Autor Wątek: Przybywanie oleju i DPF.  (Przeczytany 245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dejvidson1999

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Przybywanie oleju i DPF.
« dnia: 04 Październik 2025, 20:55:26 »
Witam i z góry dziękuję za okazaną pomoc. Mam od jakiegoś czasu problem z moim Hyundaiem, otóż mam go już 7 lat nigdy bardzo od wymiany do wymiany oleju nie przybywało ale ostatni rok przybyło plus minus z 500 ml i niedawno wymieniłem olej i już po zrobienie 1200 km przybyło znowu 500 ml oleju. 2 miesiące temu po sprawdzeniach i testach doszedłem do wniosku że winny DPF oczywiście. Pomierzyłem multimetrem czujnik ciśnienia DPF i wyszło że na jałowych obrotach jest ok tam wychodziło około 1v z kawałeczkiem czyli normlanie nie zapchany dpf ale przy zwiększaniu obrotów wskazania skakały raz 1,50 a raz 0.50 lub 0 także pomysł trzeba wymienić że oryginał 500 zł prawie wpadłem na świetny pomysł jak mi się wtedy wydawało i zapytałem chatagpt czy są jakieś dobre zamienniki. Doradził mi od nowszej wersji tucsona ale niby wszytskie parametry czujnika identyczne tylko obudowa inna i kupiłem czujnik firmy Meyle 37-14 801 0001 bo niby dobry producent i tani. Wymieniłem uprzednio wtryskując preparat do czyszczenia dpf przez węzyki ciśnieniowe oba. Po wprowadzeniu preparatu przejażdżka i auto dymiło dość mocno więc coś tam wypaliło.  Potem montaż nowego czujnika i kasowanie adaptacji w kompie tegoż czujnika. Błędów brak silnik pracuje Podpinam multimetr i odczyty w normie na jałowych 1.0v na 2500 obrotó chyba jakieś 1,20v nie pamiętam dokładnie ale wartość rosła liniowo nie skakała nie zanikała więc myślałem że wszystko ok. Od jakiegoś czasu też raz na 2 miesiące wyskakiwał błąd przepływomierza ale odczyty masy powietrza były ok więc wypsiukałem preparatem do czyszczenia maf i włożyłem lecz błąd ostatnio wrócił stwierdziłem że kupję nowy 400 zł oryginał bosch dziś zamontowany. Odczyty bardzo się nie zmieniły , oczywiście adaptacja maf w kompie skasowana żeby uczył się z nowego. Auto od raz czuć żę chodzi ładniej sporo i jak by lepszego kopa miało. Do tej pory nigdy nie mogłem wymusić procedury ręcznego wypalania dpf po rozpoczęciu zaraz wyświetlało że zakończono jednak dziś po wymianie maf myślałem że zrobi bo 5 minut było w fazie ogrzewania temp doszły do około 300 stopni przed i za dpf nagromadzenie sadzy 20.4 g było lecz potem wyszło na 20.08 g i zakończyło gdy próbowałęm ponownie wymusić nie da się i błąd już byl zapisany p1405. wcześniej na starym maf nigdy tego błędu nie było. I teraz tak egr jest roczny zamiennik co prawda ale działa płynnie w odczytach widać błędów żadnych z nim nie zgłasza komp. I teraz jak jest aktywny ten p1405 to i tak cały czas będzie chciał wypalać i paliwo dalej będzie szło do oleju.  Co do wtrysków 3 tygodnie temu wymieniłe podkładki ale stare byłe dobre jeszcze, Wtryski z 3 miesiące temu sprawdzałem przelewy w każdej maniurce było prawie tyle samo paliwa po kilku minutach auto pali na strzała nie dymi nie szarpie. Ale nie mam już pojęcia co tu wadzi czy ten czujnik zamiennik różnicy ciśnień dpf i kupić oryginał za 500 zł czy może czujnik temp spalin też czytałem gdzieś żę możę być. Nie mam już pojęćia głupi jestem powiem szczerze, Dodam że nie mam pewności czy wszytsko robiłem odczyty zgodnie z fachową sztuką bo nie jestem fachowcem po prostu troche się tym interesuje i tak sobie grzebję dlatego bardzo serdecznie bym was bardziej doświadczonych w tych tematch prosił o jakieś porady bo ja sam nic już nie wymyślę a nie chce pchać kasy w to auto na marne.

