Autor Wątek: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI  (Przeczytany 138156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MichalAndrzej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #210 dnia: 16 Listopad 2025, 00:13:06 »
Dzięki za info.
Jakiś człowiek handlujący częściami mówił mi że spadły ceny katalizatorów na skupie.
Za używany od 1.6 GDI (fabrycznie ceramiczny) płacą 400 zł.
Rozmawiałem z nim bo rozważałem zakup używanego katalizatora w dobrym stanie, ale jak dowiedziałem się, że te oryginalne ceramiczne są mało odporne na wyższą temperaturę, to zdecydowałem się na metalowy wkład.

Offline MichalAndrzej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #211 dnia: 25 Listopad 2025, 09:53:34 »
Informacyjnie.
Mam wymieniony uszkodzony katalizator fabryczny (ceramiczny) na wkład metalowy.
Błędami nie sypie po wymianie.
Co rok, może częściej, zajrzę przez otwór sondy lambda żeby sprawdzić stan katalizatora.
Nic więcej nie robię w temacie.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 141
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #212 dnia: 25 Listopad 2025, 10:53:14 »
Ja mam ceramiczny nowy bosala.
Stary mam nadal.

W razie wu.
Jakby ceramiczny znowu sobie nie radził włożę metalowy.

Offline MichalAndrzej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #213 dnia: Dzisiaj o 10:40:34 »
Dodam jeszcze, że po wymianie katalizatora auto ma więcej mocy, szczególnie w zakresie 1-2 tys. obrotów. Najbardziej odczuwalna różnica na 2 biegu i na zimnym silniku.
Wizualnie katalizator miał uszkodzenie na środku, zagłębienie o średnicy ok 4 cm i głębokości do 4 mm. Całkowita średnica wkładu to 11 cm.
Chwilowe spalanie też wydaje się niższe.
Spalanie na dłuższym dystansie będę znał za jakiś czas.