Autor Wątek: Problem z odpaleniem  (Przeczytany 5110 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

LukaszMix

  • Gość
Problem z odpaleniem
« dnia: 08 Listopad 2008, 00:43:11 »
no i kolejny problem z moja Lantra.
nie moge ustalic co jest za to odpowiedzialne, moja lantra ma "humory", jesli nie odpale jej od pierwszego przekrecenia kluczyka tzn. jesli zaczne juz krecic rozrusznikiem to musze robic to dopoki silnik nie zaskoczy. tylko jak juz nie odpali to juz problem bo nie zawsze wiem jak dlugo bede musial probowac krecic. aha zeby bylo jasniej to rozrusznik kreci normalnie ale bez odpalenia nawet nie pyrknie
jak narazie ustalilem ze pomaga to ze pokrece kluczykami tzn. od zera do zapalenia sie kontrolek tak z 10 razy i probowac odpalic ale nie zawsze za pierwszym razem da rade.
w trakcie krecenia strasznie czuc paliwo wiec go zalewa, a jak juz odpali to robi naprawde duza zadyme za soba.

 
zbliza sie zima i boje sie ze przy mrozie aku nie da rady takiej probie.

kuris

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopad 2008, 16:07:21 »
witam ja miałem podobne objawy z odpalaniem ale na ciepłym silniku a ty nie piszesz na jakim masz te problemy napisz dokładnie to bedziemy cos wiedziec

LukaszMix

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Listopad 2008, 21:17:05 »
wlasnie chodzi o to ze to nie jest uzaleznione od tego czy to cieply czy zimny silnik po prostu jak nie chce to nie odpali. czasami nie ma problemu przez tydzien a czasami w ciagu dnia dzieje sie tak z 5 razy i to niewazne czy byl odpalany czy nie.
ostatnio rano nie dalo rady odpalic pozniej caly dzien spokuj a wieczorem znowu wariowala.

tictac

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Listopad 2008, 21:40:20 »
Jeżeli pomaga kręcenie kluczykiem z pozycji "zero" do pozycji "zapłon" to możliwe że pompa paliwa jest niewydolna. Podczas kręcenia w stacyjce powinieneś słyszeć pobieranie paliwa - jeśli dźwięk jest dziwny, niepokojący to stawiał bym na to.
Taki kłopot miałem w swoim Peugeocie 309, ale nie wiem jakiego rodzaju pompa jest w Hyundai'ach.

LukaszMix

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Listopad 2008, 22:33:45 »
nie podejrzewal bym pompy bo mi go zalewa
ale jak co to jak ja sprawdzic????

kuris

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Listopad 2008, 22:47:01 »
Wtakim razie sprawdż przewody wysokiego napiecia samom kopułke i palec rozdzielacza ja jak miałem pękniętą kopułke to też były cyrki z odpalaniem szczegulnie jak była wilgoc ,koszt kopułki zamiennika 25zł pasuje idealnie a palec tez zamiennik 10zł

rufuz

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Listopad 2008, 12:19:04 »
no ja mialem podobny problem raz odpalal a raz nie i w serwisie wymienili mi jakis czujnik temperatury. To ten jak sie spojrzy w komore silnika to w dolnej przedniej czesci. teraz jest wszystko ok

kuris

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Listopad 2008, 21:45:16 »
Co do czujnika temperatutr to ja tez wymieniałem ten z dwoma przewodami ,tylko że mi autko nie paliło jak był ciepły bo czujnik podawał do komputera że jest zimny i włanczał ssanie i go zalewało.

Patryk1992

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Listopad 2008, 12:08:14 »
Ja mam problem z pompą. Prosze o pilna pomoc gdzie ona sie znajduje bo musze sie do niej dostać.

kuris

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Listopad 2008, 12:42:42 »
Patryk z tego co wiem to pompa paliwa jest w baku ale do wymontowania jej musisz zdjac bak,bo pod tylnym siedzeniem jest tylko pływak poziomu paliwa.

e-gen

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Listopad 2008, 12:51:35 »
Panowie, Lantra j1 z silnikiem 1.5 vs 1.6/1.8 to zupełnie inne konstrukcje.

W tych z silnikiem 1.6/1.8 najczęstszą[b/] przyczyną problemów z opaleniem jest uszkodzenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej (przy termostacie, z dwoma przewodami) i/lub silniczka krokowego (przy przepustnicy).

Jeden i drugi element jest łatwy do zdiagnozowania przy pomocy zwykłego omomierza - wzorcowe parametry tych elementów wielokrotnie podawane były na forum. Przy tych silnikach nie ma takiego archaizmu jak kopułka z palcem rozdzielacza.

Patryk1992

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Listopad 2008, 20:05:48 »
Cytat: "kuris"
Patryk z tego co wiem to pompa paliwa jest w baku ale do wymontowania jej musisz zdjac bak,bo pod tylnym siedzeniem jest tylko pływak poziomu paliwa.
Jesem niezmiernie wdzięczny bardzo mi pomagłes i juz mam problem z głowy.

LukaszMix

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Listopad 2008, 00:37:55 »
tak tylko pytanie czy dotyczy to czujnika podcisnieniowego czy elektroniki bo i w jednym i drugim sa dwa przewody

e-gen

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Listopad 2008, 15:15:36 »
czujnik jest elektryczny a podciśnieniowy to zawór;

chodzi oczywiście o czujnik elektryczny, który zmienia oporność wraz ze zmianą temperatury, tabele oporności znajdziesz na naszym forum

ebo1

  • Gość
Problem z odpaleniem
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Listopad 2008, 20:10:08 »
witam ja mam elantre 2.0 crdi jak ja zgasilem to juz nie moge jej odpalic co robic?

dodam jeszcze ze chcialem wymienic uszczelke pokrywy zaworow i rozkrecilem je ,lecz gdy zobaczylem ze niemam klucza do wtryskiwaczy to ja zlozylem tak jak byla, no i bc jak wyzej pisalem krece ja a ona okoniek i nic , nie odpala.

---
Brt85: Używaj opcji Edytuj! Czytaj regulamin!

ok.