Offline Dejvidson1999

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Przybywanie oleju i DPF.
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Październik 2025, 21:24:59 »
Znalazłem oryginał bo czytałem że czujnik różnicy ciśnień robił delphi dla hyundai no i bosch ale w pudełku delphi numer katalogowy DPS00079-12B1 kosztuje 110 zł więc super tylko czy to może być oryginał delphi czy tak tanio chodzą ?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1809
Odp: Przybywanie oleju i DPF.
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Październik 2025, 22:25:34 »
Zamiast montować zamienniki gpf i czujników lepiej trzeba było wywalić dpf jak był zajechany. Co wiem zamienniki to loteria i nie wiadomo jak długo pochodzą a potem dzieją się cyrki. Sam zamiast kupować zamiennik EGR za ok 350 bo oryginał pond 700 wolałem zaślepić blaszką i jest spokój.
Dziwne, że wypalanie wymuszone nie podnosi temperatury a powinna być przecież ponad 600 i więcej. Sprawdź jeszcze ten czujnik temperatury.

Offline Dejvidson1999

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Przybywanie oleju i DPF.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Październik 2025, 15:47:49 »
Zmierzyłem oporność czujników temp. Przed turbo przy ustawieniu multimetru na 2k0 lub 20ko nic nie pokazuje dopiero przy 20mo pokazuje około 8Mo czyli z tego co w internecie wyczytałem zwarcie lub po prostu czujnik padnięty.
Drugi któy mierzyłem to ten w dpf wkręcony pokazuje około 1,5Ko przy temp zewnętrznej około 16 stopni . Powiedzcie proszę czy ten w dpf jest dobry czy też do wywalenia. Natomiast wartości w kompie pokazuję na zimnym aucie po kilku godzinach postoju około 172 stopni na obu czujnikach równo dlatego sprawdziłem multimetrem bo pomyślałem że odczyt jakiś może przekłamuje bo raczej powinny pokazywać temp w kompie zbliżoną do otoczenia czy jak to jest ?

Offline Dejvidson1999

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Przybywanie oleju i DPF.
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Październik 2025, 18:59:38 »
Dobra pobawiłem się z pomiarami dokładniej.

1.Pomiar multimetrem:
----Czujnik 1 za turbo----- Oporność na zimnym silniku temp otoczenia około 16 stopni --8Mo--
----Czujnik 2 za dpf-------- Oporność też 8Mo na odpiętej wtyczce .

2. Doszedłem do wniosku że podane w kompie temp tzn --127,2 stopnia--- Są tzwn, startowymi nadanymi przez system.
Gdy temp rośnie wzwyż zaczyna pokazywać normlanie.

3.Uruchomiłem silnik, przy pracującym motorze odpinanie czujników i z powrotem wpinanie nie powoduje zapisywania żadnych błędów jedynie z wyższej temp w kompie wraca do tej 127.2 stopnia.

4.Zwiększyłem obroty na około 2500 do 3000 obrotów ---temp. na obu czujnikach zaczęła gwałtownie rosnąć między czasie i temp silnika wzrosła do normalnej.
Po około 4 minutach wyświetlało około 700 stopni na 1 czujniku za turbo i 600 za drugim za dpf.
Auto zaczęło intensywnie dymić trwało to około 4 minuty i przestało, potrzymałem jeszcze z 3 minuty na obrotach ale oprócz swądu z dpf nic już się nie działo.
Gdy odpuściłem gaz temp zaczęły spadać liniowo jak i rosły wcześniej,

5.Dziwni mnie dlaczego po odpaleniu na postoju w zaledwie około 5 minut temp z zimnego motora mogły tak urosnąć do 600 - 700 stopni. I można pomyśleć że czujniki oszukują ale jak by temp w rzeczywistości były niższe to raczej by tak nie śmierdziało swądem z wydechu.

6.Zakładka w kompie opisana jaki ----Aktywna Regeneracja---- Miała status wyłączona przez cały czas.

7. Przy nagrzanym silniku sprawdziłem multimetrem oba czujniki ---1 pokazywał coś około 120 do 170 Ko----
----2 pokazywał dziwne wartości raz kilkaset Ko raz jakieś Mo----

I teraz nie wiem czy to jednak coś te czujniki temp. Oszukują czy może winny jest ten nieoryginalny czujnik różnicy ciśnień dpf Meyle co mam włożony.

Opisałem wszystko co robiłem poprosił bym o jakieś sugestie i wskazówki.

Dziękuję.