Autor Wątek: Zawieszenie przód problemy po wymianach  (Przeczytany 2057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dannyx

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Zawieszenie przód problemy po wymianach
« dnia: 28 Październik 2024, 17:14:33 »
Witam, mam problem z zawieszeniem z przodu.
Zaczeło się od mocnych stuków diagnoza guma wahacza, z obu stron.

Więc zostały wymienione całe oba wahacze na nowe Delphi(czy jakoś tak).

No i po wymianie wahaczy stukało nadal i zaczeło się bicie kierownicy przy 60km/h na godzine.
Stuki częściowo znikneło, ale nie wszystkie.

Następnie wymieniono mocowania stabilizatora, końcówki drążków i drążki kierownicze.

Teraz kierownicy drży przy 60-70km/h i auto mimo 2 krotnego ustawiania zbierzności ściąga mocno w prawo.

Koła wyważane 3 razy, zmienianie komplety z tyłu na przód, ściągane opony i przekładane z lewej na prawą. I nadal to samo.

Najczęściej słyszę, że po wymianie wahaczy na których były duże które tłumiły bicie kierownicy i problem jest po stronie opon mimo prób zmian osi itp Gołym okiem opony wyglądają ok, ale mają 8 lat i wulkanizator mówił, że może być niewidoczne uszkodzenie i tak się dzieje. Jednak dziwne jest to, ze zmianiano koła w różnych konfiguracjach ale nadal bije. Luzów żadnych już nie ma w zawieszeniu. Jeszcze na nierównościach lekko telepie po prawej stronie ale nic nie znaleziono, prawdopodobnie coś wypadło za schowek lub coś, choć sam nie wiem czy to nie w kole coś..

Macie jakieś pomysły, czemy takie problemy po wymianie wahaczy się pojawiły?

Offline klimek2

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
Odp: Zawieszenie przód problemy po wymianach
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Grudzień 2024, 20:56:48 »
A jesteś pewien że tarcze masz proste,? Warto by sprawdzić bicie tarcz jak i samej piasty.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1590
Odp: Zawieszenie przód problemy po wymianach
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Grudzień 2024, 21:06:41 »
Wiedzę, że kolejna osoba co mechanik wymienia wszystko jak leci na koszt klienta szukając przyczyny. Taniej by ybło wziąść na pasażera kogoś kto ma już wiele lat samochód i sobie go naprawia a pewnie doradził by lepiej niż wymieniać wszystko w podwoziu. Najgorzej jak wymieniają oryginalne dobre części na zamienniki co padną za 2lata.
Przecież jak trzepie przy hamowaniu to tarcze. Jadąc prosto masz albo coś z kołem czyli opona, felga lub nawet niekiedy głupi przegub wewnętrzny. Jak masz pukanie to może być i głupia blacha co uderza lub inna pierdoła.

Offline klimek2

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
Odp: Zawieszenie przód problemy po wymianach
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Grudzień 2024, 21:21:34 »
Aaaa... I jeszcze mi się przypomniało, łożyskowanie amortyzatora/sprężyny do weryfikacji. Zbieżność zrobiona a pomierzona geometria,? Może masz problem z pochyleniem kola a nie zbieżnościa?
« Ostatnia zmiana: 01 Grudzień 2024, 21:26:24 przez klimek2 »

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 237
Odp: Zawieszenie przód problemy po wymianach
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Grudzień 2024, 08:49:31 »
Zbieżność to raczej robią w komplecie z pochyleniami - dostałeś wydruk?
Jeżeli długo jeździłeś z uszkodzonym zawieszeniem to opony mogły się "krzywo" zużyć i teraz mimo wyregulowania zawiasu auto ściąga bo regulacja zawieszenia jest robiona statycznie. A siły od opon działają w czasie jazdy.Tu jednak powinna pomóc przekładka przód tył.
Drżenie kierownicy nie jest od tarcz. Ewentualnie podczas hamowania ale tu jest mowa że w czasie jazdy.
A ciśnienia w oponach masz dobre?

Offline dannyx

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Odp: Zawieszenie przód problemy po wymianach
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Grudzień 2024, 23:41:14 »
Tak ciśnienie jest dobre, próbowałem różnych ciśnień innych niż standardowe z naklejki.
Wydruku nie dostałem.
Tarcze wymieniałem tylko z tyłu a z przodu już powoli się kończą ale nie bije przy hamowaniu, więc to odrzuciłem. Piasta, nie wiem ale nic nie szumi przy jeździe. Amortyzatory i sprężyny również nie weryfikowane ale podobno wymieniane przez poprzedniego właściciela pare z 3-4 lata temu.

Wyjaśnienie mechanika i osób od zbieżności jest takie, że opony biły pewnie już od dawna tylko to bicie było tłumione na luzach na wahaczach i innych częściach gdzie były luzy i zostało to wymienione. Dwa razy miałem ustawioną geometrie i dalej ściąga i bije przy 60km/h i 120km/h.

Nie szukam narazie przyczyny już, poczekam na wymianę opon i znowu zaczne szukać jak to nie zniknie. Opony mają dobry bieżnik ale zaraz mija im 9lat więc tak czy tak do wymiany, pozatym są głośne. Po zimie zmienię na nowe i zobaczę czy to pomoże, chyba powinno bo to już by było naprawdę dziwne, bo poza tym biciem i ściąganiem po tych wymianach zawieszenie jest naprawde super.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudzień 2024, 23:45:59 przez dannyx »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1590
Odp: Zawieszenie przód problemy po wymianach
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Grudzień 2024, 00:12:53 »
Taa drżenie tłumione przez luzy w zwieszeniu ;D Najpierw sprawdza sie montując inne koła lub chociaż zamienia się przód tyłem.  Inaczej jak sam masz mechanik wymienia wszystko bo ty za to płacisz aż trafi.

Offline klimek2

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
Odp: Zawieszenie przód problemy po wymianach
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Styczeń 2025, 17:37:06 »
I jak tam się udało wyszukać przyczynę?