorzej.
Teraz chociaż wiesz dlaczego ten filtr trzeba wymieniać co jakiś czas - choćby dlatego aby śruby się nie pozapiekały na amen.

IMO napewno w dobrą stronę kręciłeś ? Tak jak pisałem wyżej ??? W prawą stronę działając od góry.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej