Autor Wątek: [Getz] [Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika  (Przeczytany 21441 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

macreli

  • Gość
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Wrzesień 2013, 13:47:46 »
Może mi ktoś z Was powiedzieć w jaki sposób rozkręcaliście klamkę?
Traktowałem sprężynę i mechanizm kilka dni z rzędu CX 80, fakt faktem klamka chodzi elegancko, ale teraz już wiem, że na 100 % sprężyna do wymiany.
Odkręciłem zatem ten plastik od wewnętrznej części klapy i jest strasznie ciężki dostęp do tej klamki.
Zastanawiam się czy nie będę musiał odkręcić silnika wycieraczki, a do tego muszę zdjąć wycieraczkę co też jest nienajprostszą sprawą.
Ktoś opisze jak to zrobił ?

Offline Scorpio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Wrzesień 2013, 17:53:52 »
klucz na przedłużce powinien dać radę...

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Wrzesień 2013, 01:12:21 »
U mnie też strzeliła ta sprężynka i klamka nie zawsze odbija. Nie przeszkadza to za bardzo bo wystarczy palcem ją cofnąć i drugi raz działa już dobrze. Więc za dużo roboty by się bawić a  i pewnie klamka tania nie będzie.

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Październik 2013, 14:15:31 »
Klamki w klapach to nie tylko problem Getza.
Sam mam Forda Focusa (Getzem częściej śmiga żona)  i tam też w klapie pod listwą coś często rdzewieje i szwankuje - zazwyczaj oświetlenie rejestracji. Cały problem polega na tym, że pod te listwy w których są światełka rejestracji czy też klamki łatwo dostaje się woda ale niestety nie za łatwo stamtąd paruje co powoduje postępującą korozję.
 W Getzie rozebrałem w ubiegłym tygodniu listwę klapy i wyjąłem klamkę - elementy metalowe były całe skorodowane, sprężynka co prawda cała ale nie odbijała. Dorobiłem sprężynkę nową z grubszego drutu, nasmarowałem i zamontowałem i klameczka chodzi jak nowa.
Sama sprężynka nie musi być taka sama wystarczy mieć podobną, którą uda się wcisnąć na miejsce fabrycznej, wystarczy tyko rozprostować końcówki aby sprężyna miała oparcie.
Dodatkowo aby uniknąć dalszego korodowania klamki i zabezpieczyć przed dostawaniem się pod nią wody górną krawędź listwy przykleiłem na klej silikonowy.
W Fordzie taki patent zastosowałem 3 lata temu i od tego czasu nie ma problemu z korozją i oświetleniem rejestracji i notorycznie przepalającymi się żarówkami (zanim to zrobiłem żarówki były do wymiany ze 3-4 razy na rok).
Zatem bogatszy w doświadczenie z innego auta  ;-) polecam takie rozwiązanie.

jmtotaszek

  • Gość
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Październik 2013, 17:35:28 »
A może ktoś pokusiłby się o stworzenie tutoriala?
Starczą zdjęcia i kilka słów komentarza ;)

U mnie akurat klamka odskakuje, ale zauważyłem, że coraz trudniej się jej to udaje i chyba przed zimą czeka mnie nasmarowanie wnętrzności mechanizmu... problem w tym, że nawet nie wiem od czego zacząć, co zdjąć i jak, co odkręcić. Przydałaby się pomoc.

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Październik 2013, 15:41:03 »
Cytat: "jmtotaszek"
... problem w tym, że nawet nie wiem od czego zacząć, co zdjąć i jak, co odkręcić. Przydałaby się pomoc.


