Autor Wątek: Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA  (Przeczytany 6532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szczep

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« dnia: 17 Listopad 2008, 17:47:00 »
Witam !
Jestem posiadaczem Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 z instalacja LPG na mikserze od 4 miesiecy pozornie auto wyglądało dobrze poza rdza przy środkowych mocowania relingów i tzw. "gazem do regulacji" który objawial się gaśnieciem przy naciskaniu sprzęgła na kazdym z biegów nawet jadąc ponad 100km/h na 5 biegu naciskajac sprzeglo samochod gasl. Pojechalem wyregulowac gaz 2 razy w 2 roznych zakladach i okazalo sie ze to nie gaz jest winny tylko falujace obroty. Zostal wyczyszczony silniczek krokowy to rowniez nic nie dalo. Teraz jeżdżę z odloczonym regulatorem napiecia obroty caly czas mi trzyma na okolo 1,5tys ale przynajmniej nie gasnie pali przez to wiecej gazu bo az 13,5litra ale lepsze to niz ciagle gasniecie auta. Pondato prawopodobnie auto pali rowniez olej ma przejechane podobnoż jak wynika z deski rozdzielczej 142000km no i nie zapala sie w nim kontrolka check engine ktory chyba jest w tym modelu chociaz dokladnie nie wiem zwrocono mi na to uwage w jednym z warsztatow ,nie wspomne juz nawet o tym ze musialem wymienic rowniez amortyzatory z tylu ale to akurat element eksploatacyjny. Nie dziala mi rowniez wsteczna lampa jak rowniez podswietlanie ogrzewania i swiatel przeciwmielnych oraz klakson co ciekawe do tej pory chodzil ok pozniej przeplail bezpiecznik nastepnie po wymianie bezpiecznika dzialal tylko na wlaczonym silniku teraz znowu padl. A na to wszystko jeszcze mam zaparowana lewą przednią lampę. Takze ogolnie zrobilem "DOBRY INTERES" Czy moze ktoś mi pomoc w wyzej wymienich problemach? Pozdrawiam z gory thx

pakson

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Listopad 2008, 18:21:05 »
spokojnie ja tez kopiłem lantre w nie najlepszym stanie ale z racji ze bardzo mi się podoba powoli doprowadzam ja do stanu normalnej używalności , co do obrotów to sprawdź dolot powietrza jeśli masz klapę anty wybuchową to może to być powodem gaśnięcia silnik dostaje za dużo powietrza i gaśnie...ja miałem tak u siebie ze ten waz gumowy był w takim stanie ze lepiej nie mówić ale udało mi się tanio wyszukać niesparciały i teraz landryna trzyma obroty aż milo:) wstawiłem klapę anty wybuchową tak jak powinna być, bo wcześniej jakiś magik gazownik tak ja wstawił ze masakra... co do podświetlenia to albo gdzieś styki albo bezpieczniki ewentualnie żaróweczki ja obstawiam żaróweczki w pierwszej kolejności co do palenia oleju to mój miał wlany 10W40 ale to było wlane chyba przez pomyłkę bo teraz zalałem 15W40 i na razie nie zauważyłem spadku oleju zobaczymy na dłuższej trasie także nie dołuj się kolego bo Lantra to bardzo fajne powolutku ja odpicujesz i na pewno będziesz zadowolony:)

Pozdrawiam!!

rufuz

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Listopad 2008, 18:51:48 »
eeeee ja nie narzekam mam 1,6 GLS i chodzi jak pszczolka. Zrobilem juz 10 tys i jak na razie nawalil czujnik temperatury. Co do gazu to nigdy nie zaloze instalacji gazowej. Mam mieszane uczucia co do zakladania gazu. Spora czesc moich znajomych korzystajacych z instalacji gazowych ma problemy. Posikalem dokladnie cale dno tectylami ML i Bodysafe oraz profile zamkniete ML powymienialem profilaktycznie pare czesci i teraz jest az milo.

Pozdrawiam

Grzesik1

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Listopad 2008, 19:03:15 »
świece, przewody, wymienione? filtr powietrza? niby pierdoły ale wierz mi, że są strasznie ważne. Masz pewność, że krokowy jest sprawny?
Warto by było podjechać na diagnozę komputerową.
Trzeba sprawdzić czujnik temp.

