Autor Wątek: System sterowania silnikiem  (Przeczytany 15994 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline prezestomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Czerwiec 2024, 16:13:42 »
O ile wiem (ale niewiele wiem) KSDS zapala checka i ogranicza pracę silnika (limp mode) taki objaw opisałeś. Ale serwis musiałby o tym wiedzieć chyba że rżną głupa po całości.
Raz się tylko zdarzyło, że gaz nie reagował (na szczęście) i do tej pory nigdy już to nie wróciło.

Offline prezestomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Czerwiec 2024, 16:18:23 »
Bekę to przy okazji mam z Hyundai Assistance. Auto zastępcze masz na max. do 3 dni, na moje pytanie co jeśli prace się przedłużą - płacę na każdy następny dzień powyżej 3. No fajny ten assistance na gwarancji (:
Sama procedura też niczego sobie. Najpierw laweta do 2h roboczych a potem auto do 5h. Mogę podjechać pod ASO, zadzwonić po lawetę i dopiero po jej przyjeździe mogę czekać na auto zastępcze. Bez sensu xD

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Czerwiec 2024, 19:05:11 »

Offline prezestomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Sierpień 2024, 19:24:28 »
Sprawa (chyba) wyjaśniona. W ostatnią środę w ASO wymienili mi aż 2 katalizatory. Na pytanie co było przyczyną to usłyszałem, że "główny" miał wadę fabryczną przez co uszkodzony został "drugi" za nim. Dodatkowo (rzekomo) ASO dostało biuletyn z centrali, w którym informują iż wiedzą o uszkodzonych katalizatorach. Mają niby one być wymieniane..  :o Oczywiście nowe katalizatory nie mają nowej gwarancji (:
Od czasu wymiany nie wyrzuca już check engine na desce.

Offline BazyliP

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Sierpień 2024, 22:26:37 »
Odnośnie liczby oktanowej paliwa. Zalecane jest paliwo o liczbie oktanowej, nie mniejszej niż 95.
Natomiast stosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej na pewno nie zaszkodzi silnikowi.
 Liczba oktanowa  określa odporność na spalanie stukowe. Można spokojnie stosować nawet 100 oktan, silnik powinien wtedy trochę mniej palić, natomiast z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to sensu.
 I jeszcze jedna dygresja jechałem ostatnio przez Niemcy, Austrię, Szwajcarię i Włochy, wszędzie tam można kupić spokojnie E5 95. Dlaczego u nas nie?