Autor Wątek: Wymiana rozrządu  (Przeczytany 5790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

o*La

  • Gość
Wymiana rozrządu
« dnia: 17 Listopad 2008, 09:06:58 »
Szykuje mi się wymiana rozrządu w mojej Sonacie i i mam pytanie w tym temacie:
Po pierwsze co należy jeszcze wymienić oprócz paska i napinacza i po drugie jaki może być koszt wszystkich części +"robota".
Co sądzicie na temat zamienników: pasek rozrządu - Mitsuboshi i napinacz paska - Japanline.
I na koniec czy warto wymienić pompę wody przy okazji rozrządu nawet jeśli nie ma jeszcze takiej potrzeby?

BartBartez

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Listopad 2008, 10:41:52 »
Cytat: "o*La"
pasek rozrządu - Mitsuboshi

Pasek Gates`a kosztuje około 70 zł i Ty szukasz zamiennika????
Rolka napinająca SKF około 100zł

o*La

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Listopad 2008, 11:58:59 »
Ponawam swoje pytanko o to co należy jeszcze wymienić oprócz paska i napinacza i jaki może być koszt wszystkich części +"robota". :-)
Chciałabym się za to zabrać za jakiś tydzień i nie wiem zbytnio jak to ugryźć ;-)

PS. Czy stukanie po prawej stronie silnika (patrząc na przeciwko samochodu) może być spowodowane "kończącym" się rozrządem? Czy może raczej to zbyt mało oleju silnikowego? Pytam ponieważ miałam wyciek oleju spod korka (został wymieniony na nowy i tu jest już sucho) i z uszczelniaczy (dalej cieknie czekam na wymianę przy rozrządzie). Dolałam pól litra oleju po przejechaniu 3 tys od wymiany ale niebardzo wiem jak fachowo sprawdzić jego poziom, w którym miejscu na bagnecie itd. :)
Proszę o wskazówki :-)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :)

BartBartez

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Listopad 2008, 12:06:47 »
Przy wymianie rozrządu warto wymienić resztę pasków oraz simeringi (w zależności od potrzeby).

Cytat: "o*La"
niebardzo wiem jak fachowo sprawdzić jego poziom

 :shock:

Sprawdzasz na zimnym, zgaszonym silniku kiedy auto stoi "w miarę" prosto
Wyjmujesz bagnet oleju(z silnika), wycierasz go do sucha, wkładasz do końca, wyjmujesz z powrotem i patrzysz. Na dole bagnetu jest zaznaczony obszar około 2 cm. Oleju ma być troszkę ponad połowę tej skali.

Takie proste czynności naprawdę ciężko opisać. Mam nadzieję, że zrozumiesz. :mrgreen:

Pozdrawiam

IgoReCzeK

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Listopad 2008, 12:31:46 »
Cytat: "BartBartez"
Takie proste czynności naprawdę ciężko opisać

Witam. Dobrze opisałeś, ja zrozumiałem. ;-) Dodam, że bagnet od oleju ma zazwyczaj żółtą rączkę na której pisze OIL i znajduje się po lewej stronie przedziału silnikowego stojąc na wprost samochodu po otworzeniu maski ( masz jeszcze bagnecik od poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów ale on jest po prawej stronie, jest krótszy i bardziej powyginany na końcu ). Co do stuków silnika ( tylko po jego uruchomieniu ), to może to być powodem niskiego stanu oleju, wówczas góra jednostki napędowej jest słabiej smarowana i trzeba poczekać kilka chwil zanim olej dotrze tam gdzie trzeba ( proponuję w takiej sytuacji o jakiej wspomniałaś często sprawdzać poziom oleju tym bardziej, że teraz jest zdecydowanie zimniej i smarowanie jest wolniejsze ). Jeżeli stuki utrzymują się przez cały czas jego pracy, to nie mam pomysłu co to może być? Pozdrawiam Igor.
P.S.
Przy wymianie pasta rozrządu oprócz samego paska i napinacza wymienia się też zazwyczaj rolki prowadzące pasek ( w zależności od rozwiązania jest 1 lub 2 ), koszt tych elementów nie jest jednak wysoki i myślę że max to kilkadziesiąt złotych, jeśli pompa wodna jest napędzana paskiem rozrządu, to ją również bierze się pod uwagę przy jego wymianie.

Dodano: 2008-11-24 o godz. 13:19
W takim razie, tak jak napisał BartBartez czeka Cię jedynie podjęcie decyzji co z pompą wodną ( nie wiadomo jaki jest stan jej łożyska? )? Rolki odpadają. ;-)

BartBartez

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Listopad 2008, 12:59:17 »
Cytat: "IgoReCzeK"
wymienia się też zazwyczaj rolki prowadzące

W tej Sonacie jest tylko rolka napinająca. Pompa wodna jest napędzana paskiem rozrządu.

o*La

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Listopad 2008, 13:19:04 »
Cytat: "BartBartez"
Sprawdzasz na zimnym, zgaszonym silniku kiedy auto stoi "w miarę" prosto
Wyjmujesz bagnet oleju(z silnika), wycierasz go do sucha, wkładasz do końca, wyjmujesz z powrotem i patrzysz. Na dole bagnetu jest zaznaczony obszar około 2 cm. Oleju ma być troszkę ponad połowę tej skali.

