Autor Wątek: [Santa Fe CM] 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.  (Przeczytany 952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline artur04c

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« dnia: 21 Październik 2025, 20:19:24 »
Witam, ostatnio zauważyłem, że przy obrotach 2000-2500 słyszalne było dziwne zasysanie jak by lewego powierza w układzie dolotowym. Przy 2,4-2,5k obrotów na postoju i odpuszczeniu gazu słychać "furknięcie" tak jakby wastegate. Jak czyściłem EGR to na wężach nic niepokojącego nie zauważyłem. Czym to może być spowodowane ?

Offline artur04c

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Październik 2025, 23:32:55 »
po wyczyszczeniu zaworu egr silnik stał się żywszy bo normalnie na zimnym rusza  teraz, ale nadal puszcza czarny dymek i na rozgrzanym nie ma tej dynamiki i jest tak jakby przyduszony, wiem, że musze kolektor dolotowy wyczyścić, ale ta turbina mnie zastanawia jak robi "pufff" po odjęciu homoseksualisty.

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
Odp: 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Październik 2025, 20:03:20 »
Sprawdź rury gumowe z turbiny na intercooler i dalej na przepustnicę możę, któraś jest pęknięta i stąd sycznie powietrza i czarny dym bo zamoło go wpada do silnika. Mnie rozerwało rurę tą co jest zamontowana na turbinie, walił czrnym dymem i był przymulony. pozdrawiam.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 396
Odp: 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Październik 2025, 20:20:30 »
Czyli zrobił się typowy "black smoke" 8) Jeśli jest to wynik usterki a nie pożądany jak przez niektórych... ;) To efekt ten wynika ze zbyt bogatej mieszanki.. czyli za dużo paliwa w stosunku do powietrza.. w Twoim przypadku jak wyżej - bazując na opisywanym dzwięku najpierw zweryfikuj czy nie ma "wycieków" doładowanego powietrza z układu dolotowego.

Offline artur04c

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Październik 2025, 09:39:59 »
Mam pytanie, czy żeby zaślepić egr potrzebne są tylko zaślepki? czy trzeba na komputerze tak samo go wyłączyć? :D

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
Odp: 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Październik 2025, 21:33:12 »
Jeżeli masz egr sterowany elektrycznie może być potrzeba wykasowania go z komputera, jak zwykły na podciśnienie to prawdopodobnie wystarczą blaszki z inpostu.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1824
Odp: 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Październik 2025, 17:03:57 »
EGR najlepiej jak najszybciej zaślepić w ropniaku bo nie dość, że zasyfia dolot co sam u siebie widziałem to jeszcze jak się zatnie to silnik nie zapali na amen.  Zazwyczaj sklepy sprzedają fajne masywne zaślepki do konkretnego silnika. U siebie jednak na szybko dałem grubszą aluminiową blaszkę i spełniła zadanie.
O dziwo też nie musiałem jechać wyprogramować EGR. Wyskoczył 2 razy błąd i po zgaszeniu silnika znikł i teraz już nic się nie pojawiło ponownie. Jednak pytałem się  o wyłączenie EGR to chyba najtaniej koło Bełchatowa gościu chciał ok 200zł za to a tak to i 500 wołali.

Offline artur04c

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« Odpowiedź #7 dnia: Dzisiaj o 15:38:00 »
tu jest na elektronice, więc raczej muszę usunąć go ze sterownika. Fakt co 2 lata musze egr czyścić i cały kolektor dolotowy, ale biorę płyn do czyszczenia kominków i nagar sam odpada :D.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1824
Odp: 2.2 CRDI przedmuch na dolocie powietrza.
« Odpowiedź #8 dnia: Dzisiaj o 18:33:43 »
To i tak masz dobrze, że czyszczenie daje radę nawet na te 2 lata. U mnie raczej nie polecają bo guzik podobno daje a właśnie ryzyko, że się zatnie i silnik nie zapali jest spore. Tak samo kupowania zamienników typu NTY po ok 300zł bo one padają nawet po roku a oryginał pewnie za 700 się nie kupi. Pluk kiepski dostęp z tyłu silnika i ciężko go wymontować.