Autor Wątek: [i20 GB] Start stop  (Przeczytany 1007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Luty 2024, 10:44:08 »
Sprawdzałem przez car scanner i motor data.
Zaznaczałem wszystkie dostępne moduły, chociaż widzę teraz, że coś się zmieniło w sposobie wyboru skanowania w opcji "Błędy DTC".
Chyba, że chodzi o opcję "Identyfikatory ECU"
Bezpiecznik na klemie dodatniej, jest raczej tylko od sytemu Start/Stop.
Jak robiłem adaptacje to zabrałem akumulator do naładowania. Świeżo naładowany podłączyłem w aucie i zostawiłem go na całą noc.
Rano zrobiona adaptacja zgodnie z instrukcją i nic to nie zmieniło.
Jest to trochę dziwne, bo z tego co czytałem to w przypadku problemów z działaniem świeci się właśnie ta żółta kontrolka na desce rozdzielczej.
U mnie ona zapala się tylko przy wyjętym bezpieczniku z klemy dodatniej, lub odłączonej kostce na klemie ujemnej.
Mogę jeszcze odłączyć bezpiecznik i zeskanować błędy i sprawdzić czy wtedy wyrzuci.

piejar

  • Gość
Odp: Start stop
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Luty 2024, 11:13:50 »
Ja bym raczej zrobił skan w sytuacji rzeczywistej tzn robisz jazdę, kontrolka się zapala i robisz scan. Pozaznaczaj wszystkie ECU które się da i skanuje - to długo potrwa.
Zwróć uwagę że przy adaptacji wspominają o tym żeby poodcinac wszystkie dodatkowe odbiory. Moim zdaniem komputer wyznacza sobie charakterystykę spadku napięcia w czasie adaptacji i na tej podstawie określa kondycję akumulatora. Jeżeli pojawia się dodatkowy odbiór to spadek napięcia będzie większy. Sprawdź sobie (jak masz miernik) do jakiego prądu wygasza się pobór na postoju (w trakcie adaptacji). Pytanie czy adaptacje robiłeś z podniesioną maską - kto wie czy to ma wpływ, skoro wiemy że ISG ją czyta.
NIE robiłbym adaptacji na akumulatorze "po nocy". Raczej po jeździe (doładuj w normalnym środowisku samochodu) i wtedy rób. Zaobserwuj w car scanner napięcie ładowania (napięcie modułu) i zobacz czy działa inteligentne ładowanie tam czy napięcie ładowania adaptuje się do sytuacji. Jeżeli napięcie ładowania jest stale rzędu 14,4 tzn że takiego układu brak lub jest zablokowany (?) . Spróbuj zaobserwować.
« Ostatnia zmiana: 21 Luty 2024, 22:33:40 przez Brt »

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Luty 2024, 11:24:53 »
Jeszcze raz od początku, zle robisz adaptacje.
Przed adaptacją przeskanuj czy występują dtc, warto użyć dedykowanego interface i sprawdzić system start stop( jest taka opcja).
Agm (naładowany),musi być o tych samych parametrach co oem, inaczej czujnik to wychwyci i nici z kalibracji.
Adaptacja:
-zapalenie samochodu przynajmniej raz(myślałem, że zapalałeś, ale chyba nie)
-następnie pozostaw auto na minimum 4 godziny z wyłączonym zapłonem(kluczyk zostaje w stacyjce na of nie wyciągamy)
- po upływie tego czasu silnik uruchamiamy 2 krotnie.
« Ostatnia zmiana: 21 Luty 2024, 22:34:00 przez Brt »

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Luty 2024, 12:46:49 »
Ładowanie było robione ładowarką do AGM, oryginalny akumulator był też AGM.
Adaptacja była robiona przy zamkniętej masce, wszystkie źródła odłączone, wyłączone radio i dmuchawa.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Luty 2024, 14:15:28 »
Ładowanie było robione ładowarką do AGM, oryginalny akumulator był też AGM.
Adaptacja była robiona przy zamkniętej masce, wszystkie źródła odłączone, wyłączone radio i dmuchawa.
Jaką ładowarką?
Parametry aku takie jak oem?
był zapalany silnik przed kalibracją? Czyli wkładamy aku, zapalamy silnik, wył silnik, pozostawienie minimum na 4 godziny, później zniwu odpalenie silnika dwa razy.
 