Takie proste czynności naprawdę ciężko opisać. Mam nadzieję, że zrozumiesz.


Hehehe :mrgreen: opisałeś idealnie - rozumiem ;-) A tak serio to dokładnie wiem jak to się robi może źle sformułowałam pytanie :-P w innych samochodach nigdy nie miałam problemu ze sprawdzeniem poziomu oleju a w Sonacie ten bagnet wkłada się jakoś pod kątem poza tym jak go wyciągam nawet starając się nie dotykać ścianek to i tak są na nim takie smużki oleju i tak na prawdę to ciężko stwierdzić w którym miejscu jest "poziom".

Igor dzięki za wyjaśnienie z tymi stukami, z tego co napisałeś to bardzo możliwe że to zbyt mała ilośc oleju jest przyczyną tego klekotu chociaż czasami i po dłużej jeździe przy dodaniu gazu troche klekocze. Znajmomy podpowiadał mi że mogą to być panewki ale moim zdaniem ten dzwięk jest zbyt cichy jak na panewki i stawiam na olej ewentualnie szklanki. Jeszcze podpowiem że ostatnio jak auto stało zaparkowane z lekko pochylonym przodem to nie zaklekotało. Chyba jednak olej :-)

Co do rozrządu wszystko mi się już rozjaśniło :-) Pompę wody też wymienię żeby nie było niespodzianki za jakiś czas i ponownego rozbierania rozrządu wolę zrobić to juz na zapas. Teraz tylko czekam na info od mechanika co do kosztu :)

Dzięki i pozdrawiam! <papa>

fusior

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Listopad 2008, 23:35:24 »
Kolega ma racje żadne mitsuboshi tylko GATES lub BOSCH i nie japanline tylko SKF, pompa wody może być japońska ale rolki + napinacz koniecznie dobra firma np. SKF , INA te wlaśnie mogę polecić. W mojej sonatce za 2 rolki, napinacz, 3 paski, pompe wody, olej + filtry zapłacilem niecale 600zł robocizna 400zł. Spokój na kolejne 90tys km a radość z jazdy bezcenna :)

PS. Jeśli będą problemy z częściami zapr. na priv

o*La

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Listopad 2008, 00:05:00 »
Dzikęki za cenne rady ;-) W przyszłym tygodniu ruszam z robotą :-)

BartBartez

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Listopad 2008, 01:19:25 »
Cytat: "fusior"
robocizna 400zł

Ile??? :shock:
 Kurna otwieram warsztat w Krakowie :mrgreen:

fusior

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Listopad 2008, 08:43:23 »
Mało tego auto robiłem u znajomego w skawinie (tzn. znajomego przez kogoś) i aż tyle zapłaciłem a na miejscu pod blokiem mam warszat gdzie by to samo w 1 dzień zrobili za 280 zł :) [Węgrzyn&Węgrzyn] Więc mam taką rade dla Was jak macie robić cokolwiek przez znajomego przemyślcie to dobrze....

PS. 400zł robocizna + 10x3zł na busa do skawiny i z powrotem + jedzienie 5-10zł dziennie +paliwo tam i z powrotem ~~30zł ŁĄCZNY KOSZT 500zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zaoszczędziłbym 220 za to mam ekxtra głośniki do auta lub wzmacniacz.....
NIECH TO BĘDZIE DLA WAS PRZESTROGĄ !!!

o*La

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Listopad 2008, 09:12:01 »
Mi mechanik wstępnie powiedział 300 zł za rozrząd, więc jeszcze da się przeżyć tym bardziej że mam blisko od domu no i będę tam robiła jeszcze kilka innych rzeczy więc może uda się załatwić jakiś rabat studencki ;-)

BartBartez

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Listopad 2008, 09:47:47 »
Cytat: "o*La"
Mi mechanik wstępnie powiedział 300 zł za rozrząd

W Twoim wypadku jest to do przyjęcia bo to V6

IgoReCzeK

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Listopad 2008, 10:26:27 »
Cytat: "o*La"
Mi mechanik wstępnie powiedział 300 zł za rozrząd

Witam. Jak na Warszawę to dobra cena, ja zapłaciłem 400 PLN za wymianę wszystkich elementów związanych z paskiem rozrządu. Ale po tym, co napisał Fusior nie pomstuje tak bardzo, tym bardziej że drugi raz chyba już nie będę wymieniał ( przy mojej jeździe wypada to za jakieś 9 lat ). ;-) Pozdrawiam Igor.

majkelo997

  • Gość
Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Grudzień 2008, 20:01:51 »
witam wszystkich
a co sadzicie o firmie GMB ? wiem ze produkuja rolki i napinacze do rozrzadow i ze sa japonskie.wlasnie takie bym chcial zakupic do mojej sonaty i do tego orginalne paski
pozdrawiam