A ile pali ci oleju a 1000km - trzeba to sprawdzić (między min a max na bagnecie masz ok litra)

roofus

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopad 2008, 00:28:57 »
Mam lantre 1,5 GL z 99 roku i nie dam zlego slowa powiedziec.
Dobre auto jak sie dba, widac poprzedni wlasciciel nie kiwnal palcem w tym temacie.
Z reszta moj ojciec ma tak samo poki jezdzi jest dobrze tyle ze wiekszosc urzadzen w aucie mu nie dziala bo nie naprawial na biezaco i sie nazbieralo tych usterek.
Zycze wytrwalosci w uleczeniu auta, jak juz tego dokonasz jazda samochodem stanie sie przyjemnoscia.
Dodatkowo plusem bedzie to ze poznasz auto od podszewki.
W lanterce wymiana zarowek w podswietleniu to pikus, normalna sprawa ze sie co jakis czas ktoras przepali. Od razu wstaw diody i bedziesz mial problem z glowy.
Co do oleju i obrotow sie nie wypowiadam tylko ten gaz boli.

szczep

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopad 2008, 00:49:01 »
Świec nie wymienialem jeszcze, moze wystarczylo by je wyczyscic co? Juz wlozylem w te samochod okolo 2500 (razem z wymiana opon) i nic nie jest tak jak byc powinno :( nie mam pewnosci czy silniczek krokowy jest sprawny jak moge to spradzic? do tej pory z wymienionych rzeczy to olej na polsyntetyk z syntetyka jeszcze nie wiem jak sie sprawuje bo przejechalem dopiero 150km ,nastepnie jak juz pisalem amortyzatory z tylu, przegub z przodu szkotki alternatora. wogole to gdzies pouciekaly mi te mocowania trzymajace obudowe filtra powietrza a ponadto filr ktory kupilem niedawno jakos zbytnio nie chcial sie zmiescic byl wygiety jak akordeon i pekl. Jutro postaram sie kupic nowy jakos zamknac ta obudowe filtra i znowu podlaczyc regulator bo to spalanie mnie wykonczy... A co z klaksonem i zaparowaną lampą? Jeden z elektrykow powiedzial mi ze przy klaksonie mam pewnie styki brudne i ze mam wyjac poduszke ale nie chce jej szarpac bo nie wiem w ktora strone. Czy ma ktos moze PDFa z instrukcja do tej lantry? a jak u Was z rdza przy relingach czy ktos sie tym zajal wogole?

P.s. do grzesik1

Czyli w silniku miesci sie 3litry oleju? Bagnet wskazuje miedzy 3 max a 2 minimum?

wlad

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Listopad 2008, 08:11:10 »
Cytat: "szczep"
Jutro postaram sie kupic nowy jakos zamknac ta obudowe filtra i znowu podlaczyc regulator bo to spalanie mnie wykonczy..

 jaki regulator masz na mysli-bo chyba nie napiecia,jak napisales w pierwszym poscie?

szczep

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopad 2008, 10:06:33 »
chodziło mi oczywiście o regulator wolnych obrotów.. Przed jego odłączeniem samochód gasl również na postoju np. Przy szybkim włączeniu i wyłączeniu klimy.. Jakby tego było mało dziś w pierwszym dniu mrozu zablokował się central i nie otwieraja mi się dźwi kierowcy jednym słowem BÓL!! :(

IgoReCzeK

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopad 2008, 10:51:03 »
Cytat: "szczep"
...mam zaparowaną lewą przednią lampę...musiałem wymienić również amortyzatory z tylu...w pierwszym dniu mrozu zablokował się central i nie otwierają mi się drzwi kierowcy...

