Autor Wątek: [Santa Fe SM] Napęd  (Przeczytany 28375 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Czerwiec 2012, 16:47:58 »

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Czerwiec 2012, 18:21:12 »
No ciekawe czy auto kolegi ma tcs wogole no i jaki przebieg. Bo sprzeglo poprostu moglo sie zuzyc bo poprzedni wlasciciel np. czesto jezdzil w terenie. A tcs z tego co pamietam w moim poprzednim w blocie jak go zakopalem tez sie nie wlaczal. Kola buksowaly ile gazu dawalem. Tyle ze tyl tez pracowal.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Czerwiec 2012, 20:46:34 »

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Czerwiec 2012, 22:56:19 »
Jeśli chodzi o TCS to pewnie moje auto w ogóle go nie posiada.Auto ma niby przebieg 130 tys ( piszę niby bo tego to nie zgadniesz) . Co do kontrolki ABS zapala się tak jak pisałem po przejechaniu 30-40 km i to po asfaltowych drogach z normalnymi prędkościami. Sprawdzałem na piasku i auto również kręci przednimi kołami a tył nic zero uślizgu. Wracając jeszcze o kontrolki i stanu opon. Przed zmianą miałem założone cztery takie same opony tej samej marki i bieżniku i również kontrolka się zapalała. W chwili obecnej rozmiar opon jest ten sam. Ktoś kiedyś gdzieś napisał aby sprawdzić olej w sprzęgle  ( chyba) ze po dolaniu czy zmianie napęd się ożywił. Będę musiał od czegoś zacząć. Mam jeszcze pytanie odnośnie tych pierścieni ABS czy idzie je jakoś sprawdzić bez rozbierania aby wiedzieć który jest pęknięty?

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Czerwiec 2012, 23:32:35 »
Poloz sie pod autem i na piascie zaraz za tarcza hamulca bedzie widac pierscien zebaty jest tam tez czujnik ktory "liczy " te zeby. On tez moze byc walniety zamiast pierscienia np. Sprawdz to na wszystkich kolach. Czujniki te sa wykorzystywane tez przez tcs.

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Czerwiec 2012, 23:35:18 »
rozumiem, że jesli pierscień bedzie gdzieś pękniety to zobaczę to gołym okiem?

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Czerwiec 2012, 00:04:55 »
Raczej na macanego. Kiepski dostep.

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Czerwiec 2012, 00:06:04 »
ok. ale chodzi mi o to czy sam to pekniecie wymacam....

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Czerwiec 2012, 00:12:23 »
Raczej tak zeby powinny byc rowne sa wyrazne splaszczone w odstepie ok 3mm wiec powinienes to wyczuc. Jak bedzie ok to polecam spr u elektryka czujniki. A pierscien radze dac do warsztatu z prasa, sam lepiej go nie wymieniaj bo latwo pekaja.

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Czerwiec 2012, 00:14:48 »
ok. Dziekuję za informację. Sprawdze na pewno. Martwi mnie jednak jeszcze ten napęd bo jak coś ze sprzęgłem to bedzie większy wydatek...

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Czerwiec 2012, 00:25:22 »
Niekoniecznie. Osobiscie nie robilem. Ale mysle ze jesli naprawa/wymiana zuzytych elementow ew dolewka oleju i wszystko to wyjdzie za drogo to zawsze mozesz kupic z rozbitka. Ale mysle ze nie bedzie takiej potrzeby. Ja za remont skrzyni biegow z wymiana sprzegla zaplacilem za wszystko 2,5 tys. Wiec niedrogo jak na takie auto. Ceny czesci przystepne tylko mechanika dobrego poszukaj.
I tylko sie nie zalamuj bo sf to naprawde fajne auta. Mialem juz jednego, a nastepny bedzie po lifcie ostatni w starej budzie 4x4 crdi. Nigdy zaden samochod tak mi nie podpasowal  :-) Wiec glowa do gory, zrobisz i bedziesz jezdzil  z geba usmiana  :mrgreen:

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Czerwiec 2012, 00:28:38 »
Teraz tez jeżdzi i problemów nie ma...ale nie chciałbym aby się coś popsuło do reszty jeśli oczywiście jest zepsute:) poszukam mechanika i zobaczę co i jak może nie bedzie tak źle.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Czerwiec 2012, 09:20:02 »

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Czerwiec 2012, 11:41:51 »
Wymiana opon nic tu nie zmieni. Ale to tylko moje skromne zdanie.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: Napęd
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Czerwiec 2012, 12:28:05 »
Masz coś nie tak ze sprzęgłem międzyosiowym albo tylnym mostem. Innego wariantu nie ma.

Jeżeli masz wersję przedliftową - ma ona stały napęd na 4 koła (bez żadnych przycisków), TCS-u raczej nie ma (nie spotkałem się z TCS-em w autach przed liftem).

Samochód ze sprawnym napędem (i LSD w tylnym moście) w warunkach słabej przyczepności wręcz wypycha się tyłem - najlepiej czuć to na śliskiej nawierzchni (zimą np.) - dodanie gazu nie powoduje żadnego uślizgu kół - a tył wyraźnie pcha auto do przodu.

Różne rozmiary opon (nawet różny producent przy teoretycznie tym samym rozmiarze) na przedniej i tylnej osi to zabójstwo napędu - sprzęgło non stop pracuje, może się przegrzać i uszkodzeniu ulegają tarczki.