Autor Wątek: [Santa Fe SM] Napęd  (Przeczytany 28374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Czerwiec 2012, 13:18:30 »
volcan, Ja mam TCS i mam wersję sprzed liftu  :-D  co do objawów sprawnego napędu to zgadzam się w 100%.

Mahatma

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Czerwiec 2012, 16:41:24 »
Panowie
Podlacze sie do tematu.
Ogladalem dzis SF i niby jest 2005 ale chyba jeszcze przed liftem bo nie ma przycisku LOCK, jest kontrolka 4wdLock ale sie nie swieci. Ma wal ale tera to nie wiem czy on ma 4wd na stale czy nie.[mod]
Link [/mod]
Man numer VIN czy moge to jakos sprawdzic co on ma a czego nie?

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Czerwiec 2012, 17:06:44 »
W serwisie sprawdzisz po vin. Bylo duzo przejsciowek tzn. stary naped i nowa buda i odwrotnie. Jak nie ma przycisku to ma stary naped. Ale i tak trzeba dobrze sprawdzic czy nie przekladka po dzwonie jakas.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Re: Napęd
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Czerwiec 2012, 18:01:41 »
Cytat: "volcan"

Samochód ze sprawnym napędem (i LSD w tylnym moście) w warunkach słabej przyczepności wręcz wypycha się tyłem - najlepiej czuć to na śliskiej nawierzchni (zimą np.) - dodanie gazu nie powoduje żadnego uślizgu kół - a tył wyraźnie pcha auto do przodu


To mogę potwierdzić, mam w/w napęd z LSD i faktycznie na śliskiej nawierzchni tył jakby chciał wyprzedzić całość.

Najszybciej było by podjechać do najbliższego oponiarza podniesie  na podnośniku, odpalisz Santka i będziesz widział czy na biegu będą kręciły się wszystkie koła - potwierdzisz przynajmniej czy tylna oś ma jakikolwiek połączenie mechaniczne ze skrzynią biegów a kwestia sprawności tego połączenia to już pole do popisu dla fachowców

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Czerwiec 2012, 20:47:46 »
Cytat: "jaclwapl"
volcan, Ja mam TCS i mam wersję sprzed liftu  


OK :) Ja mam bieda-wersję z Włoch ;) Skórę dali, klimatronik dali, mnóstwo poduszek, ABS, LSD itp. ale na TCS już poskąpili (jak i na podgrzewanie foteli).

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Czerwiec 2012, 08:25:20 »
Mahatma, tak jak pisze stolek6, lepiej jedź do serwisu i oni go obejrzą i powiedzą co jest i nie za dużo pewnie wezmą:). Santek to rzadki samochód z wieloma drobnymi szczegółami. Rodzimi złomiarze-handlarze sprowadzają rozbitki i uzupełniają ubytki częściowe od dowolnych Santków. Jak pisałem już widziałem benzynę z maską od diesla, klapy nie od tych wersji. 4wd bez tylnego mostu, automat z przyciskiem na gałce nie po tej stronie(przekładka bynajmniej nieudana) i różne takie... dobrze, że zanim zacząłem szukać i jeździć oglądać to dużo czytałem.

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Czerwiec 2012, 09:11:30 »
Zgadza sie. Ostatnio kolega z pracy kupil rav4 benzyne z wlotem powietrza na masce... Troche go zaniepokoilo jak mu powiedzialem ze rav4 turbo z intercoolerem w benzynie to chyba nie bylo  Po 2tyg znalazl jele..  co go odkupil. Nawet nie trzeba jechac do serwisu, mysle ze po podaniu nr. Vin przez telefon powiedza jaki to model. Polecam serwis obok mnie Gajewski-Jaworski.
Swoja droga dobrze bylo by zrobic jakis spot i porownac nasze sf. Bo informacji w necie o nich jak na lekarstwo. Do konca nie wiadomo jak sie szuka w necie czy mamy centralny mechanizm roznicowy czy sprzeglo wiskotyczne , jak wyglada sprawa po lifcie z tym napedem. Na allegro jak chcesz kupic uzywane sprzeglo miedzyosiowe to nie znajdziesz bo handlarze opisuja je jako... reduktor  :shock:
Tylko podejrzewam ze zaden z nas , jak ja, nie zaglada do tematu "zloty i spoty" no bo po co sie spotykac z wlascicielem getza lub accenta w galerii handlowej.  Nie chcac nikogo obrazac, a bron boze sie wywyzszac, to te samochody maja ze soba wspolny tylko znaczek.( no moze i silnik) A tym bardziej inne jest przeznaczenie. Spot dla sf widze raczej na jakis gorkach niz na parkingu pod sklepem. Pisze tu bo na starym forum bylo juz to poruszane. Jak ktos wyrazi chec to albo ja , albo ktos niech zalozy temat o zlocie/spocie i tylko prosba aby tam zajrzec.
P.S. w okolicach warszawy to mam kilka fajnych miejsc do zabawy   :mrgreen:

Cytat: volcan

Samochód ze sprawnym napędem (i LSD w tylnym moście) w warunkach słabej przyczepności wręcz wypycha się tyłem - najlepiej czuć to na śliskiej nawierzchni (zimą np.) - dodanie gazu nie powoduje żadnego uślizgu kół - a tył wyraźnie pcha auto do przodu.