« Ostatnia zmiana: 18 Luty 2024, 14:28:35 przez malerikula »

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Luty 2024, 15:11:38 »
Do blaze85
tu jest test za pomocą interface.
Jak i informacja od producenta jeżeli chodzi o startstop.
Również jak widać inne rozruszniki. Posiadam dużo informacji, które mogą potwierdzić moją pomoc w stosunku do użytkowników forum a nie jak nie którzy piszą nie wiedząc o czym.Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 18 Luty 2024, 15:24:04 przez malerikula »

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Luty 2024, 16:48:14 »
Akumulator był ładowany poza samochodem.
Kolejny raz zrobiłem adaptacje.
Niestety ten sam efekt.
Po zatrzymaniu zapala się tylko dioda na włączniku Start-stop i tyle.
System nadal nie działa.
Zostaje chyba tylko ASO.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Luty 2024, 17:41:11 »
Akumulator był ładowany poza samochodem.
Kolejny raz zrobiłem adaptacje.
Niestety ten sam efekt.
Po zatrzymaniu zapala się tylko dioda na włączniku Start-stop i tyle.
System nadal nie działa.
Zostaje chyba tylko ASO.
Podglądowe info w i30 2020 1.4 myślę, że będzie podobnie.
Jakiś warunek nie pozwala na adaptację.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Luty 2024, 18:04:00 »
Nie mogłem edytować więc nowa odp w zał cd. szach mat dla krainy wiecznych łowów.
« Ostatnia zmiana: 18 Luty 2024, 18:10:32 przez malerikula »

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Luty 2024, 18:17:38 »
Dziwne jest to, że nie świeci żółta kontrolka na tablicy informująca o braku działania SS

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Start stop
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Luty 2024, 19:05:00 »
Na tablicy , liczniku? To musi być dtc po obd.
Ciężko tak na odległość, jak się auta nie ma.
Jedź gdzieś na warsztat gdzie mają gdsa, gscana,zenitha, sprawdzą czy nie ma błędów, zrobią test ISG, podejrza parametry czujnika, Aku, lub podjedź do ASO.
« Ostatnia zmiana: 18 Luty 2024, 19:10:01 przez malerikula »

piejar

  • Gość
Odp: Start stop
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Luty 2024, 19:29:32 »
A sytuacja która ma miejsce u kolegi opisana jest tu, czyli samoczynne zapalenie się kontrolki ISG OFF.
I koniecznie zrób sobie test prądu upływu, opisane jako vehicles parasitic current inspection. Powinien być poniżej 50mA w stanie uspokojonym. Jak dla mnie te 50 mA to i tak dużo.


https://drive.google.com/file/d/1aU8bA0TAQlwva4QgYQqOmUwrkGDQURgr/view?usp=drivesdk
« Ostatnia zmiana: 21 Luty 2024, 22:39:53 przez Brt »

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Luty 2024, 19:38:13 »
Tak, chodzi mi o kontrolkę przy liczniku.
To ona informuje że system działa nieprawidłowo.
Tak jak wcześniej pisałem ona się nie zapala.
Świeci się tylko przy wyjętym bezpieczniku i wtedy faktycznie potwierdza że system nie działa.
Zgodnie z instrukcją nie działa wtedy też przycisk do wyłączenia SS.
Bez dokładnych pomiarów i tak raczej nic więcej nie zrobię.

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: Start stop
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Luty 2024, 17:38:32 »
Taki jest efekt odłączonego bezpiecznika z klemy dodatniej.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: Start stop
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Luty 2024, 19:54:30 »
Status : Usterka obecna wskazuje na to, że usterka o którym mówi błąd jest aktywna.
Błąd dotyczy problemu w komunikacji własnie między innymi z "czujnikiem" akumulatora to by się zgdzało dlaczego Start/Stop nie ma zezwolenia na działanie i adaptacja akumulatora nie wykonuje się.
Masz na akumulatorze jedną z klem z dodatkową dwuprzewodową(pinową) wtyczką? to własnie w połączeniu ECM z tym czujnikiem jest problem.
« Ostatnia zmiana: 20 Luty 2024, 19:59:20 przez ...kuba... »