Autor Wątek: [i20 GB] Start stop  (Przeczytany 1008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Start stop
« dnia: 08 Luty 2024, 06:55:12 »
Witam,

Mam problem w i20 2015r 1.2B.
Nie działa start-stop.
Nie ma żadnych błędów, ogólnie po zatrzymaniu auta, zaświeca kontrolka na przycisku od start-stop i silnik nie gaśnie.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem?

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Luty 2024, 07:36:06 »
Sprawdź Aku przy słabym Aku nie będzie działał start stop, można też sprawdzić ISG interface.

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Luty 2024, 10:51:16 »
Akumulator ok, sprawdzane też na nowym.
Dziwne jest to, że nie wyrzuca żadnego błędu.
Błąd zaświecił się tylko wtedy jak wyciągnąłem bezpiecznik przy klemie, ten od start-stop.

piejar

  • Gość
Odp: Start stop
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Luty 2024, 12:43:36 »
Pytanie, czy masz to auto od salonu i czy ktoś nie wmontował tam jakiegoś " wyłącznika" - są takie dokładane dinksy które pamiętają ostatni stan przycisku (bodajże) i po włączeniu zapłonu naciskają przycisk za ciebie.
U mnie w Megane jeżeli wyłączę ręcznie SS to lampka na kneflu świeci się ciągle a na desce mam przekreśloną ikonkę SS.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Luty 2024, 20:54:04 »
Pytanie, czy masz to auto od salonu i czy ktoś nie wmontował tam jakiegoś " wyłącznika" - są takie dokładane dinksy które pamiętają ostatni stan przycisku (bodajże) i po włączeniu zapłonu naciskają przycisk za ciebie.
U mnie w Megane jeżeli wyłączę ręcznie SS to lampka na kneflu świeci się ciągle a na desce mam przekreśloną ikonkę SS.
Przejdźmy z megane do hyundai, czy wg, twoich przekonań to samo?
Ja zapytam  blaze 85
czy przy wymianie aku, absolutnie nie kozaka, tylko taki jaki producent zaleca czyli np AGM.
Została wykonana procedura adaptowania aku z udziałem czujnika na klemie -
Czas tej procedyry to 4 godziny
wiadomo pijar nie wieży bo nie ma problemów z megane, kraina wiecznych łowów jest przepełniona jego przekonaniami.
Tu jest inaczej, bez tej 4 godzinnej procedury, isg nie bedzie działał, tak samo jak zostanie otwarta np maska też nie będzie działał isg.
 Na końcu napiszę że przekaznik pod guzikiem montowany można łatwo zauważyć jeżeli diagnostyka obejmuje system isg.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Start stop
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Luty 2024, 22:31:10 »
Jak dobrze naładowany akumulatortm bardziej nowy to start-stop powinien działać. A jak nie to bym się cieszył, że ten szajs nie działa ;D

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Luty 2024, 07:49:30 »
System wcześniej działał bez problemu, więc to nie jest kwestia tego że ktoś coś zamontował.
Po wciśnięciu przycisku do wyłączenia zapala się na nim dioda, po ponownym gaśnie.
Obecnie po zatrzymaniu np na światłach, zapala się również dioda na przycisku, tak jakby jakiś warunek nie był spełniony.
Akumulator AGM.
Jeśli chodzi o adaptacje że auto ma stać przez 4h to stoi przez całą noc i to nadal nie działa.

piejar

  • Gość
Odp: Start stop
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Luty 2024, 08:59:01 »
Napisałeś że "błąd zaświecił się tylko po wyjęciu bezpiecznika.."  czy chodzi o jakiś komunikat na desce, check engine czy masz jakiś odczyt z OBD?
Czy umiesz sprawdzić błędy po OBD?
Często wpływ różnych elementów na działanie S/S nie jest oczywisty, np kwestia podciśnienia w układzie wspomagania - przy braku podciśnienia nie będziesz miał wspomagania hamulców więc silnika wyłączyć nie mozna.
W swojej Meganie (a jakże) jeżeli SS zadziała a kilka razy nacisne hamulec to silnik się załączy, bo tym hamowaniem skonsumowalem podciśnienie.
Dlatego warto byłoby poczytać błędy z modułów (nie tylko ECU silnika) bo coś tam z pewnością będzie wskazane

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Luty 2024, 09:14:29 »
Tak, chodziło mi o kontrolkę żółta która się pojawiła na desce rozdzielczej po wyjęciu bezpiecznika na klemie. Jak bezpiecznik jest na miejscu jedyna oznaka że SS nie działa, to zapadająca się dioda na przycisku do wyłączenia SS.
Po OBD nie wyrzuca żadnych błędów.
Odnośnie podciśnienia to się zgadza, kiedy jeszcze SS działał i silnik się wyłączył, wystarczyło kilka razy nacisnąć hamulec i silnik się włączył.

piejar

  • Gość
Odp: Start stop
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Luty 2024, 10:38:52 »

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Luty 2024, 19:47:50 »
Do działania start stop jest wymagane kilka warunków przeważnie nie domaga aku, ale występuje np taki warunek jak zamkniecie maski, i jeszcze kilka warunków.
''kozaka'' montuj zero problemów chyba że chcesz się bujać po kółkach aku.....''

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Luty 2024, 10:01:36 »
Odłączyłem akumulator na noc i chce wykonać ponowną adaptacje.
Czy powinienem podłączyć akumulator, zostawić na 4h i 3-4 razy odpalić silnik czy tylko 3-4 razy przekręcić kluczyk w stacyjce?
W instrukcji ta informacja nie jest precyzyjna.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Luty 2024, 14:00:57 »
Przekreć zapłon, spowrotem na off nie wyciagaj kluczyka, zostaw auto na 4 godziny.

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Luty 2024, 23:37:32 »
Niestety nic nie pomogło.
Poprzedni akumulator miał 9 lat i to na nim przestało działać.
Nowy banner agm z grudnia 2023, naładowany przed założeniem do auta.
Dziś ponowna adaptacja.
Objawy te same. Po zatrzymaniu auta, zapala się kontrolka na przycisku SS, na desce rozdzielczej ikonka się nie pojawia.
Żółta na desce, zapala się tylko po wyjęciu bezpiecznika na klemie dodatniej i po odłączeniu kostki na klemie ujemnej i wtedy faktycznie nie reaguje na przycisk SS w samochodzie.
Skończyły mi się pomysły.

piejar

  • Gość
Odp: Start stop
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Luty 2024, 10:21:20 »
Pytanie jak sprawdzałeś błędy obd, czy masz tester który czyta kilka/wszystkie moduły czy czytasz tylko sterownik silnika? Jakim urządzeniem/aplikacją to robisz? Sterownik silnika może nie wystawiać żadnego błędu ale może go wystawiać któryś z pozostałych modułów. Jeżeli korzystasz z aplikacji car scanner to tam można zaznaczyć które modułu chcesz odpytywać. Trzeba pamiętać że Hyundai/Kia są ciężkie do czytania za pomocą ogólnodostępnych narzędzi.
Pytanie też jak "inicjujesz" ta adaptację. Propozycja żebyś wyjął bezpiecznik na klemie i włożył go po czym zostawił auto. Nie wiem czy problem nie leży w tym ze (być może) zdejmujesz klemę i zakładasz.
« Ostatnia zmiana: 18 Luty 2024, 10:33:19 przez piejar »