Autor Wątek: "świerszcz" z okolic sprzęgła  (Przeczytany 1368 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pabloooo88

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
"świerszcz" z okolic sprzęgła
« dnia: 21 Lipiec 2025, 11:52:52 »
Witam mam problem ze sprzęgłem w moim i30. Słychać świerszcze i po delikatnym naciśnięciu sprzęgła problem ustaje. To już drugie kompletne sprzęgło wymienione w okresie miesiąca. Pierwsze kompletne sprzęgło było wymienione i po 200 km świerszcze diagnoza - rozleciało łożysko oporowe łożysko wymienione 100 km zrobione i znowu świerszcze tym razem cały komplet sprzęgła wymieniony i po 300 km znowu to samo.... Gdzie szukać przyczyny?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1781
Odp: "świerszcz" z okolic sprzęgła
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lipiec 2025, 13:40:18 »
A na jakiego producenta zostało wymienione bo sam zmieniałem w getzie łożysk oporowe i kupione oczywiście valeo a nie tańszy zamiennik. Jednak łożysko powinno odwrotnie chyba działać jeśli jest ono uszkodzone. Jak ono winne to powinno szumieć po wciśnięciu pedału.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 377
Odp: "świerszcz" z okolic sprzęgła
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipiec 2025, 16:37:51 »
Różnie to może być, łożysko oporowe, kiedy noga jest zdjeta z pedału nie powinno mieć kontaktu ze słoneczkiem. Być może masz źle dobrane, zamontowane, wyregulowane i łożysko jest stale kręcone przez słoneczko. To może je wykańczać w szybkim tempie bo ono jest przeznaczone do pracy chwilowej, tylko na czas zmiany biegu.
Czy masz świerszcza przy zdjętej nodze ze sprzęgła? Jeżeli tak to oznacza że wtedy łożysko jest stale kręcone przez sloneczko- tak absolutnie nie powinno być. Dlatego jest wykończone błyskawicznie
« Ostatnia zmiana: 21 Lipiec 2025, 16:40:10 przez XT1097 »

Offline uncjusz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Odp: "świerszcz" z okolic sprzęgła
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Wrzesień 2025, 20:50:49 »
Miałem to samo. Był wkurzający świerszcz, który wyciszał się nawet po delikatnym dotknieciu pedału sprzegła lub przy normalnym wciskaniu. U mnie problem powstawał na trzpieniu/kulce, na którym pracuje łapa sprzegła. Nie wiem czy to kwestia wyrobienia kulki i łapy czy braku smaru w tym miejscu.  Udało mi się przez osłonę gumową przy łapie zaaplikowac w to miejsce smar i nastała cisza. Najlepiej przy wymianie sprzegla wymienić też łape i tą kulkę i nie zapomniec o posmarowaniu tego miejsca. Ostanio zleciłem mechanikowi wymiane sprzęgla bo zaczęły się inne problemy...drgania na pedale sprzegla przy wciskaniu i coraz gorzej biegi wchodzily. Ponoc zatarła się tuleja na której pracuje łożysko. Wymienił cały komplet razem z łapą i tą kulka plus wysprzeglik i pompka niestety rewelacji nie ma. Biegi nie wchodzą tak jak powinny oraz czasem pompka wydaje jakieś trzaski jakby coś w niej przeskakiwalo. Miał ktoś coś takiego?