Witam. Kupiłeś samochód, który chyba nie widział garażu i służył do wożenia jakiś rupieci. :/ Lampa paruje, bo została mocno uderzona i się rozkleiła. Można ją osuszyć w domku mechanicznie (przez delikatne i długotrwałe podgrzewanie) lub chemicznie (silikażel). Po dokładnych oględzinach na pewno zobaczysz miejsce gdzie się rozkleiła. Kropelka ewentualnie Super Atak może tutaj przyjść z pomocą ( nawet w przypadkach pęknięć klosza ). Amortyzatory zostały wymienione, więc sprawa została już zamknięta. Co do problemów z zamkiem to sprawa ma się tak ( samochód jak wcześniej sugerowałem stał notorycznie na dworze ), trzeba osuszyć wnętrze drzwi ( zacząłbym od drzwi kierowcy ), bo najprawdopodobniej zatkane są kanały odpowiedzialne za odprowadzanie wody z ich wnętrza i kondensuje się w nich para wodna. Po osuszeniu wnętrza drzwi proponuję sprawdzić przy okazji stan linek od szyb i przesmarować je wraz z zamkiem ( do zamka proponuję preparaty w sprayu, a elementów poza bębenkiem smary wypierające wilgoć - temat był już omawiany na forum gdzieś wcześniej ). W wolnej chwili sprawdziłbym wszystkie drzwi dla pewności. Co do klaksonu, to proponuję przeczyścić pierwszą wtyczkę elektryczną ( przy samym klaksonie ) i zabezpieczyć ją później taśmą samowulkanizującą. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Trafiłeś na ładnie wyglądający ale zaniedbany mechanicznie egzemplarz, stąd Twoje problemy. Po uporaniu się z bieżącymi bolączkami będzie jak ręką odjął. Życzę wytrwałości w usuwaniu usterek i trafienia na dobry warsztat mechaniczny, nie wszyscy umieją naprawiać Hyundaie. :/

Grzesik1

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Listopad 2008, 18:29:28 »
W faq forum masz moją instrukcję rozklejania ia sklejania lampy.
Ja bym ją wymontował, rozkleił, osuszył i ponownie skleił na silikon do szkła, Na pewno będzie szczelna, no chyba, że obudowa jest pęknięta i tamtędy leci woda. Ale żeby sięo tym przekonać to trzeba ją wymontować.

Świece to 40zł, ja bym nie oszczędzał.

Nie wiem o jaki regulator obrotów chodzi, ale wszystko powinno być podłączone.
Jedź na diagnostykę komputerową.

P/S Ja w swoje auto włożyłem ponad 2000zł(wymiana ECU, amortyzatorów, świece, przewody kable, paski, mechanizm szyb, lampa tylna, uszczelniacze, centralkę Centralnego Zamka(była zalana) i dużo innych i naprawy przekrczyły wartość auta_ lantra jaest z 1992roku- ale teraz zrobiłem ponad 40 000km i tylko leje gaz i zmieniam opony i olej).

szczep

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Listopad 2008, 00:02:41 »
Znalazłem chyba fajny zestaw ale coś podejrzanie tani a niby sklep jak sądzisz?

http://allegro.pl/item476006222_przewody_swiece_hyundai_accent_lantra_pony_atos.html


p.s.
dzieki za info o reflektorze spróbuje to jakoś skleić

mihu_24

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Listopad 2008, 08:52:28 »
Cytat: szczep
Znalazłem chyba fajny zestaw ale coś podejrzanie tani a niby sklep jak sądzisz?

http://allegro.pl/item476006222_przewody_swiece_hyundai_accent_lantra_pony_atos.html

Ja bym brał,bo Brisk to Brisk a na Sentechach jeżdziłem i jeżdził bym dalej gdyby nie jakiś głodny zwierz,który przegryzł izolację przewodów WN.
No i ta cena... :o

valdii

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Listopad 2008, 09:31:47 »
Za takie kabelki zapłaciłem ostatnio w Inter Cars 58 zł , świece około 10 zł sztuka.Zestaw z kosztami wysyłki wyjdzie trochę taniej niż kupiłbyś wszystko w sklepie.

BartBartez

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopad 2008, 09:53:48 »
Przewody mogą być. Ale brisk to najniższa półka

szczep

  • Gość
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Listopad 2008, 16:22:16 »
kupilem swiece i przewody oraz filtra powietrza ,filtr wymienilem po wlaczeniu podlaczeniu silkniczka krokowego nadal gasnie ale najgorsze jest to ze te swiece wogole nei pasuja kupilem firmy NGK V-line BPR6ES-11 te ktore mam wkrecone sa wogole na inne klucz niz te ktore kupilem czy to mozliwe aby byly dobre?