Zaczynasz od otwarcia klapy  :-P

A na serio:
1.
Zdejmujesz osłonę klapy -  przykręcona na kilka wkrętów krzyżykowych (4 bodajże) i takie dwa bolce plastikowe od  góry/przodu, zależy jak się patrzy - czy z otwartą klapą czy też zamkniętą).
 Sama nie odejdzie, jest na zatrzaskach więc trzeba delikatnie pociągnąć aż odskoczy
2.
Jak się zajrzy od środka będzie widać kilka śrub mocujących na klucz (o ile dobrze pamiętam 10)  - samą listwę i klamkę.
Dostęp nie jest najlepszy ale i nie tragiczny - bywa gorzej z dostępem - jedna śrubka jest mocniej schowana wiec z nią będzie najgorzej, nasadówka raczej nie podejdzie, musi być płaski klucz.
3.
Odkręcasz samą listwę  i potem klamkę albo nawet samą klamkę jeśli nie chcesz uszczelniać listwy.
4.
Odczepiasz drut łączący z zamkiem, wyjmujesz, czyścisz, smarujesz, wstawiasz nową sprężynkę, zakładasz z powrotem klamkę, wkręcasz śruby.
5. Ewentualnie uszczelniasz listwę na przeźroczysty silikon /klej silikonowy (Technicqll w Castoramie niecałe 8 zł za tubkę)
6. Warto zabezpieczyć samą listwę i maskę taśma malarską żeby się nie mazało i nie został ślad za duży.
7. Jeśli pominąłeś pkt. 5-6  za jakiś czas czeka cię powtórka roboty  ;-) - przerabiałem temat kilka razy w innym aucie.
Przy sprawnym działaniu zrobisz to w 1 - 1,5 h
Mi to zajęło (robiłem to razem z wymianą świec i przewodów WN) niecałe 2h.
Robota prosta, żadnych wyszukanych działań - elementarz mechaniki samochodowej.

bercik80

  • Gość
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Maj 2015, 09:28:38 »
Kolego, gdzie szukać takiej sprężynki? Pytam, bo z tego co zauważyłem to w serwisie jest cała klamka do kupienia.

Offline servicemen

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Maj 2015, 19:05:27 »
Panowie, cała klamka w serwisie kosztuje czterdzieści parę złotych, dokładnie nie pamiętam. Nie ma się co bawić w naprawy, wkładamy nową i spokój na długo.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Maj 2015, 21:23:44 »
No tak najprościej wymienić całą klamkę. Ale jeśli tylko sprężynka siadła co kosztuje z 2zł to chyba warto dorobić i cieszyć się z zaoszczędzonych 40zł.

Offline servicemen

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Maj 2015, 15:39:14 »
Kolego masz absolutną rację, ja również lubię sam pogrzebać przy aucie. Ale..

jak nie masz sprężyny to musisz gdzieś podjechać i ja kupić - kosztuje to czas i pieniądze
potrzebny będzie jakiś środek smarująco-penetrujący - jak nie masz musisz kupić

może się również okazać że stary element będzie tak skorodowany że rozebranie go będzie bardzo trudne lub wręcz niemożliwe, więc relatywnie wymiana na nowy element będzie tańsza i przyniesie oczekiwany efekt na dłużej. Oczywiście każdy zrobi jak uważa.

Offline marcinsgdz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Marzec 2017, 09:10:17 »
Czy wystarczy kupić tą klamkę i po problemie - moja klapa bagażnika jest w kolorze srebrnym a ta klamka jest czarna. Czy musze ją pomalować, cyz też na klamce jest jakaś listwa osłaniająca?
http://www.fox.rzeszow.pl/klamka-drzwi-bagaznika,4,255708,35689


I pytanie ostatnie:
jak nasmarowac tą wskazaną sprężynkę WD40 - gdzie psiknąć - cos muszę odkręcić?

windziu

  • Gość
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Kwiecień 2017, 21:30:16 »
Wybacz ale masz Getza i nie wiesz ze klamka jest pod listwa i jej kolor nie ma zadnego znaczenia bo jej zwyczajnie nie widac?
A najlatwiej wysmarowac tak, podniesc klape na wysokosc oczu, spojrzec na klamke i w miejscach gdzie sie obraca popsikac...

Offline marcinsgdz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Kwiecień 2017, 21:37:35 »
Klamka wymieniona - sprężyna pękła.
Faktycznie klamka jest przykryta listwą w kolorze nadwozia.
Dziękuje.

leesiuu

  • Gość
[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Kwiecień 2017, 08:29:41 »
Czy ktoś z Was wymieniał samą sprężynkę? Jaką należy kupić ewentualnie?