No ja w swoim poprzednim majac stary staly naped 4x4 ( nie doszedlem czy z lsd , bo zalozylem temat na starym forum ale chyba poza Toba nikt nie odpisal, o ile dobrze pamietam ) mialem wrazenie ze najpierw bierze przod , z delikatnym uslizgiem, a potem tyl. Ale mysle ze tu moze byc przyczyna takiego zachowania roznica w mocy (193 vs 113)

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #37 dnia: 29 Czerwiec 2012, 18:11:38 »
Cytat: "volcan"
Cytat: "jaclwapl"
volcan, Ja mam TCS i mam wersję sprzed liftu  


OK :) Ja mam bieda-wersję z Włoch ;) Skórę dali, klimatronik dali, mnóstwo poduszek, ABS, LSD itp. ale na TCS już poskąpili (jak i na podgrzewanie foteli).


Włosi chyba tak już mają - mam Santka jak i Ty z Włoch z tym samym wyposażeniem, wcześniej miałem Astrę F Kombi też z Włoch i tam wyposażenie też było co najmniej dziwne w swojej konfiguracji :)

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #38 dnia: 04 Lipiec 2012, 00:04:42 »
Cytat: "Arni71"

Włosi chyba tak już mają - mam Santka jak i Ty z Włoch z tym samym wyposażeniem, wcześniej miałem Astrę F Kombi też z Włoch i tam wyposażenie też było co najmniej dziwne w swojej konfiguracji :)


Chyba nie tylko Włosi w sumie... Mam też dostawczaki z Francji i nie dziwi mnie już konfiguracja - pełna elektryka, super fotele kierowcy, duże baki, automatyczna klima, centralny, klucz scyzoryk, fabryczne audio, czujniki cofania i do tego brak poduszek, sam ABS z EBD (bez kontroli trakcji) itp. kwiatki ;) BTW kolor dostawczaków z Europy południowej też jest inny, niż z północnej i centralnej (mam na myśli biel).

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Lipiec 2012, 22:16:28 »
Witam i wracam do tematu mojego napędu . Po wizycie u mechanika. Stwierdził , że od strony skrzyni biegów i wału jest wszytko ok. Problem jest po stronie mostu z tył wspomniał coś o sprzęgle wiskotycznym ( czy coś takiego). Moje pytanie brzmi w jaki sposób to się naprawia ( rozumiem , że wymina) ale chodzi mi o to czy to trzeba kupić z całym mostem tylnym czy wystarczy jakąś część która występuje osobno? Nie znam się na tym i stąd moje pytanie. Jak w ogóle wygląda sposób działania takiego sprzęgła i przenoszenia napędu na tylne koła.

cisco

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #40 dnia: 30 Lipiec 2012, 13:32:35 »
witam wszystkich. posiadam santa fe z 2002r  napędem na przednia oś niestety(2.0 16v dohc). Pytanie czy bardzo skomplikowane będzie przerobienie go na 4wd? czy to się opłaca i czy wogule da sie wykonac taki zabieg w tym aucie? dziękuje i pozdrawiam !!

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #41 dnia: 11 Sierpień 2012, 20:55:09 »
Cytat: "cisco"
witam wszystkich. posiadam santa fe z 2002r  napędem na przednia oś niestety(2.0 16v dohc). Pytanie czy bardzo skomplikowane będzie przerobienie go na 4wd? czy to się opłaca i czy wogule da sie wykonac taki zabieg w tym aucie? dziękuje i pozdrawiam !!


Ten temat był już poruszany na tym forum - są też tam wnioski i sugestie

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Sierpień 2012, 15:05:05 »
Cytat: "Arni71"

Ten temat był już poruszany na tym forum - są też tam wnioski i sugestie


Krótko ;) Pozostaje chyba poradzić zmianę egzemplarza - bo roboty jest dużo, na nowych częściach przekroczy chyba wartość auta, na używkach jest kłopot, bo nie ma zazwyczaj jak sprawdzić, czy aby kupowane części są sprawne.

Myślę, że gdyby się uprzeć na przekładkę - najlepiej będzie anglika w całości przywieźć i przełożyć do swojego, ewentualnie poszukać jeżdżącego auta po "przygodzie blacharskiej" - typu dachowania jakiegoś itp.

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #43 dnia: 18 Wrzesień 2012, 10:41:01 »
Witam ponownie..
Wracam właśnie od oponiarz,który poniósł mi auto do góry i stwierdził, że napęd działa i że napęd na koła jest przenoszony... bo kręcą się wszystkie... ale nadal dla mnie dziwne jest, że w momencie wjazdu w jakiś piasek czy błotko kręcą się tylko przednie... czy jest możliwość taka, że na podniesionym aucie sprzęgło między osiowe bierze i jest ok a w momencie obciążenia nie dołącza tyłu?
Pozdrawiam

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #44 dnia: 19 Wrzesień 2012, 06:32:06 »